דעא"ש כמראה עצמית: אפשר להרוג את השונה

הרב יובל הכהן אשרוב מרתק המונים, גם שאינם שומרי תורה ומצוות ● הוא מטפל באמצעות רפואה משלימה וסבור כי הדרך לנקות את הרעלים מהגוף הופכת את האדם לבריא ושליו יותר ● בראיון ל'כל הזמן' הוא שוטח את משנתו: "הכל עניין של מחשבה"

הרב אשרוב
הרב אשרוב
לחץ נפשי, חרדה? זו הכתובת בשבילך

"אבל אחת זה אחת!", אומרת לי הגב' נעמי אשרוב, רעייתו של הרב יובל הכהן אשרוב, וזו שגם מטפלת בכל העניינים שמסביב לפעילותו של הרב. "אחת זה אחת, כי הרב אוהב לדייק", כך בשיחת הטלפון טרם הפגישה לראיון. למען האמת, הרב חייב לדייק. אחרת, לא יוכל להספיק את המטלות הרבות העומדות לפניו במשך כל היום. הרב אשרוב מתחיל את היום לפנות בוקר בלימוד תורת הסוד על פי מצוות רבו. לאחר התפילה, לומד הלכה במשך שלוש שעות. ובערב, מוסר שיעורים בערים שונות ברחבי הארץ. שיעוריו הפכו פופולאריים בשנים האחרונות, והציבור המבקש להגיע אליהם – גדל מיום ליום.

קודם לכן, בשעות אחה"צ, מקבל הרב אשרוב מטופלים בקליניקה שלו – "קליניקת איילה".

הרב יובל הכהן אשרוב (56), מנהל עמותת בסוד הדברים לקירוב והפצת חכמת הקבלה ופנימיות התורה. מנהל מכללת אילימה לרפואה משלימה באור הגנוז.

הרב אשרוב סיים תואר ראשון לפיזיותרפיה באוניברסיטת תל אביב, ופנה ללימודי המשך בארה"ב. למד אקופנקטורה אצל בכירי המורים The – new england school of acupuncture בבוסטון.

בארץ, שימש כמרצה ומטפל בכיר במקצוע, נבחר ע"י 'מעריב' במשך כמה שנים לאחד מעשרת המטפלים הטובים ביותר במקצוע. בהמשך, פתח מכללה לרפואה משלימה ברוח היהדות ביישוב אור הגנוז.

***

אני יושב ומשוחח עם הרב במשרדו, המשמש גם כ"קליניקת איילה". הקליניקה ממוקמת בתוך בנין המכללה, "מכללת אילימה". במכללה נלמדת שיטת "הבריאות הטבעית", אותה פיתח הרב אשרוב במשך השנים.
אני מתחיל עם השאלה המתבקשת:

● החזרה בתשובה, איך הכל התחיל?

"אני לא אוהב לדבר על זה", הוא מפתיע אותי, ובעצם מוריד לי חלק נכבד מהכתבה המתוכננת. "הרב שלי אמר לי פעם לא לדבר על זה. יש כאלה שמנסים להכריח אותי לזה, אבל אני מעדיף כמה שפחות".

רצונו של אדם זהו כבודו, מה גם שתמיד עדיף להסתכל קדימה. ומה יכול להיות יותר טוב מלשמוע על שיטת ה'בריאות-הטבעית' שפיתח הרב אשרוב. בשמיעה ראשונה, היא נשמעת כלא מציאותית, כמעט אוטופית:

"גישתה של ה'בריאות הטבעית'", מסביר הרב, "גם בתוך עולם הרפואה המשלימה, היא מהפכנית. על פי גישה זו, המחלה אינה מקרה, אלא דבר נכון ומועיל לבריאותנו, אשר בעצם נועד לתקן את המצב הלקוי שנוצר כתוצאה מאורח חיים שגוי. בבסיסן של כל המחלות עומדת לעולם הפרה של חוקי הטבע. כאשר אדם מפר חוקים אלו, האיזון מחדש מתבצע ע"י מחלה".

"הבריאות קיימת באדם באופן טבעי, הבורא ברא את העולם כך שבכל דבר חי מפעם כח החיים – הבריאות והריפוי. אין ביקום כולו כוח אחר מלבד הכוח האחד הזה. החזרת הבריאות מתרחשת רק על ידי פעולות שמאפשרות לאדם להתחבר מחדש לכח החיים".

"כדי לאפשר לבריאות לשגשג, עלינו פשוט להפסיק להפריע לה בצבירת פסולת הנוצרת מצריכת רעלים. המחלה היא הזדמנות לזהות היכן הפרנו את חוקי הטבע שקבע הבורא ולהסיר את גורם המחלה. החזרה לחיים לפי חוקי הטבע מחזירה לגוף את בריאותו הטבעית".

"מי שאמר את זה כבר לפני שנים רבות, זה הרמב"ם בהלכות דעות. שאם יתנהג האדם בדרכי הבריאות, ויאכל המאכלות הבריאים, לא יבוא לידי חולי".

"הרעיון הוא, שמחלה איננה ישות בפני עצמה. אין מחלות, יש אדם חולה. למשל, לומר 'דלקת מפרקים' תקפה את פלוני, זו גישה לא נכונה למציאות. כל המחלות הם מבפנים, מטעויות שבן-האדם עושה באורח החיים שלו, כשהוא בוגד בטבע.."

