"גדולי ישראל מתירים" • עצרת תפילה בכותל המערבי

בשעה זו צפויה להתקיים עצרת תפילה ברחבת הכותל בשל המצב הביטחוני ● המארגנים חוששים: אנשים לא יגיעו לתפילה מחשש לפגיעה ● 'הקרן למורשת הכותל': "הפרסומים כאילו דעתם של גדולי ישראל לאסור להגיע לכותל, אינם נכונים"

סליחות בכותל המערבי(צילום יעקב כהן)
סליחות בכותל המערבי(צילום יעקב כהן)

בשעה זו צפויה להיערך תפילה בכותל המערבי לרגל המצב החמור. רבה של צפת הרב שמואל אליהו, ואיגוד רבני קהילות יצאו מוקדם יותר בקריאה משותפת להגיע לתפילה ברחבת הכותל המערבי להצלחת עם ישראל ולמיגור הטרור. למרות הקריאה, קיים חשש כי בעקבות המצב, ימנעו יהודים רבים להגיע לרחבת הכותל

התפילה תיערך בתיאום מול כוחות הביטחון המשתתפים במאמץ לאבטחת העיר העתיקה ונמצאים בכותל המערבי. הרב שמואל אליהו אמר: "כאשר פיגועים ומקרי טרור פוגעים בעם ישראל ואין רגע דל של שקט, מחובתנו לזעוק לאבינו שבשמיים ולהתפלל במקום הכי קרוב לקודש הקודשים שיחמול על בניו ובנותיו וייתן לראש הממשלה ולעם ישראל כוח ועוצמה לעצור את מסע הרצח וההשפלה".

בתוך כך, ב'הקרן למורשת הכותל' מסרו היום כי "בעקבות פרסומים לא מאומתים על דעתם של גדולי ישראל בעניין ההגעה בימים אלו אל הכותל המערבי, הרינו להבהיר את מה שנמסר לנו מביתו של הגר"ח קנייבסקי – כי הידיעה שכביכול הגר"ח קנייבסקי אסר להגיע לכותל אינה נכונה".

לדבריהם, הגר"ח קנייבסקי אמר כי יש ללכת בדרכים המרכזיות שהינן מאובטחות יותר – ולא בדרכים צדדיות שהינן פחות מאובטחות. כמו כן, באשר לדעתו של מרן האדמו"ר מגור, "נמסר על ידי שר הבריאות הרב יעקב ליצמן כי הידיעות בשמו אינן נכונות", כך נמסר.

כזכור, הראשון לציון הגר"י יוסף קרא לעם ישראל להגיע לכותל ולשאת תפילה על יד שריד בית המקדש וכן הגיע בעצמו לתםילה במוצאי חג שמחת תורה שעות ספורות לאחר פיגוע הדקירה בו נרצחו 2 יהודים.

השארת תגובה