'מצג העינויים' הגיע לכיכר השבת ● צפו בוידאו

"מצג העינויים" שבו מציגים חבריהם של נחקרי פרשת דומא, צעירים מנוער הגבעות, את העינויים שעל פי הפרסומים עוברים חבריהם ● היום הגיע המצג לכיכר השבת הירושלמית כאשר עשרות התגודדו מסביב ● מודה? מודה? – צפו בוידאו

חקירת נוער הגבעות במרתפי ארגון שירות הביטחון הכללי בחשד להתארגנות טרור יהודית – לא יורדת מסדר היום. על פי עדויות הנחקרים, חוקרי השב"כ ניסו להוציא מהם הודאות בדבר מעשי טרור יהודי ובין היתר גם ההצתה בכפר דומא.

במחאה על עינויים יוצאים בימים האחרונים עשרות מחבריהם ומציגים לראווה ברחובות העיר את "מצג העינויים" במסגרתו הם מבצעים הדגמה של חקירות השב"כ והעינויים אותם עוברים חבריהם.

בשבוע שעבר הובא המצג לתל אביב והיום הוצג בכיכר השבת בירושלים וליד ישיבת מיר בשכונת בית ישראל. צפו בוידאו.

בתוך כך, בשעה זו מתקיימת ברחוב קינג ג'ורג' במרכז ירושלים הפגנה כנגד עינוי הנערים בשב"כ. בהפגנה משתתפים אישי ציבור ורבנים בניהם הרב אוהד קרקובר רבה של כוכב השחר שאחד מהעצורים ששוחררו מתגורר ביישוב.

במקביל, התייחס היום עו"ד איתמר בן גביר לדקירת תמונת עלי דוואבשה ב'חתונת ההסתה' ואמר כי מדובר ב"מעשה טיפשי ביותר לרקוד עם התמונה של התינוק ולדקור אותה". לדבריו, "ילדים מטומטמים עשו את המעשה הטיפשי ביותר הזה. מי שרוקד עם תמונה כזאת הוא פושע, מי שעשה את המעשה הזה הזיק לכל נוער הגבעות.

"אבל מה שעושה התקשורת זה לברוח מהעינויים שעושים השב"כ לעצורים. מה שעושה התקשורת זה לדבר על מעשה טיפשי ועל הפיגועים הנוראיים שקורים פה כל יום כמעט ולא מדברים, הלוואי ומה שהיו עושים המחבלים הרוצחים ימ"ש זה לדקור תמונות". אומר עו"ד בן גביר.

היום דווח ברשת ב' מפי גורמי ביטחון האומרים שהשבוע יוסר מקצת צו הפרסום בפרשת הטרור היהודי ויישפך אור על חלקים נרחבים על פרטי הפיגוע בדומא.

המשטרה עצרה בסוף השבוע עוד חשודים בהסתה, פעילי ימין קיצוני, לאחר פרסום סרטון החתונה בשבוע שעבר. במשטרה ובפרקליטות בודקים אפשרות לחקור רבנים הנחשבים מנהיגים הלכתיים של הימין הקיצוני. לכתבנו נודע שכמה מרבנים אלה קיבלו בימים האחרונים ייעוץ משפטי לקראת חקירה כזו.

השארת תגובה