הקרב על התקציב: דרעי וכחלון ייפגשו

המאבק על תקציב המדינה: לאחר המחלוקות בין החרדים לנתניהו בסוגיית חוק הגיוס ובין דרעי לכחלון בהחלת מע"מ אפס, הושגה אמש הסכמה ראשונית ● חוק הגיוס יעלה לאחר התקציב ● היום: דרעי וכחלון ייפגשו בכדי להגיע להסכמה

 ליצמן, דרעי, גלנט וכחלון. צילום: הכנסת
ליצמן, דרעי, גלנט וכחלון. צילום: הכנסת

כזכור, אמש, עם חזרתו ארצה של ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד נתניהו עם ראשי סיעות הקואליציה ודן עמם על חילוקי הדעות בסוגיית התקציב כשהמחלוקת המרכזית הייתה תיקון חוק הגיוס שראש הממשלה חפץ להעביר רק לאחר התקציב, מה שגרם לח"כים לחשוש כי התחייבות חברי הקואליציה לא תמומש מאחר ויהיו ח"כים שיתנגדו למתווה.

במהלך הפגישה סוכם כי חוק הגיוס יעלה להצבעה רק לאחר התקציב, אך בד בבד התחייבו ראשי הסיעות כי כל חברי סיעתם יצביעו בעד חוק הגיוס ולא יצטרפו למתנגדים באופוזיציה. בפגישה כאמור השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר ש"ס אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט.

לוח הזמנים הצפוף הוא זה שלא איפשר את העברתו של חוק הגיוס טרם התקציב שהדד ליין להגשתו פוקע ביום חמישי בשבוע הבא. על פי הסיכום, חוק הגיוס יעלה ביום שני בעוד כעשרה ימים, יומיים לאחר הגשת התקציב. בימים הבאים יתקיימו דיונים בוועדת החוץ והביטחון לאישו החוק לקריאה שניה  ושלישית לאחר שיאושר בקריאה ראשונה ביום שני הקרוב.

במקביל, גם המחלוקת עם דרעי בסוגיית מע"מ אפס נפתרה ועל פי גורמים בש"ס הצדדים קרובים לסיכום. דרעי דרש החלת מע"מ אפס על מים ותחבורה ציבורית. דרישתו הראשונית הייתה מע"מ אפס גם על חשמל אך עליה ויתר. דרעי הצהיר אמש כי ללא אישור דרישותיו, ש"ס לא תתמוך בתקציב. הבוקר כאמור צפוי דרעי להיפגש עם כחלון בסוגייה והשניים צפויים להגיע להסכמות.

השארת תגובה