המשבר הבא? כחלון מתנגד למינוי שרים מהליכוד

אחרי התפטרותם של שרי הליכוד מהממשלה ביקש היום נתניהו לבצע סבב מינויים במשרדי השונים עבור חברי מפלגתו, הח"כים צחי הנגבי ובני בגין • שרי האוצר והחינוך כחלון ובנט הביעו תרעומת על מהלך המינוי והודיעו כי יתנגדו לו לפי שעה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, צילום: חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, צילום: חיים צח, לע"מ

אחרי התפטרותם של שרי הליכוד מהממשלה – סילבן שלום ממשרד הפנים ודני דנון ממשרד המדע – ביקש היום ראש הממשלה בנימין נתניהו לבצע סבב מינויים במשרדי השונים עבור חברי מפלגתו.

אחרי פרישת שלום מהחיים הפוליטיים ומעבר דני דנון לתפקיד השגריר באו"ם, מעוניין נתניהו למנות את יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת חו"ב, ח"כ צחי הנגבי, לשר. כמו כן, מייעד נתניהו לשר גם את ח"כ בני בגין שנאלץ לפרוש מהממשלה לאחר שהסתיים המשבר מול גלעד ארדן מיד לאחר כינון הממשלה הנוכחית.

בישיבת הממשלה הבוקר התפתח דיון בנושא, כאשר שר האוצר משה כחלון הביע התנגדות לסבב המינויים, יחד עם שר החינוך נפתלי בנט.

על פי דיווחים שונים, כחלון קבל בפני נתניהו על הפרת האיזון הקואליציוני והטיית מפתח השרים למנדטים לטובת הליכוד. "לא ייתכן שיחס השרים למנדטים של הליכוד גדול משל כולם", צוטט כחלון לאחר ישיבת הממשלה. על פי דיווח בערוץ 2 גם השר בנט התבטא ברוח זו.

מנגד, בליכוד טוענים כי כחלון מעוניין למנות את ח"כ עזריה לסגנית שר הכלכלה ולכן הוא מפעיל לחץ. "אין מדובר במשבר אלא ברצון להיכנס למשא ומתן", אמרו גורמים בליכוד. מחר צפויים כחלון ונתניהו להיפגש ולדון במשבר. כל הצדדים מעריכים כי המשברון יסתיים בהבנות.

השארת תגובה