"נתניהו עמד בכיכר לפני 20 שנה והיה אדיש – שיתעורר"

אחרי העימות הסוער אמש במליאת הכנסת. הבוקר שוב בוחר יו"ר האופוזיציה לנגח את נתניהו ואומר: "אני חרד לחייו של נשיא המדינה ריבלין. נתניהו עמד אז בכיכר לפני 20 שנה והיה אדיש, אז שיתעורר" ● אמש התעמתו השניים כאשר נתניהו דרש מהרצוג לגנות את שוברים שתיקה שדרש בתגובה גינוי על ההסתה נגד הנשיא ריבלין

יצחק הרצוג צילום דוברות הכנסת
יצחק הרצוג צילום דוברות הכנסת

אחרי העימות אמש במליאת הכנסת, במהלכו התנגחו ראש הממשלה נתניהו ויו"ר האופוזיציה הרצוג, הבוקר בראיון לגלי צה"ל חוזר ותוקף יו"ר 'המחנה הציוני' את ראש הממשלה.

בראיון לתכנית 'נכון להבוקר' אמר הרצוג: "אני חרד לחייו של נשיא המדינה ריבלין, לא סתם אמרתי לראש הממשלה. נתניהו עמד אז בכיכר לפני 20 שנה והיה אדיש, אז שיתעורר. משהו פה מתערער מתוכנו ואני קורא לראש הממשלה לזמן את ראש השב"כ ואת מפכ"ל המשטרה ולוודא שנשיא המדינה מוגן".

כזכור, אמש התעמתו נתניהו והרצוג מעל במת הכנסת כאשר דיון על מצב העוני בישראל הפך לעימות חריף בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, כשבמוקד הביקורת על ארגון שוברים שתיקה ועל נשיא המדינה, ראובן ריבלין.

הכל החל לאחר הנאום של יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, שתקף בצורה חריפה את נתניהו. ראה"מ ביקש לעלות לדוכן שוב, כפי שמתאפשר לו על פי חוק וגרם למהומה גדולה.

נתניהו בחר לתת מספר נתונים נוספים ואז הסיט את הדיון לכיוון אחר, כשביקש מיו"ר האופוזיציה, להתייחס לנושא אחר: "יו"ר האופוזיציה, אני מפציר בך לעלות מעל בימה זאת ולגנות בכל פה את ארגון 'שוברים שתיקה'. ארגון שמנהל מסע דה לגיטימציה כנגד מדינת ישראל". ההתבטאות הזאת גרמה למחיאות כפיים סוערות מצד חברי הכנסת מהימין.

הרוחות בכנסת סערו, וצעקות רמות החלו להישמע. נתניהו ירד מהדוכן ואז עלה יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, שהחל לענות לנתניהו ואמר: "אתה ביקשת ממני לעלות לכאן ולגנות את ארגון שוברים שתיקה, אני מפציר בך לעלות לכאן ולגנות את ההסתה החמורה שמתקיימת כנגד הנשיא ראובן ריבלין, האזרח מספר אחת במדינת ישראל" וזכה למחיאות כפיים סוערות מהצד שלו. ברגע זה פרצה שוב מהומה והיו"ר אדלשטיין הפסיק את הדיון לחמש דקות.

ח"כ יואל (יולי) אדלשטיין, נזף בחברי הכנסת על כך שהיה צריך לעצור את הישיבה ואמר: "היו פה מחיאות כפיים מהצד ההוא של המליאה לאחר דבריו של ראש הממשלה, הבלגתי כי חשבתי שזה היה זמני, אבל אחר כך הגיעו מחיאות הכפיים מהצד השני של המליאה. הייתי חייב לעצור את זה ואני מתנצל בפני יו"ר האופוזיציה". לאחר מכן הזמין את הרצוג לדוכן שוב, כדי להשלים את דבריו.

השארת תגובה