רכב חדש? "אין זבנג וגמרנו" ● שעיה איצקוביץ מסביר

לאן נעלמו המכוניות? ● אם הבנקים וקופות החולים יכולות להסתער על הציבור החרדי, מדוע ענף הרכב בקושי נראה על גבי העיתונות החרדית ● "יש תזה שאין לציבור החרדי אמצעים לרכוש רכב ולא מפנימים שהעולם החרדי השתנה"

קיה קרנבל
קיה קרנבל
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

נתחיל מהסוף: הציבור החרדי קונה רכבים חדשים. הוא בוחן את היתרונות אל מול החסרונות והוא יודע היטב מה הוא מחפש. משום מה, דווקא הקמפיינים של חברות הרכב הגדולות נעדרות מעל דפי העיתונות החרדית.

"שימו לב מה קורה בענפים אחרים", אומר לנו מנכ"ל של אחד ממשרדי הפרסום שמתמודד בימים אלה על תקציב פרסום של אחת מיצרניות הרכב. "בקופות החולים למשל, כל אחת מארבע קופות החולים מחזיקה משרד פרסום חרדי. אותו דבר בענף הבנקאות ובחברות הסלולר. משום מה, בענף הרכב, הציבור החרדי כמעט ולא רואה קמפיינים של ממש, בוודאי ביחס למה שקורה בעיתונות הכללית, שם מתקיימת תחרות עזה בין היבואנים והיצרנים".

בחודשים האחרונים היו מעט מאד קמפיינים של ענף הרכב. מותג הרכב "אלפא רומיאו" פירסם בעיתונות החרדית, מבלי להחזיק משרד פרסום חרדי, כיוון שאת המודעות לעיתונים החרדים מבצע משרד הפרסום "דרורי ארועטי ברמן", הפועל בעיקר במגזר הכללי. גם הקמפיין של "פיאט" שפורסם בעיתונות החרדית מקורו באותו משרד.

דוגמא נוספת למשרד הפועל בציבור הכללי ורוכש מדיה בעיתונות החרדית הוא משרד הפרסום "ליאו ברנט" שהעלה בשבועות האחרונים את הקמפיין של יצרנית הרכב "קאיה".

מנגד חברת "שברולט" העלתה קמפיין באמצעות משרד הפרסום "רן לוי", ומשרד הפרסום "תוצאות אפקטיביות" העלה קמפיין ממושך למותג הרכב "דאצ'יה", שמציע רכבים במחירים אטרקטיביים לציבור החרדי.

שעיה איצקוביץ, הבעלים של "תוצאות אפקטיביות", העומד מאחורי קמפיין דאצ'יה למגזר החרדי אומר: "יש תזה אצל מנהלי השיווק בענף הרכב שאין לציבור החרדי אמצעים לרכוש רכב ואם מותג כלשהו "זורק" כמה מודעות במגזר זה בדרך כלל על מכוניות 7 מקומות כי הם שבויים בקונספט של סובארו אברכים סטיישן ולא מפנימים שהעולם החרדי השתנה. אנחנו ביצענו קמפיינים ל 2- מותגי רכב, לפולקסווגן ולדאצ'יה ובשני המקרים ההצלחה הייתה הרבה מעבר ליעדים שהתבקשנו להגיע אליהם".

"המציאות מוכיחה", טוען איצקוביץ, "ומי שמסתובב בבני ברק יכול לראות אחוזים גבוהים של רכבים חדשים".

אחת החברות שרואות במגזר החרדי פוטנציאל צמיחה משמעותי זה חברת לובינסקי שבשנה האחרונה בראיה אסטרטגית החליטו לפנות למגזר החרדי עם מגוון המותגים שלהם סיטרואן, פיג'ו והמותג MG . שרה פכטר, מנהלת משרד "שרה תקשורת" מספרת על הקמפיינים שהיו ועל הקמפיין שאמור לעלות בקרוב: "אין ספק שפוטנציאל הצמיחה בשוק הרכב החרדי לא בא לידי מימוש ע"י חברות הרכב שאמנם בשנים האחרונות מגבירות את הפניה למגזר זה אבל לא מספיק ולא ביחס של הצמיחה במגזר".

מה את יכולה ללמוד מהקמפיין שהעליתם?

הצרכן החרדי הוא צרכן נבון שמחפש לפני הכל רכב אמין ובטוח שישמש את המשפחה בנוחות ובבטחה, ובניגוד לתופעות שבעבר אפיינו את המגזר של תוספות כסאות לרכבי סטיישן בצורה פרוביזורית וכל מני אלתורים שיעזרו לו להכניס את כל המשפחה המורחבת לרכב, כיום אנשים מחפשים מראש רכבים שיתאימו לצרכי המשפחה גם אם מדובר בהוצאה כלכלית לא מבוטלת.

מה מידת האפקטיביות של קמפיינים לרכבים חדשים במגזר החרדי?

"כמו בכל תחום, גם בשוק הרכב אין זבנג וגמרנו. מדובר בתהליך מתמשך של יצירת קשר ואמון שעם הזמן בהחלט מוכיח את עצמו".

האם יש קמפיין מתוכנן?

"היו לנו השנה מספר קמפיינים בפרינט ובדיגיטל ובע"ה מתוכנן קמפיין גדול של מותג הרכב סיטרואן C4 החדש שנחשב מהמובילים בקטגורית רכבי 7 מקומות".

תגובה אחת
  1. מצורפת תמונה של הקיה קרניבל, זה הרכב שאני עומד לקנות. כיצד הגעתי אליו? ובכן למרות "היעדר" הפרסום של חברות הרכב הגדולות בעיתונות החרדית, הצלחתי לשמוע על כך שתכף מגיע לארץ מיני-ואן ראוי. איך שמעתי עליו? פתחתי טלוויזיה, קראתי חדשות באינטרנט. זה שאני חרדי לא אומר שאני מנותק.

השארת תגובה