● אז מי שחי על פי שיטת הבריאות הטבעית, לא יחלה. מה אם כן גורם לזה שבסופו של דבר אדם מת?

"כי הגוף נחלש עם הזמן. רבינו בחיי מזכיר את זה, בבראשית פרק א' פסוק כ"ח, כיצד לעתיד לבוא האדם בדרך טבעית יהפוך להיות נצחי. הוא אומר שכח הממיר, יהפוך להיות כח של מאה אחוז. הגוף עובר במשך כל הזמן תהליך של התבלות, והתזונה היא זו שמשלימה את החסר. אבל, לא במאת-האחוזים, וזו בעצם הזיקנה.

"ויברך אותם אלוקים", מסביר רבנו בחיי, ברך אותם ה' בכוח הממיר, שהמזון שהם יאכלו, ימיר ויחליף את החסר במאת-האחוזים – ואז אדם יחיה לעולם".

● נחזור ל'בריאות הטבעית', מהו ההפרות של חוקי הטבע?

"מה שאני אומר לציבור שמוכן לשמוע את קול האמת, שהכי מסוכן זה לקחת תרופות! שני דברים בעיתיים: תרופות, וחומרים במזון. תרופות, זה כל מה שמדכא סימפטום: הורדת חום, כאבי ראש, כאבי שרירים, צרבת. אלו תרופות הורסות. חומרים במזון, זה כל מה ששייך להדנסת מזון וכל מה שמעובד במזון. אני לא אומר תהיו טבעוניים, תאכלו אפילו עוף תאכלו דג, אבל שיהיה קרוב לטבע. בלי חומרים נוספים. אורז מבושל, ירקות מבושלים. לא לאכול דוריטוס, לא במבות ולא קולה, דברים שהם חומרים כימיים. המוצרים האלו עוברים תהליכי הינדוס כדי שיעמדו חודשים על המדף. רוגלך למשל, עומד כמה חודשים על המדף כי הוא מת, הכניסו בו חומרים שממיתים. אחרת חיידקים היו יוצרים בו עובש. כל החומרים הכימיים האלו נכנסים לתוך הגוף ועושים בו שמות. אנשים לא יודעים את זה".

"ואז מתחילות מחלות קלות כי הגוף רוצה לפלוט את הרעלים שהצטברו החוצה. וכשמטפלים במחלות לא נכון, על ידי אנטיביוטיקות ואקמולים הן נכנסות יותר ויותר פנימה לתוך הגוף. אם תלמדו לתת לרעלים לצאת החוצה ברובד הראשון של החולי, שזה שפעת, לא יהיו מחלות אחרות, גם לא יהיה סרטן! לקחת תרופות רק במקרה חירום, כדי להציל חיים, כמו בניתוחים. אבל באופן נורמלי לקחת תרופות לצרבת או לכאבים – טעות חמורה!".

"מחלות אקוטיות כמו נזלת ושפעת, אם לא נדחיק אותן פנימה, הגוף יוכל לפלוט את הרעלים החוצה. אם יש חום, לתת לגוף לעשות את שלו, לא לדכא את הסימפטומים".

● אין סיכון בחום גבוה?

"תראה בבתי חולים, מה ההוראות בקשר לפירכוסי-חום, הילד מפרכס, אין מה לעשות, אל תביאו אותו. כי מה זה בעצם פירכוס, זה פעולה של פריקת חום, הגוף יודע לפרוק חום כשזה עולה יותר מדי. אבל לדכא סימפטומים – זה להגביר חולי. כל תרופה שעוזרת לסימפטום מחלישה את הבריאות. אני יודע שאני אומר דברים קשים שהיו צריכים לשים אותי בבית-הסוהר על זה".

● ואתה מוכן להגיד את זה…

"אני אומר את זה כל הזמן! ומפרסמים את זה. 'לא תגורו מפני איש'. אני רואה את עמך בית ישראל מתנוונים ומתים, סתם!".

"אדם עם 'יתר לחץ דם', הרופא נותן לו כדורים לכל החיים. זה נגד הלב, אלו מש‎תנים שפוגעים בכליות! אפשר להיפטר מ'יתר לחץ דם' בלי תרופות! למה לא לפרסם את זה?!".

"קשה מאוד לרפא ברגע שהכוחות של הגוף מותשים מאוד מתרופות וכל מיני טיפולים אבל ברגע שהגוף מאוזן והוא נהיה חולה, ה"נהיה חולה" זה אומר שהוא מתחיל לפלוט רעלים. אז יש לו יכולת לעשות את זה. כי יש כוחות ריפוי בתוך הגוף. הכי מסוכן זה לקחת תרופות! תרופות מדכאות את כוח הריפוי".

● אפשר לומר שזה נובע מסגנון החיים המערבי: בן אדם כואב לו, הוא לא רוצה שיהיה לו כואב.

