יחימוביץ' נגד הרצוג: הציג מתווה מדיני – לתקשורת

ח"כ שלי יחימוביץ' מותחת הבוקר ביקורת חריפה על יו"ר מפלגתה ח"כ יצחק הרצוג בטענה כי המתווה המדיני להיפרדות מהפלסטינים לא הוצג לחברי המפלגה בטרם הוצג בכלי התקשורת ובנאומיו האחרונים • הרצוג: שלום? רק על ידי היפרדות מהפלסטינים

יצחק הרצוג ואבו מאזן
יצחק הרצוג ואבו מאזן

ח"כ שלי יחימוביץ' מותחת הבוקר ביקורת חריפה על יו"ר מפלגתה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג בטענה כי המתווה המדיני להיפרדות מהפלסטינים לא הוצג לחברי המפלגה בטרם הוצג בכלי התקשורת ובנאומיו האחרונים.

בראיון לרשת ב' טענה יחימוביץ' (המחנה הציוני) כי שמעה לראשונה על המתווה המדיני של הרצוג בכלי התקשורת. לדבריה, על מתווה כזה יש לדון עם חברי הסיעה, במיוחד אם המתווה נוגד את עמדותיהם של חלק מחברי המפלגה.

יחימוביץ' הוסיפה כי לדעתה בשל גל הטרור הנוכחי יש לפתוח במהלך מדיני מואץ מול יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ש"ייתכן שיהיה המנהיג הפלסטיני הפרגמטי האחרון".

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, התראיין בסוף השבוע האחרון לתכנית "המטה המרכזי" וטען כי הדרך היחידה להשיג פתרון מדיני היא להיפרד באופן מוחלט מהפלסטינים. את המתווה הציג הרצוג לראשונה בפגישה עם נשיא צרפת.

"הנושא המזרח תיכוני נמצא אצל הצרפתים במקום מאוד מרכזי", אמר הרצוג, "בזמן שבארצות הברית מתעסקים בבחירות ופחות מתעסקים במזרח התיכון, צרפת תופסת פיקוד בנושא".

בהמשך דבריו, התייחס לדרך שבה יש לפתור את הסכסוך הישראלי פלסטיני. "צריך להיפרד מהפלסטינים בצורה מוחלטת ולא לאבד את הקשר עם פתרון של שתי מדינות לשני עמים. אסור לנו לבצע צעדים לא הפיכים שיעקרו מתוכן את רעיון שתי המדינות. אני חושב שצריך להשלים את בניית הגדר. זה הוכיח את עצמו בתקופת שרון ז"ל וזה פשוט פשע שבגלל פוליטיקה קטנונית לא השלימו קטע בגוש עציון".

עוד הוסיף הרצוג, "עיסאוויה היא לא בירת ישראל וגם לא שועפט. צריך ליצור מנגנוני בקרה ופיקוח. לפני שעושים שלום. השלום יכול לחכות, אבל חזון שתי המדינות הוא החזון האמיתי היחיד בטווח הארוך. אני לא רואה מצב שבו נתניהו ואבו מאזן מקימים את חזון שתי המדינות לחיים".

3 תגובות
  1. שלי צודקת בכל מילה! צריך להחזיר אותה להנהגת המדינה

  2. כמה ששלי צודקת

  3. שלי צריכה להיות ראשת הממשלה שלנו!

השארת תגובה