מימין ומשמאל "אמרנו לך" מככב בגדול

ינון פלח
ינון פלח

אמר איש הימין:

"הכל בגלל השמאל. תראו איך כל מה שאמרנו לפני עשרים שנה, הכל מתקיים. אמרנו שאסור לסמוך על הפלסטינים. אמרנו שאסור לתת להם אוטונומיה, הזהרנו מפני הנשק שנתנו לשוטרים הפלסטינים. אמרנו שאסור לסמוך על עראפת ואבו-מאזן. אמרנו שבחיים לא יהיה שלום עם הפלסטינים. אמרנו שחייבים להילחם בטרור ולכלוא אותם במחנות הפליטים שלהם. אמרנו שאין ברירה ונגד הטרור צריך להילחם בכל הכוח. אמרנו שאסור לסמוך על ההנהגה הישראלית שמובילה אותנו לאבדון. התרענו מפני הסכם אוסלו ומפני הסכמים אחרים שנחתמו. אמרנו שחוץ מטרור לא נקבל דבר. אמרנו שגם ההתנתקות היא טעות היסטורית והרת אסון. אמרנו שכל נסיגה משטח ישראלי תוביל את ארגוני הטרור להמשיך ולבצע פיגועים. אמרנו שיום יבוא וטילים יעופו מעזה לעבר שדרות, אשקלון, באר שבע ואפילו לתל אביב. אמרנו שבדרך שהשמאל מוביל אותנו, נקבל רק טרור. אמרנו שהסכמי שלום הם בכיה לדורות. אמרנו או לא אמרנו?"

אמר איש השמאל:

"הכל בגלל הימין. הזהרנו מפני שלטון הימין. התרענו שללא תהליך מדיני המצב רק ידרדר. אמרנו שבמצב של קיפאון מדיני וללא תהליך שלום מול הפלסטינים, נקבל עוד ועוד טרור. אמרנו שרק הסכם אוסלו כולו, לא רק הסכם הביניים, הוא הפתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני. הזהרנו שאם הימין יעלה לשלטון לא נקבל רגיעה, אלא מבצעים צבאיים בעזה, בניסיון לקצת שקט. הזהרנו מפני חוסר היציבות של ראשי ממשלות מהימין שרק הצהירו על תהליך מדיני אבל לא קיימו שום דבר. אמרנו שאי אפשר להסתפק בהצהרה על שתי מדינות לשני עמים, אלא צריך לקיים את מה שמבטיחים. אמרנו שכאשר המזרח התיכון נמצא בתקופה סוערת ותחת חוסר וודאות, יהא זה טעות שלא לדבר עם ההנהגה המתונה של הרשות הפלסטינית. אמרנו שתקווה ושלום משיגים רק עם האויבים. אמרנו, הבטחנו והתרענו: בלי שנקדם את מדיניות השמאל, הטרור ימשיך להשתולל בחוצות הערים. אמרנו או לא אמרנו?"

אמר איש המרכז:

"הכל בגלל הימין והשמאל. במשך שנים אנחנו טוענים שלא הימין ולא השמאל יכולים להביא לשקט ורגיעה באזור. אמרנו שצריך מנהיגות פרגמטית, כזו שמשלבת בין שתי האסכולות. אמרנו שצריך גם מאבק בטרור וגם תהליך מדיני. גם לתת לפלסטינים מרחב מחיה אבל גם להילחם בקיני הטרור שבעזה. אמרנו שרק דרך האמצע ניתן לפתור סכסוך ארוך שנים. אמרנו שאם נלך בדרך הקיצונית של הימין נקבל כאן עוד ועוד פיגועים כי זה רק ירגיז את הערבים. אמרנו שהדרך המשיחית של השמאל שרוצה רק שלום מבלי לבחון את המציאות מסביב, תיתן לארגוני הטרור תאבון להמשיך ולבצע פיגועים. הצהרנו, התרענו ואמרנו: רק דרך של מפלגת מרכז, שמסוגלת להיות אמיצה מספיק כדי להגיד לפלסטינים שדרך הטרור הם לא ישיגו דבר, ומצד שני לומר להם בקול ברור שאנחנו מוכנים לסגת כמעט עד לגבולות 67 , בתמורה לשקט ורגיעה. רק דרך כזו תביא לשקט וביטחון. אמרנו, שאם לא נאמץ את הדרך הזו, נמשיך לחיות תחת צל פיגועי הטרור בחוצות ערי ישראל. אמרנו או לא אמרנו?"

אמר האזרח הישראלי:

"אם כולם בסופו של יום מבטיחים שהטרור יימשך, אז מה זה באמת משנה מי עומד בראשות הממשלה? אם אף אחד לא מצליח להביא פתרון כנגד גל פיגועי הדקירה, כנראה שאף ראש ממשלה, כריזמטי ומנהיג ככל שיהיה, לא באמת מסוגל לעמוד מאחורי הבטחות הבחירות שלו. בעשרים ושתים השנים שחלפו מאז הסכם אוסלו, היו כאן ראשי ממשלה מהימין, מהשמאל ומהמרכז. כולם הבטיחו שלום בטוח. שלום עם ביטחון, ביטחון עם שלום. כולם הבטיחו שהדרך שלהם היא הנכונה להביא ליציבות באזור. כולם ביקשו את קולנו בקלפי, כי לדעתם, זו המדיניות הנכונה. אז אימצנו את הדרך של נתניהו ב 96- שהבטיח למגר את הטרור. האמנו לאהוד ברק שיביא להסכם שלום אמיתי בתמורה לחזרה כמעט עד לגבולות שישים ושבע. הלכנו אחרי אריאל שרון שהתחיל כמנהיג שבא למגר את הטרור וסיים כמנהיג שפינה את כל חבל עזה. אפילו הוקסמנו מאהוד אולמרט שהבטיח את דרך האמצע. גם פינוי עמונה, גם מלחמה בטרור. גם מבצע צבאי בעזה, גם משא ומתן מדיני. חזרנו לבנימין נתניהו שהבטיח שוב ביטחון, שלום, שתי מדינות, שני עמים. גורנישט.

"אמרנו תמיד שאנחנו לא מאמינים למנהיגים שלנו כי אי אפשר באמת להביא לכאן שלום וביטחון. מדינת ישראל חיה וקיימת על ניסים ואם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר. שום ראש ממשלה, לאורך שישים ושמונה שנות קיומה של המדינה, עוד לא הצליח למנוע אף מלחמה. לא את מלחמת העצמאות, לא את מלחמת קדש, מלחמת ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים, מלחמת לבנון הראשונה והשניה, מלחמת המפרץ הראשונה והשניה, מבצע צבאי בעזה הראשון, השני, השלישי ומי סופר כמה מבצעים כבר היו לנו בעשורים האחרונים. אמרנו בצורה ברורה: אל תמכרו לנו הבטחות שאין לכם כל דרך ליישם אותם. אמרנו או לא אמרנו?"

שאילתא

השר אורי אריאל מציע לאסוף את כל חתולי הרחוב ולעשות להם טרנספר למדינה אחרת שתסכים לקלוט אותן. אדוני השר, ניסיתים את הרעיון הזה עם הסודנים ועם הפלסטינאים, למה אתה חושב שעם חתולים זה כן יצליח?

שורת סיום

שר האוצר: "אני מבטיח שננטרל את המחסור במצוקת הדיור".

השארת תגובה