אוכלים בריא בחורף: כל מה שחשוב לתזונה נכונה

החורף כבר כאן ויחד עם מפלס המים שעולה, גם מפלס האכילה שלנו עלול לעלות ♦ איך נשמור על תזונה נכונה ובריאה בימים הקרים? ומה חשוב לשלב בארוחה או בכריך של הילדים?

שטראוס: 'אוכלים בריא בחורף'
שטראוס: 'אוכלים בריא בחורף'
עכשיו באשדוד: דירה החל מ-1.100.000 ש"ח

אנחנו יודעים כיצד התיאבון עולה אצלנו בימים קרים, בהם שעות האור מתקצרות ושעות החושך מתארכות והשהייה בבית מגדילה את ההזדמנויות לאכילה. עמלי מסיקה, דיאטנית קבוצת שטראוס עם ההמלצות לאכילה נכונה ומזינה.

ביקורת עצמית

אחת הדרכים לבקר ולמתן "אכילה חורפית" היא לנסות ולהגביר את תחושת השובע בכל ארוחה ולמעשה בכל ביס. למשל, כאשר אנחנו מכינים כריכים לילדים שלנו, ישנן דרכים להעצים את תחושת השובע

גם בכריך, אחת הדרכים המוכרות  היא אכילת דגנים מלאים ומזונות עשירים בסיבים תזונתיים אבל בניגוד למה שחושבים לא מספיק להרגיל את הילד לאכול כריך מקמח מלא. כדאי לשלב בתוך הכריך פרוסות של ירקות או עלים ירוקים כמו חסה. מלבד תרומתם לסיבים תזונתיים וויטמינים חשובים, הירקות יסייעו גם לאכילה איטית יותר ולנפח גדול יותר של הכריך. כל אלו יחד תורמים לתחושת שובע.

חלבונים משביעים

אחד השחקנים המרכזיים והחשובים בארוחה או בכריך הוא החלבון. החלבון מסייע לתחושת השובע ולבקרה על האכילה גם בימים קרים וגשומים. מעבר לכך, הוא תורם לבנייה ולפעילות השרירים.

גם בכריכים שאנחנו מכינים לילדים אנחנו מקפידים לשלב חלבונים כמו: גבינה לבנה, קוטג', חומוס, ביצה וטונה. כאן, על מנת להעצים את מגוון המליות ניתן להכין כריכים על ידי שני שחקני חיזוק התורמים לשובע: חלבונים + סיבים.

רעיונות נוספים:

  • חומוס וביצה: שילוב בין חלבונים וסיבים תזונתיים
  • גבינה לבנה עם ירקות
  • ניתן גם להכין ממרח גבינה משילוב של גבינה לבנה כפית קונפיטורת פרי וכפית קוואקר – שילוב בין חלבונים וסיבים תזונתיים
  • חביתה שמכינים מבלילה של ביצה וכף שטוחה של קוואקר תשלב בין חלבוני ביצה ודגנים מלאים וסיבים מהקוואקר.
  • טונה בשילוב סלט מטבוחה: שילוב של חלבונים מהטונה וסיבים מהירקות של המטבוחה.
השארת תגובה