"זה עוד יותר עמוק מזה. זה נובע מתפיסת העולם המערבי שאין משהו שמאחד את כל התופעות כולם. כל דבר הוא בפני עצמו וכל דבר הוא מקרי. התפיסה של הבריאות הטבעית, היא גישה רוחנית שאומרת שיש כח אחד, שברא את הכל מזין את הכל בכל רגע. זה קשור לאין סוף. לא יכול להיות אחרת. כמו שמכשיר חשמלי עובד, הוא חייב להיות עכשיו קשור עד למקור המתח. כמו שזה ברור לנו, כך יש כח אחד, הכח הזה בורא, הכח הזה מקיים, הכח הזה מרפא. בעצם אין כח ריפוי, כח החיים זה הרפואה".

● המזון היום יותר מהונדס ומלא חומרים. איך ייתכן שבעבר היו מתים יותר?

"זו המעלה של הרפואה, היא מצילה חיים. הטכנולוגיה מאפשרת לבצע פעולות שלא היה אפשר לעשות פעם. למשל ניתוחי מעקפים, זה מציל חיים. אנשים חיים לא נכון, נסתמים להם העורקים, מחליפים להם צינור. מי יכל פעם להחליף צינור בלב?".

● ומה בדבר כדורים שנוטלים אנשים חולים?

"אנחנו לא מתעסקים בלהוריד כדורים. אנשים באים אלי, ממשיכים בטיפול הרפואי הרגיל, מתחילים לאכול יותר נכון. וכשזה משתפר, הרופא כבר מוריד את הכדורים.

● טיפולים כימותרפיים?

"יש אנשים שלא רוצים לעבור כימותרפיה, במקרה כזה אנחנו מרשים לעצמנו להתערב. ומטפלים בו על ידי ניקוי רעלים. ושוב, זה כשמדובר באחד שלא רוצה להיות מטופל בכימותרפיה. להגיד שהטיפול שלנו זה במקום הטיפול הקונבנציונלי, זה אנחנו לא יכולים להגיד".

● ישנם מקרים של ריפוי מסרטן בדרך ה'בריאות הטבעית'?

בהחלט ישנם מקרים של ריפוי. אבל הבעיה בסרטן היא שברוב המקרים הגוף כבר לא יכול להתגבר על המחלה. מה שחשוב זה לדעת לטפל נכון במחלות הראשוניות, כמו נזלת ושפעת. אם יטפלו בהם נכון – לא יהיה סרטן!".

"המחסל העיקרי של האנושות, הוא לחץ דם גבוה. אפשר להעלים את זה לגמרי על ידי חינוך נכון. כמו כן מחלות כמו סכרת, לחץ דם, דלקות מפרקים, כאבי ראש, מהכל אפשר להירפא על ידי ה'בריאות הטבעית'".

● יש שיאמרו, הקב"ה הוא זה שמחליט מי יחלה ומתי, מי יחיה ומי ימות…

"ראשית זה נכון, אבל התפקיד שלנו הוא לשמור על עצמנו. מובא בירושלמי שרוב בני האדם מתים קודם זמנם, בגלל פשיעה. והיא, ריבוי מאכל ומשקה. ולגבי מחלות, מי לנו גדול מהרמב"ם שחיבר בין אורח חיים בריא לאריכות ימים".

אילימה – נווה מדבר

אם השתכנעתם לנטוש את דרך התזונה הלא טובה והמאכלים הרעים, לא יהיה זה נכון לעשות זאת בצורה דרסטית, כפי שמסביר הרב אשרוב:

"בן אדם בריא, עדיף שלא יעבור בבת אחת לתזונה טבעית. הרמב"ם אומר שלא טוב לעבור בקיצוניות מדבר לדבר, אלא יעשה את זה בהדרגה. בתחילה יפסיק צריכת קפה, לאחר מכן ניתן להוריד צריכת סוכר, עם הפרשים של כמה ימים".

לעומת זאת אדם חולה, במצבים מסוימים אנחנו מכניסים אותו מיד לשיטת הבריאות הטבעית, כי הוא במצב כזה שהוא לא יכול אפילו יום אחד להמשיך בתזונה הלא טובה.

● אלו סימפטומים עלולים להופיע במעבר דרסטי לתזונה בריאה?

מה שייתכן שיקרה זה פליטת רעלים מסיבית, וזה בעצם מצב של התקפת רעלים. זה לא מצב של סכנה, אבל ההרגשה היא מאוד לא נעימה, חולשות עד דכדוך הנפש. ולמה לאדם לעבור את זה, במיוחד שזו יכולה להיות סיבה טובה להפסיק את התהליך…

● מה התפריט המומלץ לאדם בריא?

"אדם בריא שיחיה על בסיס של פירות וירקות במשך השבוע, דגנים קטניות ואורז. אפשר לאכול גם לחם בכמות מוגבלת. אני ממליץ לחיות על בסיס טבעוני בימות החול, ובשבת לאכול גם מן החי, כמו דגים כמסורת ישראל. יעשה קידוש על יין, ובמידה שקבעו חכמים, 55 גרם. אין צורך לשתות חצי בקבוק. היין הוא חומצי ולא בריא לצרוך ממנו הרבה. אבל אם שותים במידה שחז"ל אמרו, זה משמח. ובשבת, יין זה טוב, אדם בריא יכול לשמור את הבריאות שלו אם הוא חי לא בטבעוניות קיצונית".

