הלילה: שיפוץ יסודי בקבר יוסף שחולל ע"י פורעים

מאות שעות עבודה בלילה אחד: עשרות יהודים, חיילים ואזרחים נכנסו הלילה לשכם אל קבר יוסף שהוצת לפני שבועיים ובתוך חמש שעות שיפצו את המקום ● "זה רגע היסטורי ומרגש. שמחה ועצב משמשים בו בערבוביה" ● צפו בוידאו

שבועיים לאחר הוונדליזם בקבר יוסף בשכם, יצאו הלילה למעלה מ-50 אזרחים, קבלני שיפוץ, ומתנדבים יחד עם ראש מועצת שומרון לשפץ את המקום. זאת ביוזמת המועצה האזורית שומרון ובעידוד ובאישור מדינת ישראל. למקום הגיעו צבעים, מסגרים, אנשי אבן ושיש, חשמלאים, עובדי גינון וניקיון, ובמבצע הנדסי מורכב, חידשו את מצבת השיש במקום. צבעו ניקו וחידשו את המקום.

עם הפועלים נכנסו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שיזם את השיפוץ, סגנו דוידי בן ציון, הרב אליקים לבנון רב השומרון, רב ישיבת מכון מאיר הרב שמעון בן ציון, מח"ט שומרון – אל"מ שי קלפר, קצין הגמ"ר שומרון – רס"ן אליצור טרבלסי, מנכ"ל חברת הר כביר שביצעה את השיפוץ – יצחק סקאלי ואנשי מנהלת המקומות הקדושים בשומרון.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר כי "זה רגע היסטורי ומרגש. שמחה ועצב משמשים בו בערבוביה. מצד אחד אנחנו זוכים עם חיילי צה"ל עם קציני צהל אנשי מועצה אזורית שומרון נציגיה של מדינת ישראל הרשמית, לתקן ולו במעט, את הנזקים האיומים של הברבריות של הרשות הפלסטינית שהשחיתו מקום כל כך קדוש לעם היהודי ונכס בעל חשיבות היסטורית לאנושות כולה".

"לראות את החיילים, את אנשי הר כביר עובדים כאן שכם אל שכם, בוודאי שזו התרגשות גדולה וגם קצת תיקון של החרפה הלאומית שקרתה כאן לפני שבועיים. מצד שני לראות את ההרס הנורא, להגיע לכאן בחצות הלילה כגנבים בלילה, למקום שהוא ללא ספק שלנו, זו תחושה לא פשוטה".

הרב אליקים לבנון רב השומרון אמר בהתרגשות: "ויישאני רוח ואשמע אחרי קול רעש גדול. זה הרעש שאנחנו שומעים כאן וזו רוח גדולה רוח חדשה שאנחנו מניפים כאן ברגעים האלה. לכבודו של יוסף הצדיק. הזכות היא שלנו שאנחנו באים לקומם את קברו של יוסף הצדיק בעה משיח בן יוסף חי, עוד יוסף חי, ואנחנו רואים עין בעין איך הרוח הזו מתעוררת".

שיפוץ קבר יוסף  - צילום: מאיר ברכיה

השארת תגובה