חשוד בפרשת דומא? ● ה'תיק' שמצאו על עצור השב"כ

לאחר שכל הכותרות זעקו "הצהרת תובע ראשונה לחשוד בפרשת דומא", הפעם הסיפור כבר באמת הופך להזוי ● על-אף שהוא לא חשוד ברצח בני משפחת דוואבשה, הפרקליטות כבר מצאה 'תיק' לחשוד ● צפו בוידיאו

ההר הוליד עכבר: הצהרת תובע כנגד נער העצור קרוב לחודש בשב"כ ונחקר באלימות קשה, מייחסת לו קטטה עם בדואים מלפני שנתיים. חוננו: "זו שערוריה. הנער עבר טלטולים ואלימות קשה, אך מתברר שאין לו כל קשר לדומא"

לאחר 29 ימי חקירה קשים בשב"כ, טלטולים ואלימות קשה שהופעלה כלפיו, הגישה המשטרה הצהרת תובע כנגד אחד הנערים שנעצרו בתיק דומא. לעו"ד חי הבר המייצג אותו התברר כי הוא כלל לא חשוד כרגע בפרשת דומא, אלא הצהרת התובע הוגשה בגין קטטה עם בדואים שהתרחשה לפני קרוב לשנתיים.

המשטרה מבקשת כעת להאריך את מעצרו של הצעיר במספר ימים נוספים לצורך הגשת כתב אישום, אולם עו"ד הבר מבקש מבית המשפט לשחררו באופן מיידי, לאור הסבל הרב שנגרם לו בחקירה, מצבו הנפשי, והעובדה שבסופו של דבר מיוחס לו אירוע מינורי שהתרחש לפני זמן רב, בעת שהיה קטין, בו הוא טוען להגנה עצמית.

יש לציין כי העצור הכחיש לאורך כל חקירותיו כל קשר לאירוע בדומא, והתלונן כי הופעלה כלפיו אלימות קשה. באחת החקירות תפס חוקר שב"כ את ראשו ומשך אותו לאחור עד שהקיא, וזאת לאחר שנחקר ברציפות קרוב ל-3 יממות.

בארגון חוננו אומרים כי ערוות הפרקליטות והמשטרה נחשפה היום, "זו שערוריה. לאחר 29 ימים בחקירות קשות בשב"כ, טלטולים, מניעת שינה, אלימות פיזית ונפשית, מתברר כי כל הטענה כנגד הנער הזה היא מעורבות בקטטה עם בדואים לפני קרוב לשנתיים! אנו מקווים כי אכן תוקם וועדת חקירה שתבחן את התנהלות השב"כ וגורמי האכיפה של מדינת ישראל בתיק הזה. מי ישלם לנער על הנזק הנפשי שנגרם לו?".עו"ד חי הבר המייצג בפרשיית העינויים מטעם ארגון חוננו.

השארת תגובה