הכן רכבך לחורף: כל מה שחובה לבדוק לפני בוא הגשם

לפני שהחורף יהיה כאן רשמי הכינו עצמכם לנהיגה בטוחה בכביש • מה חייבים לבדוק לפני שמגיעה התקופה הגשומה?

החורף כבר ממש בפתח, היורה כבר הופיע ואיתו אנו מתכוננים לגשמים, רוחות, ערפל ותנאי נהיגה לא אופטימליים. במצבים כאלו, נהיגה ברכב שאינו מתוחזק כראוי עלולה בקלות להסתיים באבדן שליטה וחלילה גם בתאונה. ב'ביג ליס' חברת הליסינג הפרטי הוותיקה והמובילה במגזר החרדי וסוכנות מורשה 'אלבר' ממליצים לכלל הנהגים להכין את הרכב לחורף מבעוד מועד. אז מה חשוב מאד לבדוק?

צמיגים

בכביש רטוב פוחתת אחיזת הצמיג באופן משמעותי. תפקיד החריצים שעל סוליית הצמיג הוא לנקז את המים אל מחוץ לשטח המגע עם האספלט, ולכן ההבדלים בכושר האחיזה בין צמיג תקין לצמיג שחוק גדולים מאוד. חשוב לבדוק את כל הצמיגים על ידי בעל מקצוע.

בלמים

בלמים תקינים חשובים תמיד ובחורף, כאשר הכביש חלק ומרחק הבלימה מתארך, אפילו יותר. את הבלמים יש לבדוק במוסך מורשה בלבד ולערוך את התיקונים הנדרשים על פי המלצת המכונאי. ברכבים בהם מותקנת מערכת ABS יש לבדוק גם את תקינותה.

אורות

מזג האוויר בחורף גורם לראות לקויה, במיוחד בתנאים של גשם וערפל.  יש לבדוק כי כל הנורות, מלפנים ומאחור, אינן שרופות וכן שפנסי הערפל תקינים.

מצבר

בחורף גדל העומס על מערכות החשמל של הרכב ולכן יש חשיבות לתקינות המצבר. יש לבדוק את תקינות המצבר על ידי חשמלאי רכב ולהחליפו במידת הצורך.

מגבים

מגבים שאינם תקינים ימרחו את המים והבוץ על השמשה ויפחיתו את שדה הראיה. יש לבדוק את תקינות המגבים באמצעות הרטבת השמשה, הפעלתם ובדיקה שאינם משאירים פסים או כתמים. מגבים לא תקינים יש להחליף.

מיזוג

מערכת המיזוג חשובה בחורף לא רק לחימום אלא גם לסילוק האדים מהשמשה. יש לוודא שמערכת המיזוג תקינה ולהשתמש בה באופן תדיר על מנת למנוע בלאי.

השארת תגובה