"שר ההפחדה" ● ב'שוברים שתיקה' משיבים אש

שר הבטחון פירסם ברשת החברתית כי נעשו נסיונות לבדוק מקרים אודותיהם פירסמו אנשי 'שוברים שתיקה' כהפרות הקודים האתיים והמוסריים של צה"ל, אלא שהנסיונות 'עלו בתוהו' ● אנשי הארגון ופוליטיקאים תוקפים בתגובה

השר משה יעלון    צילום: אלכס קולומיסקי
השר משה יעלון צילום: אלכס קולומיסקי

השר יעלון כינה את פעילות 'שוברים שתיקה' כ"צביעות ותעמולה שקרית נגד חיילי צה"ל" ועורר עליו את זעם אניש הארגון ואחרים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית בישראל.

הסערה סביב התבטאויות שר הביטחון משה בוגי יעלון נמשכת. דובר 'שוברים שתיקה', אחיה שץ, לוחם ביחידת דובדבן לשעבר, פירסם את תגובת הארגון: "יעלון, שר בממשלת ישראל, חצה כל קו אדום בחברה דמוקרטית כשבחר להשתלח בחיילי צה"ל, לוחמים ולוחמות, ששירתו בשטחים. מעל 1,000 חיילים שיתפו את עדויותיהם האישיות, שנבדקו, אומתו ועברו צנזורה צבאית, כדי לספר בקול רם, ללא מורא ופחד, על הפעולות שביצענו בשטחים במהלך שרותנו הצבאי, וכל זאת במטרה אחת – להבטיח שמדינת ישראל תמשיך להתקיים בביטחון ובאופן דמוקרטי".

אנשי הארגון מאשימים את יעלון כי הוא "חובר למסע ההסתה שמנהלים ארגוני הימין הקיצוני בחודשים האחרונים, כנגד הדמוקרטיה בישראל ונגד כל מי שמעז לקרוא לסיום הכיבוש ומפעל ההתנחלויות. לבוגי לא היתה בעיה לשלוח אותנו להקריב את חיינו בשמירה על מאחזים לא חוקיים, אבל הוא לא מוכן להתמודד איתנו, חיילים וחיילות, כשאנחנו חוזרים הביתה ומספרים על הפקודות והמשימות שהוא הטיל עלינו לבצע על מנת לשמר את מפעל ההתנחלויות המשיחי. למרות ההתקפות והאיומים, נמשיך לשבור שתיקה ולהגן על המדינה מפני מדיניותה ההרסנית של ממשלת הימין, בה חבר יעלון".

חברת הכנסת זהבה גלאון הגיבה אף היא להתבטאות השר יעלון, אותו הגדירה "מקארתיסט", כי הוא "מצטרף לציד הראשים של חיילי שוברים שתיקה, למסע הכפשות חסר גבולות שהגיע לשיא, להסתה פרועה שמגיעה עד כדי שקרים מוחלטים… במדינה מתוקנת צריך לאפשר ביקורת לגיטימית ומאומתת על התנהלות פסולה, דווקא שר הביטחון היה צריך לעודד חיילים בעלי מצפון ולא לטייח".

הסערה החלה לאחר שהבוקר העלה השר יעלון פוסט לרשת החברתית, בה תקף את ארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה' ועל רדיפותיו נגד חיילי צה"ל, "מדובר בצביעות ובתעמולה שקרית נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל, וזהו חלק ממסעות הדה-לגיטימציה נגדנו. לכן גם הוריתי לאסור את כניסתם של חברי 'שוברים שתיקה' לכל פעילות עם צה"ל. אם אנשי 'שוברים שתיקה' היו באמת חרדים למוסר שלנו, כפי שאנו דואגים וחותרים לשמור על ערכי המוסר שלנו, הם היו פועלים מול צה"ל באופן ישיר, ולא משחירים את פני חיילינו בחוץ לארץ. בעבר היו ניסיונות לברר אירועים ומקרים שאנשי 'שוברים שתיקה' הצביעו עליהם, והם עלו בתוהו. ככל שחלף הזמן התברר שמדובר בארגון הפועל ממניעים זדוניים, ונגד תופעות שכאלו ניאבק בחורמה", כתב השר יעלון.

חבר הכנסת יאיר לפיד הצטרף אף הוא לדברי יעלון, ואמר: "אני מברך את יעלון על החלטתו לאסור על כניסת אנשי 'שוברים שתיקה' לכל פעילות בצה"ל". עם זאת, ב'מחנה הציוני' חושבים אחרת, בציוץ שהעלה חבר הכנסת מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני, שמתייחס גם לדיווחים על הדו"ח של תנועת 'אם תרצו', כתב רוזנטל כי "טיפש מהבית היהודי מכנה אירגוני שמאל ״שתולים״ וכלי תקשורת בישראל מאמצים בחיבה את הטרמינולוגיה הגבלסית. בושה וחרפה", כשהוא מתכוון לחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ.

השארת תגובה