הגר״ש אליהו על שופטי בג"ץ: "למרר להם את החיים"

הרב שמואל אליהו התבטא בחריפות כנגד שופטי בג"ץ על רקע הריסתו הצפויה של בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב ● "לא לתת לשופטים ללכת למכולת, לתיאטרון, בלי שצועקים עליהם וממררים להם את החיים"

הרב שמואל אליהו. צילום: אביעד חזני
הרב שמואל אליהו. צילום: אביעד חזני

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, תקף היום (ה') בחריפות את בית המשפט העליון זאת על רקע החלטת בג"צ להרוס את בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב. בראיון לשרה ב"ק ברדיו גלי ישראל סיפר הרב אליהו על ביקורו במקום. "הייתי בשטח וראיתי את העלבון, את החורבן. מחריבים את אמון הציבור במערכת המשפט".

לטענתו, בגליל, מקום מגוריו, ישנם אלפי בתים ערבים ומסגדים שבנויים ללא אישור על קרקע יהודית "אף אחד לא נוגע בהם. שום בית משפט לא הוציא צו כנגדם. ישנה איפה ואיפה בין בתי כנסת לבין כנסיות ומסגדים".

בהמשך הראיון החריף הרב אליהו את הטון כלפי בית המשפט העליון ואמר: "ההתנהלות עברה כל גבול. ברגע שבתי משפט עוברים את הקו האדום הזה ומחריבים בית כנסת גמרנו. מחר שום מסגד לא יהיה בטוח, שום כנסיה לא בטוחה. ברגע שהקדושה של המקומות קדושים, בזמן שמערכת המשפט מרשה לשרוף, להרוס ולאבד, גם החשיבות בעיני הציבור יורדת. בית המשפט פרץ דרך לעצמו לפגוע במקומות הקדושים, וזה יפגע גם במקומות קדושים לנצרות ולאסלאם".

"מה אתם רוצים? שנתנהג כמו הבדואים בנגב, כמו הערבים באל אקצא? זה המסר שיוצא מבית המשפט העליון. באל אקצא יכולים להפר את החוק כי זה מקום קדוש לאסלאם. זו בושה וחרפה שמתייחסים כך למקום קדוש למוסלמים, ולא מתייחסים כך לבית כנסת".

הרב אליהו הוסיף ואמר: "לא לתת לשופטים ללכת למכולת, לתיאטרון, בלי שצועקים עליהם וממררים להם את החיים. צריך למרר להם את החיים בהפגנות חוקיות, להפגין מול הבית שלהם, מול מקום העבודה שלהם, של הילדים שלהם, כל מקום חוקי".

בסוף הראיון התייחס הרב אליהו לדבריו של שר הביטחון בוגי יעלון, שטען שמתפללי בית הכנסת הינם "בריונים". "הוא לא יודע עם מה הוא מדבר", אמר הרב אליהו. "אני לא מבין מאיפה יצא הביטוי האומלל הזה. הוא יכול לומר מה שהוא רוצה, אבל זה לא מתיר לו לשקר".

תגובה אחת
  1. היום הרב בנט רבן של בית של גויים, פסק שאין להתנגד להריסת בית הכנסת.
    ילמדנו
    רבינו כפי מי הולכים ???

השארת תגובה