זועבי מול הימ"מ: עדיף מחבל חי, או מת?

זועבי תקפה בראיון לערוץ פלסטיני את הריגת נשאת מלחם: "צריך להעמיד לדין את מי שירה למוות במלחם" • ח"כ ליברמן: "זועבי קלטה את המסר שמותר לה להשתלח ולאיים על על חיילי ושוטרי ישראל" • אלי ישי: "דין זועבי כדין התנועה האסלאמית"

נרות בזירת הפיגוע בתל אביב
נרות בזירת הפיגוע בתל אביב

תגובות במערכת הפוליטית בעקבות ראיון אותו העניקה חברת הכנסת חנין זועבי לתחנת רדיו פלסטינית המשדרת מרמאללה.

חברת הכנסת זועבי האשימה את היורים למוות במחבל שביצע את הירי בדיזינגוף נשאת מלחם: "הירי למוות בנשאת מלחם הוא חיסול, שכן כוחות הביטחון יכלו לעצור אותו, אך נדרש מהם לחסל אותו, כי מדובר כאן בכבוד של המדינה והמשטרה. המטרה היא לרצות את דעת הקהל. צריך להעמיד לדין את מי שירה בו למוות", כך אמרה אמש חבראיון שהעניקה לערוץ "מוסאווא" הפלסטיני.

ח"כ זועבי טענה כי יש לבדוק את התנהלות המשטרה והשב"כ בפיגוע בתל אביב: "אנחנו לא יודעים מה הרקע לפיגוע של נשאת מלחם. אולי זה פלילי, אולי זה מצב נפשי. יש מי שרוצה לסגור את התיק הזה. לנו יש אינטרס שהתיק הזה ייפתח. לאן נעלמו מצלמות האבטחה מסביב לבית הקפה בתל אביב? אני סבורה, שהיה לשב"כ אינטרס לעצור אותו בחיים, לאחר שבוע של הימלטות, כדי להבין איך הצליח לחמוק מהמשטרה והשב"כ שיכולים לעצור כל דרוש בעולם כולו".

בתגובה לדברים שאמרה פנה היום יו"ר ״ישראל ביתנו״, ח"כ אביגדור ליברמן ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבטל את עסקת הטיעון שנחתמה בין המדינה לבין ח"כ חנין זועבי. ח״כ ליברמן דורש שבמקום זאת יוגש נגד זועבי כתב אישום על איומים, הסתה לאלימות והסתה לגזענות. "דברים אלו של זועבי", אומר ח"כ ליברמן,"הם המשך ישיר לדברים שלה נגד השוטרים בבית המשפט בנצרת, שבעטיים נחתמה עימה עסקת הטיעון. זועבי קלטה היטב את המסר שמותר לה להשתלח ולאיים על על חיילי ושוטרי ישראל ועכשיו היא ממשיכה בכך ביתר שאת. זהו חלק מהניסיון של זועבי ומפלגתה לחסל את המדינה היהודית ולשם כך הם מסיתים נגד מי ששומר על המדינה", אמר.

ליברמן אף הוסיף במכתבו כי במידה ולא יבוטל ההסדר ישקול לפנות לבג״צ על-מנת שזה יבטל את ההסדר: "הואיל ואני שוקל לעתור לבית המשפט הגבוה לצדק כנגד החלטה זו, אבקש כי תנחה להקפיא כל פעולה נוספת בקשר עם כתב האישום עד לקבלת פסק דין סופי של בית המשפט האמור".

מי שעוד הגיב במערכת הפוליטית לדבריה של זועבי הוא יו"ר יחד אלי ישי. בהודעה שפירסם, כתב ישי: "דין זועבי כדין התנועה האסלמית. בזמן שמדינת ישראל מבקשת להוציא את התנועה האיסלמית מחוץ לחוק בגין הסתה, מסתבר שמחוקקת מבית המחוקקים שלו מסיתה בראש חוצות. על הרשויות לבחון כיצד ניתן לעצור אחת ולתמיד את העבריינית והמסיתה הזו. תומכת טרור ידועה אשר מקומה בבית הסוהר, או בעזה, אבל לא בבית נבחרינו. כל התבטאויותיה נועדו לרצות את תומכי הטרור ומבצעי הפיגועים. תמיכה בטרור זו הבגידה הגדולה ביותר במדינת ישראל".

השארת תגובה