מכללת 'אילימה', המכללה להכשרת מטפלים במקצועות הרפואה המשלימה ברוח יהודית, ממוקמת בתוך חורש טבעי מקסים ביישוב 'אור-הגנוז' השוכן למרגלות הר-מרון בגליל העליון.

"השם 'אילימה'", מסביר לי הרב, "הוא על שם נווה-מדבר שהגיעו אליו בני ישראל כשיצאו ממצרים. במקום היו שבעים תמרים ושתים-עשרה מעיינות מים, ומסופר במדרש שזה היה מרפא. הם התרפאו שם מכל חוליי מצרים".

● וקליניקת 'איילה' על שם מה?

"מסופר במדרש", עונה הרב אשרוב בהנאה לא מוסתרת, "שכשאין גשם ואין מים, כל החיות באות אל האיילה, ומבקשות ממנה להתפלל. הולכת האיילה וטומנת ראשה בתוך האדמה ואומרת לבורא, עד שלא תוריד גשם איני מוציאה ראשי. מיד מוריד בורא עולם גשם. איילה זה גם השכינה הקדושה – איילת השחר. היא הרפואה של העולם".

שיטת עין הבדולח

'עין הבדולח', היא שיטה לניקוי הנפש, שפיתח הרב אשרוב יחד עם הרב דניאל רוזנטל. עקרונות השיטה מבוססים על ספרים שונים, בעיקר ספרי חסידות וקבלה. הרב אשרוב רואה בה מהפיכה עצומה:
"זה הופך לאדם את כל החשיבה", הוא אומר לי בהתלהבות, "ברגע שאדם משנה את ההסתכלות שלו, השתנו לו כל החיים! זה הולך להיות משהו גדול בעזרת ה'".

● על שם מה 'עין הבדולח'?

"הבדולח הוא צלול וזך מחד, ומכיל בתוכו את השתקפות כל הגוונים מאידך. 'עין הבדולח' היא שיטה לניקוי הנפש ממשקעים עכורים, המאפשרת להגיע לראיה זכה ובהירה של המציאות וע"י כך לזכות לחזור למצבה הטבעי והבריא של הנפש. הפסולת הנפשית גורמת למחנק של כוח החיים שבנו – מחנק של ניצוץ הנשמה!".

"כשם שניתן להחזיר את הגוף למצבו הנקי, הבריא, כך ניתן גם להשיב את הנפש לבריאותה הטבעית; חוקי הטבע, הפועלים על הגוף, משפיעים באותה מידה גם על הנפש. כמו בגוף, כך גם בנפש, התעלמות מחוקים אלו תביא להצטברותם של רעלים וליצירת מחלות. לכן עלינו לדעת, ראשית, כיצד להפסיק להכניס רעלים לתוך המערכת שלנו, ולאחר מכן, כיצד לעזור לפסולת שכבר הצטברה להתנקז החוצה".

"הרעיון של השיטה, הוא פיתוח נקודת מבט נכונה על הנפש ועל החיים, המכירה בכך שהסיבה להצטברות רעלים היא הבנה מוטעית של המציאות, ותגובה מזיקה המתפתחת כתוצאה מכך".

"האדם הוא עולם קטן, כך מלמדת אותנו חכמת היהדות. פירושה של תובנה זו הוא כי הכל מתרחש בתוכנו, וכל מה שנדמה לנו שמתרחש סביבנו, אינו אלא תוצאה של התרחשות זו. כשאנו מגיבים ברגש שלילי, כגון כעס, דכדוך או קנאה – על סיטואציה שאינה תואמת את ציפיותינו, אנו פועלים בניגוד לאמת הבסיסית הזו, ומייצרים רעל המצטבר אצלנו בנפש למשקעים של פסולת. שוב ושוב, אנו שוגים בהבנת המציאות ומזיקים לנו וליקרים לנו".

"המפתח לריפוי הנפש טמון בלקיחת אחריות. זהו התהליך המתרחש כאשר אדם אומר לעצמו: אני ולא אחר הבאתי אל הנפש שלי את הפסולת הממלאת אותה עד גדותיה וחוסמת את כניסת כח החיים, כח הבריאות. אני בראתי אותה, אני יצרתי אותה ואני עתיד להוציאה משם".

"לתהליך זה חשוב להדגיש, קודמת ההודיה למי שמגלה לנו מה שעלינו לתקן, ובכך מאפשר לנו לצאת למסע המשמח והמרומם של התנקות, של חיבור לכוח החיים, של התאחדות עם הטוב הנצחי".

"מניסיוני כאן בקליניקה, עיקר החולי בא מהפסולת שבנפש. מפחדים, חרדות ותסכולים, שגורמים לבעיות בנפש החיונית ובעיות בגוף".

"אם מישהו מכעיס אותך, הוא לא הנושא, הוא לא הבעיה. הוא רק מעין תזכורת שיש בך כעס. אם יש לך כעס, אתה תמשוך אנשים שיכעיסו אותך. כל מקרה חיצוני לא טוב הוא בעצם תזכורת מהבורא, הבאתי אותך לעולם ועדיין לא התנקת, תנקה את עצמך!".

● מה אני אמור להגיב ולחשוב כשנעשה לי עוול לא מוצדק לכאורה?

