"יזכר לדראון עולם" • נפרדים מהיועץ המשפטי

חבר הכנסת מיקי רוזנטל תוקף בעמוד הפייסבוק שלו, הוא את היועץ המשפטי לממשלה שסיים את תפקידו: "וינשטיין ייזכר לדראון עולם כיועץ המשפטי שגרם הכי הרבה נזק למאבק בשחיתות הציבורית" • מה הפלא שהציבור מאבד את אמונו

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין
היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין מסיים היום את תפקידו, במקומו יכנס היועץ המשפטי הנבחר אביחי מנדלבליט. בפוסט חריף שהעלה חבר הכנסת מיקי רוזנטל בעמוד הפייסבוק שלו, הוא תוקף את היועה"מ היוצא. "וינשטיין ייזכר לדראון עולם כיועץ המשפטי שגרם הכי הרבה נזק למאבק בשחיתות הציבורית".

לדברי רוזנטל, התנהלותו הרופסת ושיטת הסחבת שסיגל לעצמו, יצרו מציאות שיותר ויותר פוליטיקאים ואנשי ציבור מסתובבים עם גיבנת של חשדות כבדים במסדרונות השלטון בעוד ההרתעה של מערכות החוק הולכת ונשחקת. "המקרה של נתניהו בפרשת 'ביביטורס' הוא דוגמא עצובה להתנהלות הזו".

לטענתו, במשך שנים מתח, מרח ומסמס וינשטיין את ה'בדיקה המקדימה' בעניינו של ראש הממשלה ולבסוף סגר את התיק בטענה שהבדיקה שלו עצמו ארכה שנים רבות מדי. "גם פרשת ליברמן לא הוסיפה כבוד לתפקידו כאשר בחר באופן תמוה לסגור את תיק חברות הקש ולאפשר לו לחמוק מעמידה לדין בגין החשדות החמורים. כמובן שלא נוכל לשכוח ליועץ המשפטי היוצא גם את גרירת הרגליים בחקירת פרשת הרפז, את כניעתו בפרשת מאיה פורמן ואת התנגדותו להחיל ביקורת על הפרקליטות ועליו".

"וינשטיין מותיר אחריו אדמה חרוכה של נורמות בעייתיות וחיזוק אי השיוויון בפני החוק בשיטת ה'בדיקה המקדימה' פעל ליצור לגיטימציה למתן פריווילגיות למקורבים, למורמים מעם ולנבחרי ציבור לעומת האדם מן הישוב. אז מה הפלא שהציבור מאבד את אמונו בפוליטיקה?!", סיים רוזנטל.

השארת תגובה