נהג המונית שגופתו הושלכה בתל אביב – נרצח בפיגוע

הותר לפרסום כי נהג המונית שנמצא ירוי בצפון תל אביב ביום שישי האחרון, נרצח בפיגוע על ידי המחבל נשאת מלחם • המחבל עלה על המונית רגעים לאחר מסע ההרג ובהמשך ירה בנהג למוות ונמלט מהמקום

מתייחדים עם זכר הנרצחים הערב בתל אביב
מתייחדים עם זכר הנרצחים הערב בתל אביב

שישה ימים לאחר הפיגוע בתל אביב מודיעה המשטרה כי המחבל נשאת מלחם, אחריו מנהלת המשטרה מרדף כבר 6 ימים, רצח גם את נהג המונית חסן שעבאן שנמצא ירוי במכוניתו בצפון תל אביב שעה קלה לאחר הפיגוע.

על פי הפרטים שמותרים כעת לפרסום, עולה כי המחבל עלה על המונית ברחוב דיזינגוף כשבכוונתו להימלט מהמקום. בעת שנתקל במחסום משטרתי, ביקש המחבל מנהג המונית לסטות לדרך צדדית ואז ירה בו למוות והשליך את גופתו.

בכך למעשה עולה מספר ההרוגים בפיגוע לשלושה בני אדם יחד עם השניים הנוספים שנורו בפאב 'הסימטא' ברחוב דיזינגוף, שעה קלה טרם כניסת השבת.

הערכה: המחבל הכיר את העיר

מסע הרצח של המחבל נשאת מלחם התחיל כאמור ביום שישי בחנות טבע ברחוב דיזינגוף בתל אביב משם יצא למסע ההרג שכלל רצח של 3 אזרחים חפים מפשע ופציעת כמה נוספים.

הכל התחיל בחנות הטבע אניס ("Anise") בדיזנגוף 122 בתל אביב, משם יצא המחבל, נשאת מלחם (29) מעארה, לרחוב וריסס ביריות את היושבים במסעדת "סימטא" בבניין הסמוך. כתוצאה מכך, שמעון (שימי) רוימי בן 30 מאופקים ואלון בקל בן 26 מכרמיאל נרצחו ושבעה נפצעו. מלחם ירה גם לעבר בתי עסק נוספים בסביבה ששמשותיהם התנפצו, ומשם חמק מבלי שאיש יירה בו או ינסה לעצור אותו.

על פי המסלול ששורטט, לאחר הטבח ב"סימטא" פתח המחבל בריצה לכיוון צפון ברחוב דיזנגוף – לא הרחק מתחנת המשטרה.

לפי ההערכות המשטרה, המחבל פנה משם בריצה לכיוון רחוב אבן גבירול – ושם עלה על המונית של אמין שעבאן מלוד, איתו נסע לכיוון צפון – ורצח אותו סמוך למלון מנדרין. הוא נטש את הגופה, ונסע עם המונית מרחק של כמה מאות מטרים, עד שנטש אותה על דרך נמיר, לא הרחק מתחנת אוטובוס.

באותו היום נמצא הטלפון הנייד שלו ברחוב רדינג ברמת אביב – וזו נקודת הציון האחרונה הידועה לחוקרים. מאז ועד עתה מחפשים אחריו אלפי שוטרים ואנשי שב"כ.

הטלפון נמצא ביום שישי בסביבות 14:00 בצהריים ברחוב רדינג בעיר וככל הנראה המחבל השליך אותו לפני שביצע את הטבח. מי שמצאה את הנייד היא תלמידת בית ספר שחזרה איתו לביתה וסיפרה על כך לאביה. משעות הצהריים, מספרים בני המשפחה, הנייד החל לצלצל לא מעט. כשהם ענו, פנו אליהם אנשים בערבית. כמו כן התקשר אחד ממעסיקיו של המחבל שניסה כנראה ליצור עמו קשר. בני המשפחה הניחו כי הוא שייך לפועל ערבי שיחזור לעבודתו בשכונה ביום ראשון.

בשבת בערב, כאשר ראו את שמו של המחבל במהדורות החדשות, הם קישרו בין הנייד שנמצא אצלם לבין המחבל מהפיגוע ברחוב דיזנגוף ופנו למשטרה. כשהחוקרים קיבלו את הנייד לידיהם, הם מצאו בו בין השאר את מספר הטלפון של בעלת הקיוסק שבו נהג לקנות מוצרים ברחוב ברודצקי ודיברו איתה.

כאמור, מאז יום שישי מחפשים אחר המחבל החמוש ברובה מאות שוטרים, אנשי שב"כ וימ"מ וכוחות מיוחדים – אך עד כה העלו חרס בידם והמחבל מצליח להמשיך להסתתר. החשש הגדול בקרב כוחות הביטחון הוא, שהמחבל ינסה לקחת עימו בני ערובה.

השארת תגובה