"שהסיבה שזה קרה לך זה מכיון שבתוכך ישנה בעיה, יש לך ניסיון, ואתה צריך לנקות את הבעיה, ואז לא יקרה לך שוב. מדוע לאדם אחר זה לא יקרה, כי אצלו אין את הבעיה".

"למשל, אדם כועס על אשתו, לדעתו היא לא בסדר. בשיטה הזאת של "עין הבדולח", אין מושג כזה! אם היא לא בסדר – אז אתה לא בסדר".

"החטא הראשון היה שאכלו מפרי אסור. וכשבא הקב"ה אל האדם ואמר לו מה עשית, מדוע אכלת? הטיל האדם את האשמה על האשה. וכשהוא בא אל האשה ואמר לה מה עשית? האשימה את הנחש. כל אחד בעצם זרק אחריות על מישהו אחר. האשים מישהו אחר. זאת התקלה! כי אם הוא היה אומר להקב"ה, אני אשם, נפלתי חטאתי. והאשה הייתה אומרת אותו דבר: מה אתה רוצה ממנו, אני אחראית. הם לא היו יוצאים מגן עדן!".

"תהליך נפשי של חזרה לגן עדן, זה אומר לקחת אחריות מלאה על כל מה שקורה בעולם. לא רק במשפחה שלך, לא רק בעיר שלך, לא בחסידות שלך כל העולם כולו – זה אתה".

"ברגע שאדם מסגל לעצמו ראיה כזו, הוא יבין שאם למשל ישנו ארגון כמו דאע"ש שעורף ראשים, זה מגיע, כי התפיסה של כולנו היא, שאם מחבל רודף אחרי בנאדם ורוצה להרוג אותו, צריכים להרוג אותו במקום – זה דאע"ש".

● לא הבנתי, זה לא בסדר?

"אם אתה רואה את דאע"ש, זה אומר שהתפיסה שלנו בתור בני אדם היא, שכל מי שאנחנו לא מסתדרים איתו – אפשר להרוג אותו. זה מה שדאע"ש עושים. אז אם אני חושב ככה על מחבל שזרק אבן על אשה זה גורם שיהיה דאע"ש בעולם.

● זה לא נכון לחשוב ככה?

"עזוב רגע נכון או לא נכון. תבין רק את הרעיון. אם אני חושב ככה, אתה חושב ככה, הוא חושב ככה – אנחנו מייצרים בפוטנציאל דאע"ש. בכל רגע יש עשר מלחמות בעולם: תימן, סוריה אוקראינה, כולם רוצים להרוג את כולם. כי זאת הגישה של כולנו. שאם האחר מתנגד לי – עדיף שאני אחסל אותו, יהיה לי הרבה יותר קל".

"צריך להבין את ההבדל, כשיש מחבל כבר, אז לא מתנהגים איתו כמו איש שלום, שמים אותו בבית-הסוהר ארבעה כוכבים למשך עשר שנים על חשבון המדינה. לא כך. הוא בן מוות האיש. אבל כדי שלא יהיו מחבלים, צריך לתקן את זה בתוכנו. שלא נהיה אנחנו מחבלים בראש שלנו".

"האריז"ל אומר, אדם הוא עולם קטן. כלומר, כל העולם בתוכך. המלבי"ם על הפרשות של בניית המשכן מסביר, שישנה השפעה הדדית בין העולם לבין האדם. הוא מתאר זאת כמו כינור קטן וכינור גדול המונחים בשתי פינות החדר. ברגע שמנגנים על הכינור הקטן, הכינור הגדול משמיע גם הוא את אותם צלילים. זה נקרא הדהוד. כך האדם, איך שהוא מהדהד, איך שהוא מתנהג, הוא משפיע על כל העולם כולו".

"הקב"ה מלא באהבה אלינו. הוא מביא לנו הזדמנויות לנקות את עצמו. כי המטרה שבאנו לעולם היא לחזור חזרה לאין סוף שלמים נקיים וטהורים. מדוע אנחנו פה, כדי לנקות את עצמנו מכל מה שנדבק. קליפות נוגה, זיכרונות, מידות לא טובות. איך תדע מה יש בתוכך, על ידי העולם שסביבך, אם אתה רואה עולם מלא גנבים – יש בך את התכונה הזו. אם אתה לא רואה אותה – אין בך את זה. ניקית את זה".

● אם אדם ירגיל את עצמו שלא לראות את הדברים הרעים בעולם, האם בצורה הפוכה הוא ינקה את עצמו, כמו בגרפותרפיה למשל?

"אדם צריך לראות את הדברים הרעים בעולם, אבל לא באחרים, אלא בעצמו. כי האמת היא שהכל נמצא בתוכו. ולהשתדל לנקות את זה".

● כיצד מתבצע הניקוי?

