הנורווגי: מיכאלי התפטר; גואטה ומלכיאלי ימונו לח"כים

חשיפה: ח"כ לשעבר אברהם מיכאלי המדורג במקום השמיני ברשימת ש"ס, מונה היום ליו"ר ש"ס בהסתדרות והתפטר מהרשימה לכנסת ● חיים ביטון צפוי אף הוא להתפטר ● הערכה: סגן שר נוסף יתפטר ויסלול את כניסתם של גואטה ומלכיאלי ● וגם: מי יתפטר לצמיתות?

אברהם מיכאלי. צילום: דוברות הכנסת
אברהם מיכאלי. צילום: דוברות הכנסת

פרסום ראשון: חבר הכנסת לשעבר אברהם מיכאלי מונה ליו"ר ש"ס בהסתדרות, והתפטר מרשימת ש"ס לכנסת שם הוא מדורג במקום השמיני. בכך יסלל יישומו של החוק הנורווגי במפלגה. במקביל,  המדורג התשיעי ברשימת ש"ס, חיים ביטון המכהן כיו"ר רשת החינוך של ש"ס – "בני יוסף", צפוי אף הוא להתפטר בכדי להמשיך את פעילותו ברשת החינוך.

פרישתו של מיכאלי באה על רקע מינויו לתפקיד יו"ר ש"ס בהסתדרות ולמחזיק תיק הרווחה בהסתדרות. בשיחה שקיים עם היו"ר דרעי הביע מיכאלי את רצונו למינוי. מיכאלי הסביר כי הוא חש שיש צורך בביטוי משמעותי לתנועת ש"ס במסגרת הסתדרות העובדים שהם קהל היעד של התנועה ובפרט בתיק הרווחה בו נדרשת רגישות מיוחדת, "צברתי ניסיון בכנסת ואני חש שיש בכוחי לרתום את הניסיון הזה לטובת העלאת קרנה של התנועה בהסתדרות", אמר מיכאלי.

גורמים בש"ס אומרים ל'כל הזמן' כי "דרעי הביע את עמדתו האישית כי מלכתחילה עדיף היה שלא לוותר על האפשרות להכניס את ח"כ לשעבר מיכאלי לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, אולם לאור ההערכה לה זוכה מיכאלי בהסתדרות והבעת רצונו לתרום שם לא ניתן למנוע זאת ממנו ויש לברך על הרצון של נציגי ש"ס לקחת על עצמם אתגרים חדשים".

ההצעה באה לאור ההערכה המקצועית הרבה לה זוכה מיכאלי במסדרונות ההסתדרות והאמון הרב שרוחש לו יו"ר ההסתדרות מר אבי ניסנקורן שאף הביע גם הוא את שאיפתו לראות את מיכאלי משתלב בהנהגת ההסתדרות, "לתנועת ש"ס כתנועה חברתית יש משקל רב ולכן חשוב שיהיה לה ביטוי הולם במסגרת ארגון העובדים הגדול במדינה ומיכאלי בתיק הרווחה הוא האיש המתאים ביותר לזה", אמר ניסנקורן.

השר דרעי הגיב למינוי ואמר: "אברהם מיכאלי הוא איש חרוץ, רב פעלים ועתיר ניסיון והוא יתרום מיכולותיו הרבות לציבור העובדים, ובעיקר לחלשים והנזקקים שבהם. רגישותו החברתית בעזרה לכל פונה הופכים אותו לראוי ביותר לקחת על עצמו את מושכות הנהגת סיעת ש"ס בהסתדרות".

גואטה ומלכיאלי ייכנסו לכנסת

ל'כל הזמן' נודע, כי מלבד יישומו של החוק הנורווגי הצפוי להכניס את חבר מועצת העיר בני ברק יגאל גואטה לכנסת, נשקלת האפשרות במסגרתה דרעי יתפטר מהכנסת לצמיתות ובכך תתאפשר גם כניסתו של חבר מועצת העיר ירושלים מיכאל מלכיאלי לכנסת, על ידי התפטרות אחד מסגני השרים במסגרת החוק. במידה והמהלך יתממש, הרי שדרעי ישוב לכנסת רק לאחר הבחירות הבאות.

ההערכה הרווחת היא כי ההתפטרות הן של דרעי והן של סגן השר הנוסף, תהיה רק לאחר העברת התקציב, זאת בעקבות בקשת הנהלת הקואליציה החפצה להימנע מכניסת ח"כים חדשים שעלולים להתנגד לתקציב ממניעים אישיים בשל היותה של הקואליציה בת 61 ח"כים בלבד. עם זאת, בסביבת דרעי מדגישים כי טרם הוחלט אם ההתפטרות השנייה תצא אל הפועל, "ההכרעה תהיה בימים הקרובים", אומר גורם בש"ס המעורה בפרטים.

כזכור, בימים הטרופים שקדמו להכרזת הרשימה לכנסת, נחשף כאן ב'כל הזמן' כי דרעי יניח על שולחן מועצת החכמים החלטה, לפיה ש"ס תקדם את החוק הנורבגי בכדי לאפשר כניסתם של ח"כים חדשים. דרעי מצדו מעוניין להתפטר בכדי להוריד מעליו את עול ההצבעות וההשתתפות המעיקה בדיוני הכנסת שהפכו למטלה קשה עוד יותר עם היותה של הממשלה צרה באופן המחייב השתתפות מלאה של כלל הח"כים בהצבעות.

דא עקא, הבא בתור ברשימת ש"ס, לא היה מצעיריה ולפיכך, גם אם דרעי יתפטר, לא ייכנס נציג כפי הצהרותיו בעבר והבטחותיו להכניס דם חדש למערכת. כעת, בכדי לאפשר את כניסתו של יגאל גואטה ומיכאל מלכיאלי, צפוי דרעי להתפטר כאשר במקביל כאמור יתפטר סגן שר או שר.

יגאל גואטה. צילום: כל הזמן
יגאל גואטה. צילום: כל הזמן

אברהם מיכאלי פורש משס

אברהם מיכאלי פורש משס

תגובה אחת
  1. כמה צביעות

השארת תגובה