חייל הנח"ל החרדי שנטרל מחבל קיבל אות הצטיינות

חייך הנח"ל החרדי שנטרל את המחבל מהפיגוע ברחוב ירמיהו לפני כחודש, קיבל אות הצטיינות: "הוספת הרבה כבוד וגם דוגמה אישית להרבה חיילים והרבה אזרחים שמוצאים את עצמם בזירות של אירוע"

חייל הנח"ל בקבלת האות
חייל הנח"ל בקבלת האות

בשבוע שעבר, בטקס שנערך בבסיס מג"ב במצודת אדומים, העניק מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, תעודת הוקרה ואות הצטיינות לחייל גדוד "נצח יהודה" אשר נטרל את המחבל בפיגוע ברחוב ירמיהו בירושלים לפני כחודש. הטקס התקיים בהשתתפותם של נשיא עמותת נצח יהודה (הנח"ל החרדי), הרב צבי קלבנאו, ומנכ"ל העמותה, אל"מ במיל' יונתן ברנסקי.

במהלך הטקס העניק מפקד המחוז את סיכת מחוז ירושלים של המשטרה לחייל ושיבח אותו על מעשיו ותגובתו המהירה אשר אפשרו את נטרול המחבל בירושלים. בהמשך, הוסיף ניצב אדרי ואמר "עשית את מה שאנחנו מצפים – גם לנטרל, גם לחתור למגע. הדבר הכי מקצועי בעיניי זה שהצלחת לתפעל את הנשק שלך בזמן אירוע. קוראים לזה גם מקצועיות, גם אכפתיות ואזרחות למופת ". בהמשך ציין ניצב אדרי את פעילותם הנחושה והאמיצה של השוטרים כנגד הטרור ולמען בטחון הציבור ושב והודה לחייל. "אני רוצה להגיד לך תודה על מה שעשית ועל האופן שבו פעלת… עשית מעשה הירואי".

אל"מ במיל' ברנסקי אמר בטקס כי "המעבר הזה מאפס למאה בשנייה אחת ותפעול של הנשק… זה לצערנו מצופה מכל אזרח ובוודאי מחייל בצבא ולוחם בנצח יהודה. אני חושב שבהחלט הוספת הרבה כבוד וגם דוגמה אישית להרבה חיילים והרבה אזרחים שמוצאים את עצמם בזירות של אירוע. זה מה שמצופה מהם לעשות וזה לא מובן מאליו. יישר כוח גדול."

הרב קלבנאו הוסיף כי "בעבר הגיעה אלינו לארוחת ערב עורך הדין ושר המשפטים לשעבר יעקב נאמן שאמר שכשזה מגיע לקידוש השם, אין לנצח יהודה ולנח"ל החרדי תחרות. בעזרת השם אנחנו נמשיך את זה. התחלנו לפני 17 שנה עם 30 חיילים והיום יש לגדוד כמעט 8,000 בוגרים. הקמנו לאחרונה גם את המרכז שלנו ברחוב בצלאל בעיר ואנחנו לא רק עוזרים במעבר לתוך הצבא אלא גם מהצבא לשוק העבודה. אני מזמין את כולכם לבוא."

כזכור, החייל, ששמו אינו מתפרסם משיקולי ביטחון, פעל בחודש שעבר במהירות לנטרול המחבל אשר ביצע את פיגוע הדריסה והדקירה ברחוב ירמיהו בשכונת רוממה בירושלים. בטקס סיפר החייל כי חשדו התעורר לאחר שהבחין כי התנועה ברחוב נעצרה וכי אנשים רצים מן האזור בבהלה. לדבריו, הוא ירד מן האוטובוס והתקרב למקום האירוע, שם הבחין במחבל מנסה לדקור אזרחים. בשלב מסוים הבחין בו המחבל והסתער עליו ובתגובה דרך החייל את נשקו במהירות ונטרל את המחבל תוך מספר שניות.

השארת תגובה