יו"ר הכנסת אדלשטיין: "זוהי השעה לממשלת אחדות"

בעצרת לזכרו של השר רחבעם זאבי ז"ל אמר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי "אין זו שעה של חשבונות קטנים, אין זה הזמן למשחקי כבוד או כסאות. אני קורא לכל מי שגורלה, עתידה וחוסנה של ישראל חשוב ויקר לו, לקום ולהצטרף לממשלה"

עצרת לזכרו של רחבעם זאבי. צילום: הכנסת
עצרת לזכרו של רחבעם זאבי. צילום: הכנסת

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין פתח את ישיבת הכנסת המיוחדת לזכרו של רחבעם זאבי ז"ל בדקת דומיה ולאחר מיכן אמר: "הטרוריסטים צמאי הדם, שונאינו, אינם יודעים מנוח. באחרונה, גם היום, הם השתוללו ברחובותינו, פצעו ורצחו ללא הבחנה.

"אזרחים רבים זועקים כבר ימים ושבועות מאז החל גל הטרור הזה, שהגיעה השעה לעשות מעשה. זוהי שעת מבחן לישראל. זו השעה להניח  את המחלוקות בצד. זוהי השעה להתאחד כולנו אל מול הטרור. זוהי השעה לעמוד כחזית אחת. חזקה ואיתנה. לכן, אני קורא לכולכם בבית הזה ולהנהגה בישראל, ולכל מי שגורלה, עתידה וחוסנה של ישראל חשוב ויקר לו, לקום ולהצטרף לממשלה. זוהי השעה לממשלת אחדות. אין זו שעה של חשבונות קטנים, אין זה הזמן למשחקי כבוד או כסאות.

"אין לי ספק, שרוב רובו של הציבור המביט בנו משתאה ומודאג, מצפה מאתנו לגלות בגרות ואחריות, לזנוח חשבונות של יום-יום, כי אין זו שעת שיגרה אלא שעת חירום.  נוכח המתקפות הנבזיות והשפָלות- אין מחנות!  מול האויב הרצחני, שכל מבוקשו הוא להחליש אותנו ולהעלים אותנו מכאן- אין מפלגות ואין פלגנות.

"רבותי, רחבעם זאבי היה אדם בעל עמדות מוצקות, אבל למיטב  הכרתי-לא גזען. "גזענות" היא תפיסת עולם שרואה כנורמה אפליית בני קבוצה אחת על פני האחרת ממניעים של לאום, דת או מוצא. גנדי לא ביקש להפלות אף אחד, אלא רק להעצים את אחיזת העם היהודי במולדתו. יחסיו עם רבים מחברי הכנסת הערבים היו טובים וענייניים.

"בכלל, אני מציע לכולנו, בעיקר בימים סוערים אלו- למתן מאד את השימוש הנדיב הנעשה במונח "גזענות" בהקשרים שונים. הבה ונשמור על פרופורציות ולא נגמד כל טענה בהטחת דברים."

השארת תגובה