הלוקיישן החדש של הרב ברלנד: לסוטו האפריקאית

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים' הגולה, שנעלם בשבוע שעבר לתלמידיו התיישב במדינה חדשה – לסוטו ● לסוטו, היא מדינת עולם שלישית מוכת מחלות ועוני הממוקמת דרומית מ'דרום אפריקה'

הרב אליעזר ברלנד
הרב אליעזר ברלנד

האם נחשף מיקומו החדש של הרב אליעזר ברלנד? מדיווחים שמתקבלים בשעות האחרונות עולה, כי הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים' הנערץ, התמקם במדינה חדשה – לסוטו.

מדינת לסוטו (Lesotho) שוכנת ביבשת אפריקה ופועלת למעשה כממלכה. היא מוקפת מכל עבריה בגבול של מדינת דרום אפריקה ונחשבת מדינת עולם שלישי לכל דבר וענין אשר 44% מתושביה חיים מתחת לקו העוני.

בחודשים האחרונים מאז עזב את הולנד, שהה מנהיג קהילת 'שובו בנים' בדרום אפריקה, אך בשבוע שעבר נעלם שוב לחסידיו ועד כה לא נודע היכן קבע הרב את מקום מושבו.

בנוסף, בשבוע שעבר בעקבות הרדיפות נגדו, הוצא לרב ברלנד דרכון דיפלומטי אשר יקל עליו במעברי הגבול ויקשה על מעצרו במדינות בהן יבקשו לעשות זאת.

במהלך החודשים האחרונים, עת שהה בדרום אפריקה נהרו אליו מאות רבות מתלמידיו ובמקום התקיימו חיי יהדות מלאים שכללו תפילות בבתי כנסת, הקמת כולל אברכים, תלמודי תורה ועוד – שקיומם מוטל כעת בספק לאחר עזיבת הרב שהנהיג את הקהילה.

כעת, כאמור שוב נטל הרב את מקל הנדודים, בין היתר בעקבות רדיפת רבה הראשי של יוהנסבורג ששהותו של הרב ברלנד במדינה היתה לצנינים בעיניו ואשר ניסה לגרום לו לעזוב בכל דרך.

נציין, כי עדיין לא ברור האם הרב התמקם סופית במדינת העולם השלישי האפריקאית ומוכת המחלות, על פי מקורביו הוא צפוי להתיישב בה, אך לא ברור לכמה זמן. כמובן, שגם לשם ילוו את הרב ברלנד עשרות מתלמידיו, אך לפי שעה שוהה הרב עם מספר תלמידים מצומצם.

בשנתיים האחרונות מאז עזב הרב ברלנד את ישראל בעקבות חשדות כאלו ואחרים נגדו הספיק הרב לשהות לפרקים ב; שווייץ, מיאמי, מרוקו, זימבבואה, דרום אפריקה והולנד, זאת לפני שחזר לדרא"פ בפעם השניה. כעת מתווספת לסוטו לרשימת המדינות בהן עבר ואשר מרכיבות את מסכת התלאות והייסורים של הרב ברלנד.

9 תגובות
  1. לה סוטה

  2. כתוב שהארץ מקיאה, והוא נע ונד
    אנחנו הציבור החרדי מוחים שקיים כזה באיצטלא של רבי, ועוד קומץשל חסידים עיורים,

  3. אתה לא יודע בכלל מי זה הרב
    הרב ברלנד זה רב ברמה שאתה לא מכיר
    בושה מזה ארץ שמקיאה למה ניראה לך שהארץ הקיאה את הרב?
    זה מה שלמדים אותך בציבור החרדי? את חיב לחזור בתשובה
    אני רוצה לראות שהרב שלך ישמע שככה דיברתה על הרב ברלנד מה הוא יגיד לך תתביש

  4. הרב ברלנד הוא אחד הרבנים הכי גדולים בעולם מי שמוציא עליו שם רע יסבול!

  5. השם ירחם מי שמדבר על הרב אין לא חלק בעולם הבא

  6. צדיק יסוד עולם מי שמדבר עליו ילך לגהנום

  7. הרב ברלנד צדיק יסוד עולם

  8. מי שאין לו חלק לעולם הבא זה אלו שמגינים על מעשיו של נבלה כמו ברלנד
    ומורדים במלכות שמיים ובתורה הקדושה בגלל הערצתם העיוורת לסוטה מין
    לסוטים יש מקום חדש לסוטו חחח

  9. אולי מקומכם שם עם הרב הסוטה שלכם סעו לשם מחללי שם שמיים ברבים

השארת תגובה