דרעי פרש מ'הכלכלה'; בבית היהודי מתנגדים למהלך

דרעי עזב את משרד הכלכלה וימונה לשר הפריפריה ● בתמורה יעברו מאות מיליוני שקלים למשרד הפריפריה שכיום הוא עדיין המשרד לפיתוח הנגב והגליל ● הבית היהודי יתנגדו בישיבת הממשלה להעברת הסמכויות

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את ישיבת הממשלה השבועית: "היום אנחנו עושים צעד גדול לקידום אספקת הגז במדינת ישראל. הגז הוא מנוע צמיחה מספר אחת של ישראל בשנים הקרובות. מדובר קודם כל בהשקעות של הרבה מאוד מיליארדי דולרים כבר בשנתיים הקרובות ויצירת תעשיות נלוות, מה שייתן מקומות עבודה רבים לאזרחי ישראל. אספקת הגז תסייע בהורדת מחירי האנרגיה והורדת יוקר המחיה. הדבר ייתן גם עצמאות אנרגטית למדינת ישראל. לא נהיה תלויים במקורות אנרגיה זרים – דבר שהוא חשוב מאוד למדינת ישראל. זה יזרים גם מאות מיליארדי שקלים לאורך 20 השנים הקרובות לאזרחי מדינת ישראל, לתקציבי רווחה, תקציבי חינוך, תקציבי בריאות – דבר חשוב מאוד למדינה"

דרעי התפטר הבוקר בישיבת הממשלה ממשרד הכלכלה, התנגדות מצד הבית היהודי עשויה לעכב את יישומו של המהלך. לטענתם, המהלך צפוי להפוך מנהלי בתי ספר למקבצי נדבות בין משרדי הממשלה.

על פניו, התנגדותם בממשלה לא עשויה לדחות את המהלך, אך אילו יתנגדו גם בכנסת, הדבר עשוי ליצור בעיה בהתנעת המהלך.

כתחליף, דרעי יתמנה בשלב הראשון לשר הפריפריה, תפקיד שנתפר עבורו במיוחד לאחר שלא היה בנמצא תחליף ראוי. התיק יוקם על משרד הנגב והגליל שיורחב במעט ויקבל תקציבים נוספים עבור ערים נוספות שיוכללו בהגדרה. על פי דיווחו של העיתונאי חיים טריקי ב'יום ליום', המשרד החדש יהיה אחראי בין היתר על כ-12 ערים נוספות.

המשרד החדש יכלול בין היתר גם חיזוק שכונות מוחלשות וטיפול בפריפריה. עיבוי המשרד לפיתוח הנגב והגליל, יצריך העברת סמכויות ממשרדים שונים ולכן המהלך התעכב בימים האחרונים. כעת, עם השלמת התהליך, צפוי המשרד לקבל את שמו החדש כבר היום, ראשון, בישיבת הממשלה.

במקביל, ההערכות הן כי דרעי יקבל משרד נוסף כפיצוי עקב העובדה כי לאחר עזיבתו, מספר התיקים שבידיו יהיה נמוך משמעותית מכוחו הפוליטי. בכלי התקשורת דיווחו כי נתניהו צפוי להשאיר בידיו את תיק הכלכלה, ככל הנראה עד מציאת מחליף שיאפשר להעניק לדרעי תיק אחר.

ב'המחנה הציוני' שברו שתיקה ותקפו לראשונה מזה זמן רב את דרעי. "התפטרות דרעי ממשרד הכלכלה כדי להעביר את מתווה הגז היא עוד מהלך נכלולי מבית היוצר של ביבי ודרעי. שני הפוליטיקאים האלו שמו להם למטרה להתחרות בכותבי בית הקלפים, ולעוות כל מסורת שלטונית תקינה וחוקית, ולשחק בציבור כמו שילד משחק בצעצוע".

בהמשך ההודעה נכתב: "הקמת משרד לענייני פריפריה היא המשך הבדיחה העצובה של נתניהו על מצביעיו בצפון ובדרום. ביבי, כידוע לכל, נזכר בפריפריה בשבועיים לפני הבחירות, ושוכח את תושביה בכל שאר הימים, כמו שראינו השבוע בעת חלוקת מפת העדיפות הלאומית. כעת הוא יוכל "להתגאות" באריה (עלה תאנה) דרעי, שיקבל תקציבים, שספק אם יגיעו לפריפריה".

השארת תגובה