סקר מפתיע: לפיד מזנק, ש"ס נחלשת ל-6 מנדטים

סקר מפתיע שנערך עבור ידיעות אחרונות מעלה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת 'יש עתיד' הייתה רושמת עלייה מטאורית ומתייצבת על 18 מנדטים ● ומה עם המפלגות החרדיות?

יאיר לפיד. צילום: הכנסת
יאיר לפיד. צילום: הכנסת

סקר מפתיע מתפרסם הבוקר בידיעות אחרונות. על פי הסקר, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הרי שהפתעת הבחירות הייתה באה דווקא מכיוונה של מפלגת 'יש עתיד' שצנחה בבחירות האחרונות ורבים הספידו את עתידה.

על פי הסקר, המפלגה מקבלת לא פחות מ-18 מנדטים, עלייה של 9 מנדטים מכוחה כיום חרף העובדה כי המפלגה יושבת באופוזיציה. כמו כן, מפלגת הליכוד, המחזיקה כיום ב-31 מנדטים, רושמת ירידה ומקבלת 25 מנדטים.

עוד על פי הסקר:  המחנה הציוני יורדת ל-18 מנדטים. המפלגה הערבית המשותפת שומרת על כוחה עם 13 מנדטים. הבית היהודי עולה ל-12 מנדטים. ישראל ביתנו 8 מנדטים. 'כולנו' יורדת ל-7 מנדטים. יהדות התורה עולה ל- 7 מנדטים. ש"ס יורדת ל-6 מנדטים. ומר"צ עולה במעט ל-6 מנדטים.

הנתון המעניין בסקר הוא אופציית חיבור בין כחלון לגדעון סער. במידה והשניים ירוצו יחד, הרי שמפלגת הליכוד תצנח ל-21 מנדטים בלבד, שפל של שנים. בריצה כזו יקבלו השניים 12 מנדטים ויהוו גורם משפיע בהקמת קואליציה עתידית.

במידה והשניים ירוצו יחד, המחנה הציוני תקבל 18 מנדטים. המפלגה הערבית המשותפת תקבל 13 מנדטים. הבית היהודי – 11. ישראל ביתנו – 8. יהדות התורה – 7. ש"ס – 6. מר"צ – 6.

השארת תגובה