"הרעיון העיקרי של הניקוי, הוא להפוך את הראיה. 'עין הבדולח'. לחיות בתובנה אמיתית, לא דמיונית. לא כאילו לשכנע את עצמי שהכל בתוכי, ובעצם אני שונא את השני. אלא באמת הכל בתוכי, אין מישהו אחר. כשהופכים את הראיה, הכל נהיה קל. לומר תודה ריבונו של עולם שאתה מזכיר לי לנקות את עצמי, לא התייאשת ממני. הנה עוד אחד שמעצבן אותי, ומזכיר לי שיש לי עצבים, כעס, ואז האדם עושה תשובה ומתחרט. חטאתי עוויתי פשעתי, מחל לי, סלח לי. אבל חשוב שזה יהיה כל הזמן. שההסתכלות תהיה כך תמיד. אנשים יוצאים מזה מדיכאונות, ומכל מיני מחלות נפש. רוב המחלות באות מההאשמות. הוא מאשים מישהו אחר, וזה יוצר פסולת בנפש. אם אני הולך ברחוב, רואה מישהו, ועולה בלבי ביקורת עליו, או רגש של שנאה כלפיו, זה יוצר רעל בנפש".

● ומהי הדרך להוציא את הרעל מהנפש?

"בלב נשבר… להתחנן להקב"ה כל הזמן, לנקות כל הזמן. זה נקרא "כל ימיו בתשובה". וזה לא רק לדתיים! להיפך, אצל הדתיים יש כאלה שמתנגדים יותר למה שנראה להם כטכניקות חדשות".

"למשל, בעל נכנס הביתה, ומשהו לא בסדר בבית לפי ההרגשה שלו, אז הוא מיד זורק על אשתו קיתונות – במחשבה – של ביקורת, עוד פעם היא ככה, אין לי מנוחה בבית הזה. הוא מאשים אותה. הוא חוזר לטעות של גן-עדן!".

"בשיטת "עין הבדולח", הבעל נכנס הביתה, הוא רואה שיקוף של עצמו בבית. הוא לא מאשים את אשתו. אם אני הייתי יותר טוב, היא היתה במצב הרבה יותר שמח. אם זה קרה למישהו אחר, אז ההסתכלות שלו שזה בעצם אצלו, ואז הוא מפסיק להאשים, שזה הכי חשוב".

"שתי פעולות חשובות בתהליך הזה, ראשית לא להאשים אחרים. ושנית, לקחת אחריות על כל דבר שקורה בעולם שלי".

● העולם שלי, זה מה שאני רואה ומה שאני שומע?

"וגם מה שאני מרגיש! אני יושב בחדר לבדי, פתאום עולה לי מחשבה לא טובה על מישהו, הנה עוד פסולת. או מחשבה טובה שעולה מצד הנשמה האלוקית. כלומר, בתוכנו ישנה נשמה אלוקית שדרכה מתחברים לאין סוף. הנפש הבהמית היא החלק התחתון שהוא מלא במידות הרעות. השאלה היא מי מנצח בתוך הבלאגן בזה".
"אדם צריך להיות במצב שהוא כל הזמן בניקיון של הבהמיות שלו. הבהמיות מתבטאת ברגשות לא טובים. ואז תהיה הארה מהנפש העליונה, ואז אדם יתחיל סוף סוף להרגיש את עצמו.

● ואיך משתלב הענין של הבריאות הטבעית עם הענין הרוחני?

"החלק הרוחני הוא כמו זה של הבריאות. זה אותו חוק. מנקים פסולת – הבריאות חוזרת. אנחנו לא מייצרים בריאות, בריאות זה הבורא. בורא זה אותיות בריאות. אנחנו רק מנקים פסולת. אוכלים נכון, מתעמלים קצת, נושמים טוב וישנים מספיק, הגוף מתחיל להתנקות, הבריאות חוזרת".

"הפרופסור הכי מומחה בעולם, לא יודע לרפא אפילו שריטה. לרפא שריטה זה אומר, לייצר תאים חדשים במקום אלו שנפגעו. אין אחד שיודע לייצר תאים, הגוף הוא זה שמייצר תאים חדשים. מי זה הגוף, הטבע, ריבונו של עולם, הוא מייצר תאים חדשים. אף פרופסור לא יודע לעשות את זה. מה שכן יודעים, זה לתת את התנאים הדרושים לכך שזה יקרה".

● האם הרב עוסק רק אם אלה שמוכנים לשמוע ובשלים יותר, או גם בשכנוע של אנשים שרחוקים יותר?

"עם אלה שבאים לריפוי זה באמת הרבה יותר קל לעבוד איתם, כי הם יותר מוכנים לקבל שינויים. לאלה שלא, יש את השיעורים והדיסקים שאפשר לשמוע. אני בוודאי לא מכריח אף אחד, אני רק אומר מה הדברים הרעים עושים בגוף, ומי שעם שכל וגם קצת אומץ – יפסיק את השימוש בדברים אלו. כולנו יודעים שדברים מסויימים לא טובים, אבל יש סתירה בין המח ללב. כלומר, אדם יודע ששוקולד למשל, לא בריא, והוא אוכל. כי יש לו תאווה. זו סתירה בין המוח ללב. כעת, ככל שהמוח שלו יהיה יותר חזק, הוא יוכל יותר להשפיע על הלב. זה נקרא בינוני לפי התניא. מי שיש לו רעב, הוא כופה אותו על ידי השכל והנשמה האלוקית לכפות את הרע שבקרבו. מי שבדרגת רשע הוא לא מסוגל, הוא יודע אבל הוא לא מסוגל, הרע משתלט עליו. אז ישנם שיעורים שאפשר לשמוע, ולחזק את השכל והנשמה האלוקית".

