אלעזר שטרן ועודד פורר נכנסו לכנסת

לאחר התפטרות שי פירון ושרון גל, נכנסו היום חברי הכנסת החדשים אלעזר שטרן ועודד פורר במקומם והצהירו אמונים היום בכנסת

ח"כ עודד פורר
ח"כ עודד פורר

שני חברי כנסת חדשים הושבעו היום (שני) בכנסת ישראל. במהלך כינוס הפגרה המיוחד שהתכנס לדון במתווה הגז הושבעו אלעזר שטרן ועודד פורר כחברי כנסת מן המנין.

אלעזר שטרן, שהושבע לכנסת מטעם מפלגת 'יש עתיד' היה חבר בכנסת ה-19 מטעם סיעת 'התנועה' של ציפי לבני והוא נכנס לכנסת במקומו של ח"כ שי פירון שהתפטר בשבוע שעבר מחברותו בכנסת.

חבר הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד): "אני חוזר לכנסת ומודה שהרגשתי אמביוולנטי כששאלו כמה אני שמח. השוויתי לפעם הקודמת ואני לא מרגיש שמחה גדולה. אני נכון, דרוך, מעריך את שולחיי אבל שמחה אין. קצת איבדתי את התמימות. ההתרגשות שאחזה בי הופכת להיות צו לדאוג למעמד הכנסת וחבריה. עבודה של מאות ואלפי שעות של חקיקה נמחקה בהרף עין באישון לילה בהסכמים קואליציוניים לטובת תפקידים אישיים. כשהכנסת רומסת ברגל גסה את עבודתה היא, אנחנו פוגעים במעמד הכנסת ובמעמד שלנו הח"כים. באתי ליצור הסכמה עם כמה שיותר מחברי הבית.  אמא שלי באה מאושוויץ ולימדה אותנו- אחד שתהיה מדינה יהודית חזקה והדבר השני- אל תעיז לעשות הבדלים בין בני אדם. את שני המסרים הללו באתי ליישם מתוך אמונה שהם יכולים ללכת יחד".

מיד אחרי שטרן הושבע עודד פורר איש סיעת 'ישראל ביתנו' כחבר כנסת.

פורר, אשר שימש בעבר כמנכ"ל משרד העלייה והקליטה, נכנס לכנסת במקומו של ח"כ לשעבר שרון גל שהתפטר בשבוע שעבר מחברותו בכנסת.

פורר, איש ליכוד בעברו, הוא בנו של שוקי פורר אשר שימש במשך כ-11 שנה ראש העיר רחובות, וצאצא למשפחות מייסדיה של המושבה רחובות.

חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו): "השבוע החולף לא היה ברשימת התרחישים הצפויה. ההזדמנות שניתנה לי לפתע הפכה לרגע בו אני עוצר וחושב. רואה בכניסתי לבית המחוקקים זכות גדולה. אני חף מציניות ויודע שהדרך קשה וסיזיפית. ילדותיי גפן ושקד שתיהן דור חמישי לבונה הבית הראשון ברחובות. אני מתחייב לשמור אמונים להמשך הגשמתו של החזון הציוני. את כובד האחריות הרגשתי לראשונה כמפקד צעיר בחיל הים והשנייה כמנכ"ל משרד העלייה והקליטה עת הוטלה עליי המשימה לעידוד העלייה. בכוונתי להמשיך לפעול להעמקת ההתיישבות והעלייה לארץ. הספינה הציונית כבר די מבוססת. כעת אפשר לטפל בצבע הסיפון לרווחת המפליגים. אמשיך לפעול למען העסקים הקטנים והבינוניים שהפכו לסוג של פרה חולבת בעיני השלטון. לאחרונה עמדתי בראש 'עצמאים דורשים שינוי' והמחויבות שלי תימשך גם בכנסת. העצמאים נותרים ללא תומך בעת מצוקה".

ביחס למשבר הפליטים אמר "עניי עירך קודמים. לאור נדידת העמים, עלינו להיערך לגלי העלייה דווקא מאירופה".

ח"כ פורר סיים את דבריו: "אתחייב להוריי שוקי ורוני להמשיך להניף את דגלי אהבת הארץ ואהבת האדם עליהם חונכתי. למען בנותיי אתחייב לפעול למען העתיד ולכלל הציבור- אני כאן כדי לשרת אתכם"

השארת תגובה