ספר תורה בן 150 לעילוי נשמת שירה בנקי

"רגע עצוב ומרגש כאחד, זוכרים את שירה ואת הטרגדיה הקשה. יוצרים תקווה והתחדשות בקרב בני הקהילה האתיופית בעיר. מודה על התרומה המרגשת ולאחל למשפחת בנקי ולכולנו הרבה רגעים של אושר, שמחה ותקווה ואור מירושלים"

ראש העיר עם ספר התורה העתיק ששופץ | צילום: ג'קי לוי
ראש העיר עם ספר התורה העתיק ששופץ | צילום: ג'קי לוי

היוזמה לתרומת ספר התורה נולדה אצל פרופסור מארק ווינברג, מבית החולים היהודי האוניברסיטאי מ'קגיל במונטריאול לאחר הירצחה של שירה בנקי ז"ל.

וויינברג ששמע על מותה הטראגי של שירה בנקי, חשב מיד כיצד יוכל להנציח אותה והחליט לתרום ספר תורה לקהילה בירושלים.

ספר התורה שנבחר נכתב בבגדד לפני 150 שנה. במסגרת התרומה, הספר שוחזר ותוקן ובאמצעות עירית ירושלים נוצר הקשר לקהילת בני העדה האתיופית בשכונת הקטמונים בעיר.

בטקס היום בלשכת ראש העיר השתתפו פרופ' ויינברג, הוריה של שירה בנקי ונציגי הקהילה האתיופית. "זהו רגע עצוב ומרגש כאחד. אנו זוכרים את שירה ואת הטרגדיה הקשה של מותה, אך בו בעת יוצרים תקווה והתחדשות בקרב בני הקהילה האתיופית בעיר. אני רוצה להודות לפרופ' ווינברג על התרומה המרגשת ולאחל למשפחת בנקי ולכולנו הרבה רגעים של אושר, שמחה ותקווה ואור מירושלים", אמר ראש העיר ניר ברקת.

עוד השתתפו בטקס: מאיר תורג'מן- סגן רה"ע, מיקה ואורי בנקי, הוריה של שירה ואורי נוימן, אחיה של מיקה בנקי, הרב חיים שטיינץ מארה"ב, רב הקהילה האתיופית – הרב שחר ומר מטקה- יו"ר הקהילה האתיופית, מספין אלמיהו- מנהל המוקד העירוני לקליטת עולי אתיופיה ופיני גלינקביץ'- מנהל רשות הקליטה והעליה.

השארת תגובה