● מחלות נפש, האם גם מהן ניתן להירפא בשיטה זו?

"שוב, זה אותו עקרון, כמו שפריחה בעור, באה בתגובה לגירוי לא נכון, כשמכניסים חומרים רעילים לגוף הוא מגיב בפריחה. כך גם כשהאדם מכניס גירויים לא נכונים לנפש, זה יוצא בצורה לא מאוזנת, בצורה של סכיזופרניה או מאניה-דיפרסיה. לעתים הגירוי הלא נכון בא מסביבה שהיא מפחידה, או חיים תחת תנאי לחץ".

● כיצד ניתן לצאת ממצב כזה?

"קשה לקבוע חד משמעית. מה שחשוב זה למצוא את מקור הגירויים, ולהפסיק אותם. כל התורה של הבריאות הטבעית אומרת שהבריאות חוזרת שמפסיקים את הגירויים. גירויי זה כל מה שמביא לתגובה חזקה של המערכת. אם אדם אוכל משהו חריף, יש תגובה. אדם אוכל משהו מלוח, יש תגובה. מכניס אלכוהול, הגוף מגיב. אם הגוף חזק, ומאוזן פחות-או-יותר אז הוא מגיב בהפרשות. ברגע שהוא נחלש, הוא לא מצליח להפריש – מתחילות להיות מחלות".

"אדם עם נפש בריאה, יכול לסבול מתח, לחץ, תסכולים ובדידות. ברגע שהוא נחלש, הוא נופל לדיכאון עמוק, או לשיגעון עמוק. ואז צריך כדורים שבעצם גורמים לו לא להרגיש את המצב זה. כשהאדם בדיכאון, הוא במצב נפשי שהגוף לא מייצר סרוטונין. לכן הוא נזקק לחומרים שייצרו את זה באופן מלאכותי".

"הוא עדיין בדיכאון, רק כלפי חוץ הוא נראה בסדר. תוריד לו את הכדורים ליום-יומיים, הוא חוזר חזרה לטירוף, הוא רוצה להתאבד. כי החלל בתוך הנפש עדיין קיים. אדם שרוצה להתאבד הוא אדם שאין לו תענוג משום דבר, הוא הפסיק ליהנות, האש בוערת בו. הרמב"ם מכנה את יסוד האש – יסוד המכלה, המכלה כל דבר. אדם שיסוד האש דומיננטי אצלו, הוא לא נהנה מכלום. חסר לו את יסוד המים, אין לו עונג מכלום".

● ואיך אדם מגיע למצב כזה?

"דרך תפיסת עולם לא נכונה. אדם כזה שיש לו שאיפות מאוד גבוהות, אז כל דבר שהוא כבר משיג – לא שווה בעיניו".

● לשאוף לגבוה זה נשמע דווקא חיובי…

"נכון, אבל חייבים לשמוח וליהנות ממה שיש. זה יסוד המים. התכונה של יסוד האש זה לשרוף דברים אחרים כדי להתקיים, כמו האש הפיזית. אם אתה לא מבטל את מה שיש לך כבר איך תעלה לרמה גבוהה יותר? אבל אדם חייב לומר לעצמו "מה שיש לי זה טוב, אבל אני רוצה יותר". אבל אם יש שריפה מהירה מדי, לא נשאר לו ממה ליהנות. עד שבסופו של דבר הוא שורף את עצם הקיום שלו, הוא לא רוצה לחיות, הוא מגיע למצב של "למה לי חיים".

"כל תורת הרפואה של 'עין הבדולח', זה לשנות את צורת החשיבה וצורת ההסתכלות לחיים. לאזן את היסודות. למשל, מי שיסוד האש אצלו חזק על חשבון יסוד המים, צריך לעסוק בהודיה. לתרגל את עצמו להודות, לדבר עם הבורא. לעשות סדר בחיים, להפסיק את תנועת האש הבלתי נשלטת. השורש הוא, שינוי ההסתכלות, שינוי התפיסה. העולם חולה מאוד בדבר הזה, אין כמעט אנשים ללא פחדים חרדות ותסכולים. אם אדם משנה את ההסתכלות, ומתחיל לנקות את עצמו מפסולת – גם הדברים האלו עוברים".

"הייתה אצלי אשה, שהמצב הנפשי שלה הביא אותה להרגשה שהיא תלושה מהמציאות, היא לא יכולה להמשיך לחיות. היא עברה חיים לא קלים, מבעלה ומהסביבה. כתוצאה מזה, היא חיה כל הזמן את הגירויים הלא-טובים. הסברתי לה את השיטה של 'עין הבדולח', שינוי תפיסה והסתכלות על החיים. אחרי חודש פגשתי אותה שוב, היא השתנתה לחלוטין!

● בפגישה אחת?

כן כן, מספר דקות מספיקים כדי להסביר את השיטה. אמנם מי שרוצה להעביר את השיטה לאחרים, יצטרך לימוד ארוך. אנחנו כאן שנה הבאה אי"ה מקיימים לימוד של הדבר הזה במשך שנה, כדי שאנשים יוכלו להיות יועצים של הדבר הזה, ולהפיץ אותו הלאה. ייעוץ של חמש דקות מצריך לימוד עמוק של תורת הנפש, מתרגלים את זה ועושים מזה פרקטיקה לאדם פשוט ברחוב".

