מטפטף בחוץ? קבלו מרק פסטה ונקניקיות חורפי

בחורף מתחממים עם מרק חם: כך תכינו מרק ביתי עשיר בירקות ובבשר ♦ כשקר בחוץ ואנו רוצים להתחמם בבית, אין מאכל מתאים יותר ממרק ביתי טרי ומהביל

מרק מינסטרונה | צילום: לירון אלמוג
מרק מינסטרונה | צילום: לירון אלמוג

תקופת החורף היא הזדמנות מצוינת לשים את הסיר על האש, להוסיף ירקות, תבלינים, פסטה, קרוטונים ביתיים ונקניקיות הודו מהדרין, ולהכין מרק סמיך ומשביע שיחמם אתכם בזמן שהגשם יטפטף בחוץ.

אופן הכנת מרק מינסטרונה עשיר בירקות, פרפרי פסטה ונקניקיות הודו:

  1. מטגנים בצל במשך כ- 3 דק'. מיד לאחר מכן מוסיפים לסיר – שורש סלרי, שורש פטרוזיליה, ומערבבים.
  2. מוסיפים לסיר 2 סוגי שעועית, ושלל ירקות: 2 תפו"א חתוכים לקוביות בינוניות. 5 גזרים, חתוכים לקוביות בינוניות. 3 קישואים חתוכים לקוביות בינוניות. 3 עגבניות חתוכות לקוביות גדולות, מוסיפים 2 כפות רסק העגבניות ומתבלים בחופן בזיליקום חתוך גס,כפית אורגנו ומלח ופלפל לפי הטעם. מוסיפים מים, כ- 5 ס"מ מעבר לגובה הירקות. מביאים לרתיחה ומורידים את האש למינימום.
  3. בינתיים מטגנים במחבת, חצי חבילה (500 גרם) של נקניקיות הודו מהדרין מבית "טירת צבי", (ניתן להשתמש בנקניקיות טירת צבי בכשרות – בד"ץ קהילות למהדרין או בכשרות הרה"ג שלמה מחפוד שליט"א. בד"ץ יורה דעה) חתוכות לפרוסות עיגולים – את הנקניקיות מוסיפים לסיר לאחר חצי שעה של בישול המרק.
  4. לאחר 15 דק' נוספות מוסיפים למרק כוס פסטה (פרפלה- פרפרים) ומבשלים כ- 10 דק' נוספות.
  5. מומלץ לשדרג את המרק עם קרוטונים ביתיים – להכנת קרוטונים ביתיים: מניחים בקערה קוביות לחם, יוצקים מעל  שמן זית, מערבבים ומניחים על תבנית שרופדה בנייר אפייה. מכניסים לתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות (טורבו) לכ-10 דקות עד שמזהיב.

המתכון באדיבות יצרנית בשר המהדרין: 'טירת צבי'

השארת תגובה