מבצע הפיגוע בבאר שבע – בדואי תושב חורה

הותר לפרסום כי המחבל שביצע את הפיגוע אמש בתחנה המרכזית בבאר שבע, הוא מוהנד אלעוקבי, בן 21, אזרח ישראלי תושב חורה, מוצאה של אימו מרצועת עזה ומעמדה בישראל ניתן לה מתוקף איחוד משפחות בעקבות נישואיה לאזרח ישראלי

הפטום זרהום האריתראי שנחשד כמחבל
הפטום זרהום האריתראי שנחשד כמחבל

הבוקר (שני) הותר לפרסום על ידי המשטרה, כי המחבל שביצע את פיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע, הוא מוהנד אלעוקבי, בדואי יליד 94 ותושב חורה שבנגב.

מוצאה של אימו מרצועת עזה ומעמדה בישראל ניתן לה מתוקף איחוד משפחות בעקבות נישואיה לאזרח ישראלי, ללא רקע בטחוני קודם.

במהלך הלילה פשטו כוחות גדולים של ימ"מ ממרחב הנגב בשיתוף עם השב"כ ועצרו בן משפחה של המחבל החשוד בסיוע למחבל.

במהלך הלילה עצרו  לוחמי הימ"מ מרחב נגב והמחוז הדרומי והשב"כ בן משפחה של המחבל החשוד בסיוע למחבל, על הארכת מעצרו נוציא הודעה".

יצויין, כי מעבר לפרטי המחבל שהותרו לפרסום צו איסור הפרסום הגורף תקף .

בתוך כך, הבוקר מכים על חטא אנשים רבים שהשתתפו בלינץ' המזעזע כנגד האריתראי שנחשד תחילה כמחבל, נורה ונפצע קשה, ואז נפל קורבן להתעללות קשה. הוא אושפז בבית החולים במצב אנוש ומת מפצעיו כמה שעות מאוחר יותר.

המפגע מוהנד אלעוקבי. צילום: תקשורת שב״כ
המפגע מוהנד אלעוקבי. צילום: תקשורת שב״כ

יורם הלוי: "לשמר את הדו קיום"

על רקע פרסום זהותו של המחבל אשר ביצע את הפיגוע ונוטרל ע״י כוחות הביטחון אמש, שוחח מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב יורם הלוי עם ראשי ונכבדי העדה הבדואית בדרום.

״בישובי הדרום נשמר בכבוד הדו קיום בין האזרחים היהודים לאזרחים הבדויים המתגוררים זה לצד זה. מיטב בני המגזר משרתים בצה״ל ובמשטרה ומסייעים לנו בשמירה על ביטחון המדינה. אסור להשליך מהתנהגות קיצונית של אדם יחיד על מגזר שלם אליו הוא משתייך״, אמר מפקד משטרת  המחוז הדרומי לנכבדי העדה, והוסיף: ״את דו הקיום בישובי הנגב יש לשמר מכל משמר, זהו נכס אסטרטגי בחברה רב תרבותי כשלנו״.

ההנהגה הבדואית הוקיעה את אירועי האלימות והטרור ורואה בבני קהילתם אשר מעורבים באירועים כמי שעושים מעשה אסור, פסול ואף מזיק.

בהמשך אמר ניצב הלוי: ״כוחות משטרה גדולים הפרוסים בכל רחבי המחוז הדרומי ימשיכו בסיכול פעולות טרור ונטרול מפגעים בכדי למנוע פגיעה בחיי אדם. בפיגוע שאירע אמש בבאר שבע, כמו גם בפיגועים רבים שהתרחשו ברחבי הארץ בתקופה האחרונה, הוכח שוב כי ערנותם של אזרחים ותגובתם  המהירה והנחושה של השוטרים מצילה חיים ומצמצת את היקף הפגיעה בנפש״.

בסיום דבריו מפקד מחוז דרום במשטרה קרא לציבור לגלות ערנות ולא לקחת בשום אופן את החוק לידיים. ״קיים שתוף פעולה אפקטיבי וחיוני בין האזרחים למשטרה. שיתוף פעולה זה הוכיח את עצמו לא אחת והציל חיי אדם רבים״.

חורי הקליעים בתחנה המרכזית בבאר שבע
חורי הקליעים בתחנה המרכזית בבאר שבע

 

השארת תגובה