מרגי ניהל דיאלוג עם אלהרר: "רחמנא ליצלן"

חגיגות יום ההולדת בכנסת מוסיפות להפתיע – חה"כ יעקב מרגי ניהל דיאלוג עם חה"כ קארין אלהרר, בהשתתפות חיילי צה"ל • המשתתפים נדהמו לראות את שיתוף הפעולה ואלהרר השיבה: "אנחנו יודעים לדבר בינינו ורחמנא ליצלן גם להיות חברים"

חכ יעקב מרגי צילום הכנסת
חכ יעקב מרגי צילום הכנסת

חה"כ יעקב מרגי מש"ס הצליח להפתיע את המשתתפים בחגיגות ה- 67 לכנסת ויובל למשכן הזה כאשר ניהל דיאלוג עם חברת הכנסת קארין אלהרר מ'יש עתיד', "לא דמיינתי לראות אתכם יושבים בכזו אידיליה טובה", אמר חייל שהשתתף בדיאלוג. מרגי לעומתו, השיב בפרגונים לאלהרר.

במהלך הדיאלוג שערכו מרגי ואלהרר הם אירחו עשרות חיילי צה"ל בפנל שעסק בנושא 'דעת הציבור על נבחריו'.

אלהרר התחילה את הדיון בזכרונות מהכניסה לפוליטיקה, "בימים הראשונים שלי כח"כ, התכנסנו קבוצה גדולה של ח"כים חדשים מתוך מטרה לשנות את כללי המשחק. לצערי הרב, עדיין לא מצאנו איך לשנות את השיטה. יתכן שזה בלתי אפשרי לשנות את כללי המשחק בכנסת".

מרגי העדיף דווקא להפנות את השאלה ישר ולעניין בהתייחסותו לשידורי ערוץ הכנסת, "אין הצדקה שישדרו את הקרקס במלואו. שעם ישראל יצפה בח"כ נואם מול מליאה ריקה. לצערי, זה גורם לכך שלעם אין אמון בנבחריו". אלהרר שהצטרפה לדבריו אמרה כי סקר שבוצע מראה כי 67% מהציבור היהודי בארץ הביעו אי אימון בכנסת.

החיילים שהשתתפו בפנל המרתק נדהמו לראות את שיתוף הפעולה ההדוק בין מרגי לאלהרר, "לא דמיינתי לראות אתכם יושבים בכזו אידיליה טובה", אמר אחד החיילים המשתתפים שלא ציפה לתגובתה של אלהרר, "היו יכולים לחשוב שאנו אנטי, אבל אנו לא. אידאולוגית, יש בנינו פערים גדולים אבל אנחנו יודעים לדבר בינינו ורחמנא ליצלן גם להיות חברים", אמרה אלהרר.

מרגי לא חסך שבטו והחזיר אף הוא בשבחים שהרעיף על אלהרר "אם היא הייתה מוציאה ח"כים מהדיון, היא הייתה מקבלת הרבה יותר תקשורת, יותר מכל דיון רציני אחר. למה? כי זה לא מעניין. גם אנחנו שותפים לקרקס הזה. אולם לתקשורת יש חלק משמעותי בכך". ומה אמר כשנשאל על חבריו לכנסת? "יש ירידת הדורות".

השארת תגובה