השגריר שפירו מתנצל: העיתוי לא היה טוב – מתחרט

שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, מתנצל הבוקר על עיתוי דברי הביקורת שלו כלפי ישראל, בשבוע שעבר • בראיון לגל"צ אמר: "אני מבין שהעיתוי לא היה הכי טוב, אם זה פגע במשפחת מאיר או באבלים – בוודאי שאני מתחרט על זה"

נתניהו ודן שפירו. צילום: חיים צח, לע"מ.
נתניהו ודן שפירו. צילום: חיים צח, לע"מ.

שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, מתנצל הבוקר על עיתוי דברי הביקורת שלו כלפי ישראל, בשבוע שעבר.

כזכור, במסגרת הכנס למחקרי ביטחון לאומי שהתקיים ביום הלווייתה של דפנה מאיר הי"ד, שנרצחה בפתח ביתה בעתניאל, ביקר השגריר שפירו את מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים ביו"ש.

בראיון לגלי צה"ל הבוקר, הביע השגריר שפירו צער על העיתוי בו נאמרו הדברים. "אני מבין שהעיתוי לא היה הכי טוב", ציין שפירו. "התחלתי בגינוי לפיגועים בעתניאל ותקוע. היו רק משפט או שניים שגרמו למחלוקת, אם זה פגע במשפחת מאיר או באבלים – בוודאי שאני מתחרט על זה".

כאמור, למחרת הפיגוע בו נרצחה דפנה מאיר, ביום בו הובאה למנוחות, תקף שפירו את מדיניות ישראל ואמר, "הפוליטיקאים התחייבו לפתרון שתי המדינות, אבל ככל שמגדילים את הבנייה היישום יהיה קשה יותר. אלימות אינה תירוץ להתיישבות".

שפירו טען עוד, "נדמה שיש למדינה סטנדרט כפול באכיפת החוק ביהודה ושומרון – ויש דין אחד ליהודים ודין אחר לפלסטינים. אנחנו נתקלים בהרבה מקרים שבהם ישראלים ביהודה ושומרון לוקחים את החוק לידיים ודבר לא נעשה נגדם".

השארת תגובה