ראה"מ נתניהו בגבול עזה: "כל גזרה יכולה להתלקח"

על רקע גל הטרור הגיע הצהריים ראה"מ לביקור באוגדת עזה • בביקור השתתפו גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט • "לא נאפשר פריצה של גבולותינו או התקפה על שטחנו ואנשינו", אמר נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בצהריים באוגדת עזה וקיבל עדכון על היערכות ומוכנות הכוחות בפיקוד דרום. הביקור כלל פגישה וסקירות שהעבירו אלוף פיקוד דרום אייל זמיר והמח"טים בגזרות השונות. בביקור השתתפו גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט, מזכ"צ רה"מ תא"ל אליעזר טולדנו ומפקד האוגדה תא"ל איתי וירוב.

לאחר מכן הגיע רה"מ נתניהו לנקודת תצפית על רצועת עזה. שם נשא דברים ואמר: "אנחנו מנהלים את המאבק על ביטחון ישראל בכמה חזיתות. קודם כל, בשמירה על השקט בהר הבית. שנית, ביהודה ושומרון, ושלישית, בעזה. כל גזרה כזאת יכולה להתלקח ולהבעיר את הגזרות האחרות.

היום אני מבקר כאן, עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלוף הפיקוד והמפקדים בשטח, ואני מתרשם שהמצב כאן הוא בשליטה. בכל הגזרות הללו אנחנו מנהלים את המדיניות להרגעת השטח בפעולה נגד המפגעים ונגד כוחות הטרור, בצורה אחראית ומדודה, עם כוח, עם הרבה מאוד כוח כשצריך. אני חושב שפה הובהר לחמאס שאנחנו רואים בו אחראי למה שקורה ברצועה ומן הרצועה, שאנחנו לא נאפשר פריצה של גבולותינו או התקפה על שטחנו ואנשינו. אני מתרשם שהמסר הזה נקלט היטב".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר: "אנחנו עדיין נמצאים בעיצומו של גל טרור שלא אנחנו יזמנו אותו. הוא פרי הסתה פרועה ושקרית שמתחילה סביב סיפורים של הפרת סטטוס קוו בהר הבית, הסתה שממשיכה בזה שאנחנו מוציאים להורג, סיפורים שלא היו ולא נבראו. אנחנו נוקטים בכל הגזרות, גם ביהודה ושומרון, גם פה ברצועת עזה, גם בתוך מדינת ישראל, בפעולות הנדרשות של פריסת כוחות ומתן מענה לאתגרים שניצבים לפנינו, בעיקר טרור הבודדים, שבוודאי הוא פרי הסתה, תופעה שאנחנו כבר מכירים אותה. בהתאם לזה, כולנו צריכים להיות דרוכים, גם חיילים, גם שוטרים, גם אזרחים, ולהגיב בהתאם.

ברוב המכריע של המקרים, כולל הבוקר בחברון, התגובה המהירה של הכוחות, ברגע שאחד הלוחמים מאוים בסכין, אז מייד פוגעים במחבל כדי לנטרל אותו. במקרה הזה, כמובן, המחבל נהרג. זו הדרך הנכונה להתמודד עם הגל הזה.

במקביל, היו פה ניסיונות ברצועת עזה להפר את הריבונות שלנו לאורך הגדר. בימים האחרונים כוחותינו השתלטו על העניין. כפי שאנחנו רואים, שקט בגזרה. היישובים פורחים, הרחבות ביישובים. בהחלט, זאת התשובה שלנו. אנחנו תרבות של חיים, של פריחה ושגשוג, מול תרבות המוות וההרס, גם פה מעבר לגדר, גם ברמת הגולן, ולצערנו, גם בירושלים ויהודה ושומרון.

אני מקווה שנמשיך לפעול כך, ומפה אני מחזק את ידי המפקדים, גם בצה"ל וגם במשטרת ישראל, חיילים, שוטרים, שוטרי משמר הגבול, אנשי שירות הביטחון הכללי, שעושים עבודה מצוינת".

צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ

במהלך הסיור השיב ראש הממשלה נתניהו לשאלות העיתונאים:

בתשובה לשאלה האם הבנייה ביו"ש ממשיכה: "כן, ודאי. אני רוצה לומר שהמחויבות שלנו היא ברורה. המציאות הבינלאומית היא קשה בשבע השנים האחרונות, קשה מאוד. אל מול הדרישה שלא נבנה אפילו בית אחד אנחנו המשכנו לבנות, אין הקפאה, אבל עשינו את זה בצורה מדודה ואחראית עם תבונה, מה שמנע את האיום על מפעל ההתיישבות.

אבל ברגע זה יש איום, והאיום הוא טענת שווא. טענת השווא היא שגל הפיגועים האחרון נובע מגידול סוחף בבנייה בהתנחלויות – זה פשוט שקר. את השקר הזה, כמו השקר על ההוצאות להורג של הילד, אני מנקב. אני אומר את הדברים כהווייתם, אני מנהל את זה באחריות, עם בנייה, תוך מחויבות להתיישבות, אבל גם מחויבות לא לתת למאבק, מצור בינלאומי עלינו, החלטה במועצת הביטחון נגד ההתנחלויות, כולל סנקציות. זה לא דבר טוב, לא להתיישבות ולא למדינת ישראל. את זה אני מבקש למנוע".

בתשובה לשאלה על המחבל מכפר חורה: "אנחנו בודקים את כל שאלת איחוד המשפחות, שלילת אזרחות ושלילת תושבות. אנחנו מקדמים את זה. אתמול שוחחתי על כך עם שר הפנים, אנחנו בשיח עם המערכת המשפטית. היא עובדת לאט, אבל בסוף אנחנו משיגים את מה שאנחנו רוצים.

בהקשר הזה, אנחנו פועלים נגד ההסתה. שר הביטחון אמר בצדק, אנחנו מצליחים לטפל בגזרות העיקריות מסביבנו, אבל הגזרה האמיתית שמייצרת את הפיגועים הללו זו ההסתה הפרועה של החמאס, של הרשות הפלסטינים, ומתוכנו, מתוך מדינת ישראל, על ידי התנועה האיסלאמית בישראל. אני אביא במהלך הימים הקרובים חקיקה על הוצאתה אל מחוץ לחוק. גם זה תהליך שנעשה בהידברות עם המערכת המשפטית, אבל אנחנו נסיים את זה בימים הקרובים ונבצע את זה. הדבר הזה הוא חיוני לביטחון ישראל.

אנחנו פועלים גם בדברים אחרים, בהריסת בתים – בית של מחבל נהרס אתמול – ואנחנו מזרזים את תהליך קבלת האישורים להריסת בתי מחבלים כדי להצמיד את זה לאירועים. המחבל המתאבד צריך לדעת שהבית שהוא משאיר לא יעמוד על כנו וגם לא ייבנה לעולם בית על הקרקע הזאת. הדבר השני הוא כמובן עצירת מפקדים בכירים של החמאס. גם את זה אנחנו עושים. אנחנו פועלים בכל החזיתות. אני שמח לראות היום שפועלים היטב גם בחזית רצועת עזה".

בתשובה לשאלה לקראת הפגישה עם מזכ"ל האו"ם: "מה שגורם לתסיסה על הר הבית, ברחובות הללו ולכל ההתקפות הללו, זו הסתה פרועה ושקרית מצד שלושה גורמים: החמאס, הרשות הפלסטינית והתנועה האיסלאמית בישראל. אחד הכלים לטפל בשקר הוא לומר את האמת. אני מצפה ממזכ"ל האו"ם ואני מצפה מהמדינות המובילות והאחראיות בעולם לומר את האמת. צריך לנקב את השקרים – השקרים על הוצאה להורג, השקרים על כך שאנחנו משנים את הסטטוס קוו על הר הבית או מתכוונים להרוס את מסגד אל-אקצא, השקרים על כך שיש איזה גל עצום של בנייה בהתנחלויות, שכביכול גורם לתסכול הזה, וכתוצאה מזה גם צריך להעביר החלטות באו"ם נגד ההתנחלויות. את כל זה אנחנו מנקבים, את השקרים הללו, ואנחנו דורשים מכל גורם אחראי בקהילה הבינלאומית לעמוד נגד השקר ולהתייצב עם האמת. זה המרשם הראשון – להילחם בהסתה הפרועה הזאת שמבוססת כל כולה על רצף של שקרים".

השארת תגובה