דרעי: לא שוללים את צירופה של 'יש עתיד' לקואליציה

יו"ר ש"ס ושר הפריפריה אריה דרעי התייחס הערב בראיון ל'קול חי' על האפשרויות להרחבת הממשלה והצהיר כי "אם יש עתיד יחזרו בתשובה, יתחרטו, יהיה על מה לדבר" ● "המחנה הציוני לא נלחמה אף פעם בדת. הם בעד מדינת רווחה, שכבות חלשות, יש לנו מכנה משותף אתם"

אריה דרעי. צילום: יעקב כהן
אריה דרעי. צילום: יעקב כהן

 

יו"ר ש"ס אריה דרעי העניק הערב ראיון ל"מהדורה המרכזית" ברדיו 'קול חי' בו התייחס לשלל נושאים. בתחילה התייחס דרעי לסוגיית העימות עם שר החינוך בנט, "הגיע שלב היישומים", אמר דרעי והדגיש כי המהלכים בנושא נעשים בשיתוף פעולה בין ראשי המפלגות החרדיות. "יש וויכוחים על הקריטריונים והייעוץ המשפטי. אין לנו קרב עם בנט. לבנט אין התנגדות שנקבל את הנקודה לתלמיד כמו שצריך, רק טוען שהאוצר לא תיקצב מספיק".

לדבריו, כשראו ראש המפלגות שמשרד החינוך טרם אישר את דרישתם, "נאלצנו לעצור תקציבים. השר בנט היה צריך לחתום על צו שמאפשר לתקצב תלמידים מחו"ל, זה התעכב חודשים ארוכים. הייתה התערבות של ראה"מ, השר אלקין ואגף התקציבים באוצר, ועניין הנקודה לתלמיד נפתר. גם הנושא של בני חו"ל גם פתרנו. החזרנו למצב של שנת 2012".

אחת מנקודות המחלוקת בין משרד החינוך למפלגות החרדיות היה החטיבה להתיישבות. גפני עצר את תקציביהם בוועדת הכספים במה שהיה נראה כ'שרירים' מול הבית היהודי. לטענת דרעי, בתקציב החטיבה ישנה מחלוקת עקרונית, והיא שאין כספים המועברים ליישובים החרדים בהתיישבות כדוגמת ביתר ומודיעין עילית. "זה עוול שקשה להשלים אתו, בהמשך נטפל בו, אבל נכון לכעת מקווה שהדברים יסתדרו ושהקואליציה תחזור לתפקודה הטוב".

בהמשך הראיון חזר דרעי על שאיפתו להרחיב את הקואליציה על ידי הכנסת המחנה הציוני. "המחנה הציוני לא נלחמת ולא נלחמה אף פעם בדת. הם בעד מדינת רווחה, שכבות חלשות, יש לנו מכנה משותף רחב אתם. יש עתיד נלחמו בנו, אם הם יחזרו בתשובה, יתחרטו, יהיה על מה לדבר, אבל המחנ"צ לא קידשו מלחמה גם בדברים שאנחנו לא שווים בהם".

בנוסף התייחס דרעי לסירובו של יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן להצטרף לקואליציה. "אני לא מבין מה הוא עושה בחוץ", אמר דרעי. "אני לא מבין. כואב לי מאוד ההתקפות שלו על מיליארדים לחרדים, הרי מה, לקחנו את זה לעצמנו? מיליארדים למע"מ 0, מה, רק מי שיש לו כיפה שחורה עולה לאוטובוסים? קצבאות הילדים להוציא ילדים מעוני, זה לחרדים?!".

השארת תגובה