מקלב נגד שיאני השכר: "שערוריה שיש להגבילה"

שבוע לאחר שהשר ליצמן יצא להגנת שיאני השכר – רופאים בקופת חולים כללית, יוצא חה"כ מקלב וקורא להגביל אותם ● מקלב: "יש לא מעט משכורות שהן בגדר שערורייה ונוגעות גם בשחיתות" ● ליצמן: "מגיע להם בזכות ולא בחסד"

השר ליצמן וחבר הכנסת מקלב
השר ליצמן וחבר הכנסת מקלב

"יש משכורות מינימום, יש משכורות ממוצעות, יש משכורות גבוהות, אולם בדו"ח השכר בשירות הציבורי יש גם לא מעט משכורות שהן בגדר שערורייה ונוגעות גם בשחיתות – במיוחד כאשר הפערים בין מקבלי אותו שכר שערורייתי לבין שאר העובדים באותו גוף או בין העובדים לעובדי הקבלן באותן מקומות גורמים לתחושה של מרמור, קיפוח וחוסר מוטיבציה". כך אמר אמש במליאת הכנסת ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), במסגרת דיון בהצעה לסדר שהגיש בנושא שיאנות השכר במגזר הציבורי – בעקבות דו"ח נציבות שירות המדינה שפורסם השבוע.

"מכל הכותרות סביב הדו"ח, נראה כי הייתה 'תחרות' מי הם מקבלי השכר הגבוה ביותר. פעם אלו עובדי חברת החשמל ופעם הרופאים בבתי החולים הממשלתיים ובקופות החולים הציבוריים שניצבו הפעם בראש רשימת מקבלי השכר. הם מקבלים משכורות עתק לפי כל קנה מידה ומסבירים שצריך להבין אותם משום שיכלו לקבל תפקידים בשכר גבוה יותר בשירות הפרטי ובכל זאת בחרו בשירות הציבורי", אמר.

"נתונים אלו הם השערורייתיים ביותר", הוסיף ח"כ מקלב. "שכרם של רופאים שעובדים במשמרות ללא לאות נמוך והם אינם יכולים לפרנס את משפחתם, בעוד רופאים בכירים מקבל שכר של פי 20 יותר מהרופאים הזוטרים. העובדה שיש פערים כל כך גבוהים בין רופאים גורמת לרופאים רבים לחשוב האם לעשות הסבת מקצוע.

"פערי השכר הללו נמצאים בכל הסקטורים הציבוריים כשפקידים בכירים משתכרים 2,000 אחוז יותר מהפקידים האחרים", הוסיף ח"כ מקלב ואף התייחס לעובדי הקבלן שעובדים עבור השירות הציבורי ומשתכרים שכר נמוך משמעותית. "בין עובדי הקבלן לפקידים אחרים קיים פער שבו פקידים משתכרים עשרות אלפי שקלים יותר מעמיתיהם עובדי הקבלן. אסור שנושא פערי השכר ירד מסדר היום ויש להגביל את הפערים בין עובדים בכירים לזוטרים בשירות הציבורי".

עוד ציין ח"כ מקלב כי "בין שיאני השכר מופיעים גם אנשי תקשורת שבכל פעם שנושא השכר עולה לדיון הם תוקפים את מקבלי השכר הגבוה, אך שוכחים לדבר על שכרם שלהם שמסתכם בעשרות אלפי שקלים".

בניגוד למקלב, ליצמן דווקא כן תומך בשיאני השכר. "אני חושב שזה עוול גדול של הממונה על השכר שהוא מכניס את נושא הרופאים הבכירים לשיאני השכר, צריך להפסיק עם זה. אני מניח שרופאים אלו במרכז או שאלו בפריפריה היו יכולים להרוויח אפילו פי ארבע מאשר שהם מרוויחים היום", אמר ליצמן בכנס קופת חולים כללית שהתקיים יממה לאחר פרסום הדו"ח. ליצמן הדגיש כי "מגיע להם בזכות ולא בחסד".

השארת תגובה