נתניהו: נבטל אזרחות לכל מי שיצטרף לאויבנו

ראש הממשלה פתח הבוקר את ישיבת הממשלה השבועית: "לישראל יש עניין בהצבת מצלמות בכל חלקי הר הבית. ראשית, כדי להזים את הטענה שישראל משנה את הסטטוס קוו. שנית, כדי להראות מאין באמת באות הפרובוקציות וגם כדי לסכל אותן מבעוד מועד"

לאחר הדיווחים על ההבנות שהושגו בסוגיית הר הבית, הלילה הוציאה לשכתו של ראש הממשלה הודעה שיועדה לתקשורת הזרה בה אושרו הפרטים על הבנות במסגרתם יהודים יוכלו רק לבקר בהר הבית ולא להתפלל בו. ההודעה כאמו יצאה רק לתקשורת הזרה ולא זו הישראלית, מהלך שגרר תמיהה רבה.

"מתוך הכרה בחשיבותו של הר הבית לעמים של כל שלוש הדתות המונותאיסטיות – יהודים, מוסלמים ונוצרים", נפתח בהודעת לשכת ראש הממשלה. "ישראל מאשרת מחדש את מחויבותה לשמירה ללא-שינוי בסטטוס קוו בהר הבית במלל ובמעשה. כפי שאמרנו פעמים רבות, לישראל אין כוונה לחלק את הר הבית ואנו דוחים כל ניסיון לטעון אחרת".

לדברי נתניהו, "אנו מכבדים את החשיבות של התפקיד המיוחד של הממלכה ההאשמית של ירדן כפי שהיא משתקפת בהסכם השלום מ-1994 בין ירדן לישראל ואת תפקידו ההיסטורי המלך עבדאללה השני. ישראל תמשיך לאכוף את המדיניות הוותיקה שלה – מוסלמים יתפללו בהר הבית, לא-מוסלמים יבקרו בהר הבית".

"ישראל סבורה ומאמינה כי יש לאפשר למי שמבקר ומתפלל בהר הבית לעשות זאת בבטחה וללא אלימות, איומים, הפחדה ופרובוקציות. נמשיך להבטיח גישה להר הבית עבור מתפללים שלווים ומבקרים תוך כדי שמירה על הסדר הציבורי והביטחון. אנו מברכים על התיאום הגובר בין הרשויות הישראליות לוואקף הירדני, כדי להבטיח שמתפללים ומבקרים יפגינו איפוק וכבוד לקדושת המתחם – וכל זאת בהתאם לתחומי האחריות של הרשויות הישראליות והווקף הירדני".

בסיום ההודעה נכתב כי "אנו תומכים בקריאה להשבה מיידית של הרגיעה. יש לנקוט את כל המאמצים ההולמים כדי להבטיח את סוף האלימות ולמנוע פרובוקציות ולהשיב את המצב לנורמליות באופן שמקדם את הסיכויים לשלום. אנו מצפים לעבוד בשיתוף פעולה כדי להפחית מתחים, להפסיק את ההסתה ולטרפד אלימות".

יצויין כי המהלך לא צפוי לעצור באופן וודאי את טרור הסכינים, אך עשוי להוריד את מפלס המתח ולעצור לכל הפחות את ההסתה ברשות הפלסטינית ובמוסדות הדת.

השארת תגובה