"שיבושים בקליטה הסלולרית – פגיעה חמורה בצרכן"

מקלב: "התחרות בשוק הסלולר צריכה להיות גם על איכות הקליטה" • מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר: "שיתוף רשתות יביא להפחתת אתרים וקרינה תוך שמירה על איכות השיחות שלא ייפגעו"

ישיבת ועדת המדע והטכנולוגיה, הבוקר בכנסת
ישיבת ועדת המדע והטכנולוגיה, הבוקר בכנסת

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בראשות ח"כ אורי מקלב קיימה הבוקר דיון אודות מצבן של תשתיות התקשורת הסלולריות בישראל, בהשתתפות מנכ"ל משרד התקשורת מר שלמה פילבר, נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים, חברות הסלולר וארגוני הצרכנים השונים.

"לאחרונה קיימת ירידה דרמטית באיכות הקליטה ואנו שומעים יותר ויותר על ניתוקים ושיבושי שיחות והצרכנים הם שנפגעים מכך", אמר יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב. "קיימת תחושה שחברות הסלולר, משיקולים כלכליים, מפקירים את הקליטה באזורים שלמים רק משיקולים כלכליים".

על כך השיב מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, כי משרד התקשורת כבר החל בהליכים לייעול תשתיות הסלולר. "כיוון שהרשויות המקומיות מערימות קשיים על התקנת תשתיות סלולריות, המשרד מקדם רפורמה לשיתוף תשתיות בין חברות הסלולר השונות", אמר וציין כי "שיתוף רשתות יביא להפחתת אתרים תוך שמירה על איכות השיחות הסלולריות שלא ייפגעו".

במענה לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ מקלב באשר למשמעות שיתוף רשות על השירות לציבור והקרינה מהן, אמרו נציגי המשרד להגנת הסביבה כי אישור שיתוף רשתות נעשה על מנת שכל החברות ישתמשו באותה הטכנולוגיה, תוך ייעול השירות והפחתת הקרינה המייננת.

נציגי חברות הסלולר השונות הציגו נתונים לפיהן הבירוקרטיה הנוכחית המעכבת הקמתן של אנטנות חדשות וכתוצאה מכך הם מעוניינים בקידום שיתוף רשתות. "אנו בעד שיתוף הרשתות ובתנאי שהחברות יהיו מחויבות להרחבת הפריסה ולכך שהשירות לציבור ישתפר ולא ייפגע", ציין ח"כ מקלב.

בתום הדיון חיזק יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב את יוזמת משרד התקשורת לקידום הליכי שיתוף רשתות לרווחת משתמשי הטלפונים הסלולריים. "בסופו של דבר המטרה היא לסייע לצרכנים וחוסר הרגולוציה עלולה להוביל לפגיעה בשירות", אמר וציין כי "במצבי חירום השימוש בטלפון הסלולרי הוא חובה. ישנם לא מעט כבישים באזורים שונים בהן אין קליטה כלל ועובדה זו אף מהווה סיכון ביטחוני. על משרד התקשורת לעשות הכל על מנת לחזק את הקליטה הסלולרית, בין היתר באמצעות שיתוף רשתות".

לדבריו, "במידה ותשתיות הקליטה לא ישתפרו, נבקש ממשרד התקשורת לפרסם את מפת הכיסוי הסלולרי של החברות השונות – כדי שהתחרות בשוק הסלולר תהיה גם על איכות הקליטה והשיחות והציבור יוכל לבחור את החברה המתאימה לו".

השארת תגובה