טבעי זה יפה: שימוש בחומרים טבעיים בעיצוב הבית

המציאות והקדמה של ימינו פיתחה מגוון של מוצרים וחומרים ששיפרו והקלו את שגרת חיינו אך בתהליך, פגמו מעט בבריאותנו ♦ אנו רואים היום טרנד של חזרה למקורות, חזרה למחצבים הטבעיים לחיים טובים ובריאים יותר בשילוב הטכנולוגיות הקיימות

ברז מבית ווטרמארק בלעדי בויה ארקדיה
ברז מבית ווטרמארק בלעדי בויה ארקדיה

טבע – הגדרה של בריאות, יצירה. לא מדובר בדרך יצירה אנושית, אלא יצירה טבעית שיד האדם לא נגעה בו. עולם שיש בו חומרים נקיים וטבעיים יותר. עץ ,פשתן, כותנה וחרס נתפשים כשמות של בריאות אשר משפיעים וישפיעו על צורות חיינו ויתנו השראה לעולם העיצוב והאופנה". מסבירה יואלה פטרון, מנהלת מסחור חזותי ברשת 'נעמן'.

המהפכה הבריאותית החלה בהפקת אנרגיות מהשמש, דלק סולארי ואף מהפכה בתוצרת החקלאית אשר משפיעים באופן ישיר גם על איכות מרקמי אביזרי האוכל והבישול לחומרים בריאים יותר.

כיום, המגמה היא לייצר כלי בית ובישול העשויים מחומרים טבעיים בלי חימר ועופרת, הרהיטים מורכבים מעץ טבעי וגושני והבדים עשויים מחוטי פשתן או כותנה. מוצרים אלו כולם מאופיינים בצבעיים טבעיים בגווני דבש, חלודה, כחול, חרדל, אפור ושחור – צבעים הקרובים לאימא אדמה".

ויקה יוסל, מנהלת מחלקת העיצוב של סטודיו 'ורדינון': "מהפכה של ממש מתרחשת גם בעולם השינה הביתי, שעד עכשיו התרכז אך ורק בפן האורתופדי וכיום נכנסים היצרנים לתחום חדש הנוגע לכל אחד ואחת מאתנו. שילוב סיבי אלוורה טבעיים, נוצות, חוטים ובדים אורגניים בכלי מיטה הם דרך נהדרת לייצר בריאות אורטופדית לצד הענקת תכונות מרגיעות והיפואלרגניות.

"מי שאוהב את הטבע, מצליח להכניס אליו הביתה מוטיבים מן כמו פרקט עץ טבעי המתאים למראה הראסטיק שמוצאו בוונציה. פרקטים העשויים עץ אלון תלת-שכבתי עם גימור השומר על אסתטיקה מרשימה במיוחד, טקסטורה עשירה ביותר ומגע עדין" מרחיבה מיכל נוף, מנהלת שיווק קבוצת נגב.

טבעונות וצמחונות הם חלק מצורת חיים שמתפתחת בשנים האחרונות על כדור הארץ, אבל זה לא רק המזון שגדל בחממות ללא ריסוסים וחומרים רעילים אחרים. כלי הבית, הסירים, הצלחות והטקסטיל הולידו אופנה חדשה אשר תעוצב לא רק בנראות ובסטייל, אלא גם במרכיבי חומרים נטולי רעלים. יואלה פטרון, מנהלת מסחור חזותי ברשת 'נעמן': "מעצבי כלי הבית והבישול פונים היום לחומרים יותר נקיים מרעלים וצבעים כמו: צלחות הגשה במרקם דק ולבן ללא עופרת וקדמיום, מרקם הזכוכית שנחשבת גם היא לנקייה לא רק במראה האסתטי אלא גם בניקיון החומר".

העיצוב הוא חלק בלתי נפרד מחיינו ויש לו השפעה רבה גם על הכלכלה, התרבות, ההתנהגות שלנו ואורח חיינו. האמת היא שחלק גדול מצרכני וקנייני העיצוב לא ממש בקיאים או מתעניינים בתולדות היווצרות החומרים, תרבות העבר וכו'. הם מתמסרים לגמרי לטכנולוגיות חדשניות בת זמננו אשר פיתחו סוגי חומרים ומרקמים חדשים ומשלבים ביחד צורת חיים בריאה.

 

השארת תגובה