10 סיבות טובות על חשיבות השינה של הילד שלך

שינה היא מקור חשוב ביותר להתחדשות הגוף, רגיעה ושלווה ♦ לילדים מומלץ לישון 14 שעות ביממה, כאשר החלק העיקרי במהלך הלילה וחלק מהשינה תתבצע במהלך היום ♦ למה השינה של ילדינו כל כך חשובה ועל מה היא משפיעה?

>> בעל עסק? לחץ כאן לבניית אתר אינטרנט בחינם!

כשלא ישנים מספיק נוצר חוסר בשינה שהולך ומצטבר (בניגוד לעודף שינה שאינו מצטבר). לאדם בוגר מומלץ לישון 8 שעות בלילה באופן קבוע, לילדים מומלץ לישון 14 שעות ביממה, כאשר החלק העיקרי במהלך הלילה (11-12 שעות) וחלק מהשינה תתבצע במהלך היום (2-3 שעות) בחלוקה מתאימה על פי גיל ומצב התפתחותי. מיה שטיינהרדט-זיו, מדריכת הורים של אדלר, מומחית להורות ושינה ובעלת ביה"ס להורות ושינה Mamamaya School מציגה לנו 10 סיבות למה השינה של ילדינו כל כך חשובה

  1. עידוד התפתחות מוטורית טובה, מהירות ואיכות תנועה: ילד שישן טוב, פנוי להתקדם ולהשיג את אבני הדרך ההתפתחותיות הדרושות לו באיכות תנועה, מהירות ושכלול מיומנויות משום שמיומנויות מוטוריות מעובדות במוח ומשתכללות בזמן השינה.
  2. שינה טובה מעודדת תזונה בריאה: ילד שישן טוב מבסס מערך מסודר של "רעב ושובע". לרוב, ילד שישן טוב, אינו אוכל בלילה אלא אוכל באופן מסודר במהלך היום והוא פנוי להכיר ולהתנסות במזונות שונים ובמרקמים חדשים.
  3. שיפור מערכת החיסון וסיוע לגוף להתגונן טוב יותר נגד מחלות: כאשר אנחנו חולים, אנו נוטים לישון יותר מכיוון שהגוף מתמודד עם מחלה יותר טוב בזמן שינה. אז ילד שישן טוב, מראש, מאפשר לגוף שלו להתמודד ביתר חוזקה נגד וירוסים ומחלות חורף והתקררויות מזגנים בקיץ.
  4. שיפור יכולת הויסות העצמי: יכולת ויסות עצמי היא בעצם היכולת להתאים את העוצמה, התדירות או משך הפעילות – לנורמות הנהוגות. לדעת לווסת תגובה ולהיענות לבקשה/הוראה – כל אלו מושפעים מכמות השינה של הילד והפניות שלו כרגע.
  5. העלאת מצב הרוח ושמחת החיים: כולנו רוצים ילד מאושר ולא ילד רגזן. אפשרו לו לישון הרבה ותראו כיצד הוא הופך לחייכן ומאושר בן לילה.
  6. חידוד הזיכרון ויכולת ההתרכזות: על מנת לשחזר פעולות שנעשו בעבר, להתפתח מוטורית וללמוד תהליכים בסיסיים ומורכבים – אנחנו נדרשים לזיכרון. כאשר אנחנו ישנים המוח נח ומערכת הזיכרון מתחדשת.
  7. שיפור הפניות לאחר והעלאת רמת הסובלנות: במהלך השינה יורד הורמון הסטרס וכך בעצם מתאפשרת חוויה של מנוחה. כאשר מתעוררים, ההורמונים בדם עדיין גבוהים ולכן לרוב אחרי שינה טובה אנחנו יותר סובלניים, פנויים וקשובים.
  8. הורדת רמות חרדה ופחד מהמיטה: ילדים שלומדים להירדם במיטתם אוהבים את מיטתם ולכן שמחים לחזור אליה ולהירדם בה שוב ושוב. ילד שישן טוב במיטתו, לא יחווה התקפי בכי בכניסה לחדר או בכניסה למיטה.
  9. שיפור וחיזוק היחסים בין האחים: ילד שישן טוב פנוי יותר להתמודדות, להתחרות, לחלוקת תפקידים, לעמידה במשימות ולחלוק טריטוריה עם אחיו – וככה נבנים יחסי אחים טובים יותר.
  10. היקלטות טובה יותר במסגרת חדשה: ילד נינוח שישן טוב יכול להתפנות ביתר קלות לחוויות חדשות, להכיר אנשים חדשים ולהסתגל למסגרת חדשה. לעומת זאת, ילד עייף יהיה עצבני יותר, קר וחסר סובלנות לסביבתו ולכן הפרידה תהיה לו קשה יותר והקליטה החדשה – בהתאם.

 

שינה של פחות מ 30 דקות איננה נחשבת שינה ולכן אם הילד שלכם התעורר אחרי פחות מ-30 דקות, החזירי אותו לישון ואל תאפשרו לו להתעורר כעת. וטיפ הזהב לסיום: "שינה מביאה שינה וחוסר שינה מביא חוסר שינה" לכן הרבו בשינה כמה שיותר, ביום ובלילה – כי שנת יום טובה תביא לשנת לילה טובה ולהפך.

מיה שטיינהרדט-זיו היא יועצת שינה בכירה, מדריכת הורים של אדלר ויועצת רפואת ילדים משולבת הדוגלת בגישה הוליסטית לבריאות ולשינה. בעלת ביה"ס להורות ושינה Mamamaya School להכשרת יועצות שינה ומדריכות הורים. www.mamamaya.co.il

השארת תגובה