מחירי הדלק ירדו, האזרחים ימשיכו לשלם – למדינה

בעוד מחירי הדלק בעולם ממשיכים לצנוח, אזרחי ישראל ימשיכו לשלם ביוקר ● מחיר ליטר דלק יעמוד ביום חמישי על 5 שקלים ו-78 אגורות, כאשר 67% מהמחיר מורכב ממיסים למדינה ● על כל ליטר דלק ישלמו אזרחי ישראל כמעט 4 שקלים לקופת המדינה

תחנת דלק
תחנת דלק

הממשלה פרסמה היום את עדכון מחירי הדלקים החל מהלילה שבין חמישי לשישי. מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן יירד ב-21 אגורות ל-5.78 שקל, כולל מע"מ. מדובר במחיר הנמוך ביותר מאז שנת 2009, ובירידה של 3.5% בהשוואה למחיר היום.

אך לצד ההוזלה חייבים לציין כי מחיר הנפט מסוג ברנט, לפיו נקבעים מחירי הדלקים בישראל, צנח בכ-16% החודש, כך שההוזלה בדלקים נמוכה בהרבה מכפי שהייתה אמורה להיות.

כידוע, הסיבה לכך היא המיסוי הכבד המוטל על מחירי הדלק. בהתאם למחירים המעודכנים, המיסוי יהווה 67% מסך מחיר הדלק. במילים אחרות, ירידה מחירי הנפט משפיעה פחות ופחות על מחירי הדלק בישראל. הממשלה לא מסתפקת רק במס בלו קבוע של יותר מ-3 שקלים לליטר, אלא משיתה מע"מ על המחיר כולל מס הבלו, קרי כפל מס.

כך, בעוד שבארה"ב משלמים מחיר ממוצע של כ-2 שקלים לליטר דלק, בישראל משלמים 189% יותר. אגב, בשנת 2004, אז מחיר הנפט מסוג ברנט היה דומה למחירו היום, מחיר הבנזין עמד על 5 שקלים לליטר.

השארת תגובה