המלחמה של קופות החולים ● שטח פרסום

קופות החולים "מכבי" ו"כללית" מנהלות מאבק על כל מבוטח, בעוד שתי הקופות האחרות – מאוחדת ולאומית מדשדשות מאחור

מרכז מכבי
מרכז מכבי
עכשיו באשדוד: דירה החל מ-1.100.000 ש"ח

פתיחת הסניף המרכזי ורחב הידיים של קופת חולים "מכבי" השבוע בבני ברק, הציתה את מאבקי קופות החולים על ליבם של המבוטחים החרדים. אין ספק כי המאבק ניטש כעת בין "מכבי" ל"כללית", כאשר שתי הקופות הללו מקצות משאבים תקציביים ומעלות קמפיינים אגרסיביים בעיתונות החרדית ובתחנות הרדיו.

בשבועות האחרונים ניתן היה לראות מעל גבי העיתונים מודעות דאבל-ספריד של שתי קופות החולים המובילות בציבור החרדי. בעוד מכבי בישרה על פתיחת המרכז החדש והגדול ביותר בציבור החרדי, בקופת חולים כללית העלו הילוך ויצאו בקמפיין אגרסיבי שמתמקד בעיקר בבני ברק, בניסיון לגייס מבוטחים חדשים.

עיקר המאבק ניטש בין שני משרדי הפרסום המובילים – 'בולטון פוטנציאל' המנהל את קמפיין 'מכבי' ומשרד הפרסום 'אפיקים' המנהל את קמפיין 'כללית'. למכבי יתרון מובהק בבני ברק כאשר יותר ממחצית מתושבי העיר מבוטחים בקופה, בעוד יתר המבוטחים בעיר מתחלקים בין שלוש הקופות האחרות. לעומת זאת, קופת חולים כללית מתהדרת בעובדה שיותר ממחצית מאזרחי ישראל מבוטחים בקופתה.

גם שתי הקופות האחרות – 'מאוחדת' שתקציב הפרסום שלה מטופל בפרסום "גל אורן" ו'לאומית' המטופל בידי משרד הפרסום "חן", מנסות לתפוס נתח שוק בתוך הציבור החרדי. בירושלים, נהנית "מאוחדת" מאחוזים לא מבוטלים של המבוטחים החרדים. גם משרד הפרסום שלה "גל אורן" יצא בקמפיין לאור העובדה שקופת החולים מכבי חנכה בחודש שעבר סניף גדול ומרווח בירושלים מתוך מטרה להפוך לקופה המובילה בציבור החרדי גם בבירה.

לעומת זאת, קופת החולים "לאומית" ממעטת בקמפיינים תקשורתיים ומתמקדת בקמפיינים נקודתיים ובקשרי קהילה בניסיון להביא קבוצות מאוגדות כדוגמת חלק מהחסידויות הקטנות שעברו במרוכז לקופה.

אגב, רק לאחרונה זכה משרד הפרסום 'אפיקים' מחדש בתקציב של 'כללית' לאחר שלקו הגמר הגיעו שני משרדים – "אפיקים", בבעלותו של יגאל רווח ו"פידבק" בבעלותה של הגב' בינה פלדשטיין.

תגובה אחת
  1. דווקא המאוחדת חזקה מאוד אצלנו בירושלים. יש להם שירות מצויין בשכונת סנהדריה ובכלל גם מרפאות מקצועיות ובית חולים שערי צדק נותן שירות טוב מאוד.

השארת תגובה