"אדם שחי על פי השיטה הזאת, כל יום שעובר הוא מתנקה יותר, ופותר בעיות מבלי שהוא מתעסק איתם, בדרך ממילא. בשלום-בית למשל, הבעיה – בה"א הידיעה – של הדור הזה, לפעמים תוך כמה ימים זה מסתדר. אם שניהם מתחילים להבין ולתרגל את האמת, שהבעיה של שלום בית היא, שכל אחד מאשים את בן הזוג השני בבעיות שלו, היא מקור הבעיות שלו, והוא מקור הבעיות שלה".

להתמודד עם הכעס

● בעבר עסקת ברפואה סינית, היום לא. מדוע?

"כי זה חלקי, זה לא מגיע עד השורש. זו רפואה מאוד יפה ונכונה, אבל ברובד של נפש בהמית. שם זה הכח שנמצא בתוך האיברים, וכשמאזנים את הכח הזה – האיברים מתרפאים. אבל זה לא מגיע לשורש. כי השאלה היא למה הנפש החיונית משתבשת. זה בא מהמוחין, מהמחשבה, ממקום יותר גבוה. הרפואה הסינית לא נוגעת בזה. אז יוצא שאתה מרפא את הדבר במקום עצמו, וזה חוזר. למשל, כאבי שרירים יכולים לבוא בגלל כעס. אפשר לרפאות את הכאבים ברובד של הנפש החיונית, אבל הכעס והמידות עדיין לא נרפאו, ואז הכאבים יחזרו. מידות זה מוחין, בזה הם לא עוסקים בכלל".

● איך מתמודדים עם כעס?

"שינוי תפיסה. כל הכועס כאילו עובד עבודה-זרה, ומדוע, כי כשבא מישהו ומכעיס אותו הוא מייחס את זה את הבעיה לאותו אדם שהכעיס אותו, ולא לכך שבורא עולם שלח אותו. ברגע זה הוא שוכח ומתנתק מהבורא".

● עסקת בעבר בדברים אחרים, האם כעת אתה מרגיש שהגעת אל האמת?

"תראה, אני לא יודע. כרגע נראה לי שזו האמת. לתת לבורא לרפא, מה יכול להיות יותר מזה? לחזק את האברים על ידי אורח חיים בריא, נראה לי שאין מעבר לזה. אבל אני קטן, מה אני יודע. אני אומר ומלמד את מה שהתלבש לי בתוך המסגרת שלי, בתוך המוח והלב שלי, זו תמצית הניסיון שלי ברפואה מהעשרים ושמונה שנה האחרונות. אין פה תרופות, אין פה תוספי מזון, שזה הבל-הבלים. אלו דברים הגורמים לבן אדם להיות תלוי במישהו אחר. אדם לומד כיצד לאכול נכון, מתעסק בבריאות כל חייו, בלי להיות תלוי במישהו אחר, אין יותר יפה מזה".

"את מה שאמרתי כאן בקיצור נמרץ, אני מסביר בהרחבה ובצורה מסודרת בסדרת הדיסקים 'מי הרופא', סדרה של שמונה דיסקים של כל תורת הריפוי הזו לאדם שהוא לא רופא, אלא רוצה לשמוע וליישם מיד. ניתן ללמוד שם איך נכנסים הרעלים לגוף, וכיצד הם יוצאים מהגוף. ארבע דרגות של התפתחות מחלה. אלו דברים פשוטים מדברים אל השכל הישר, אומרים לבן אדם, אתה יכול לשמור את הבריאות שלך! אנשים מקבלים מזה שמחה, מתקשרים אלי ומברכים אותי. אנשים גדולים, דיינים, אומרים לי "תפיץ את זה!".

אפשר ללמוד את הדברים האלו מהדיסקים, לא צריכים לבוא אלי, אני לא בעד שיבואו אלי.

● כן, אני רואה שהמכללה נמצאת כאן ב…

"במרכז העולם", הוא קוטע אותי בחיוך, אבל מתכוון לזה בשיא הרצינות. "אנשים באים ללמוד, אבל הרעיון הוא לא זה, הרעיון שילמדו ויעשו".

שיעורי-תורה של הרב אשרוב אפשר למצוא בשפע וללא תשלום. לעומת זאת, שיעורי וידאו על 'הבריאות-הטבעית ועל 'עין הבדולח', ניתן להשיג תמורת תשלום. התימחור הגבוה יחסית של השיעורים, נגזר מכך שהם מצולמים במסגרת הקורסים שהתקיימו במכללת 'אילימה', ועליהם שילמו הסטודנטים במיטב כספם. מה גם שהוצאות המכללה רבות, ואינם ממומנות אלא בשכר-לימוד הסטודנטים.

***

יכולנו להמשיך ולשוחח עוד זמן רב, אם לא היינו מסכמים על זמן סיום, וזה אכן הגיע. אני נפרד לשלום מהרב, שכבר נראה שקוע ומהורהר במשימה הבאה. או אולי בפיתוח שיטה חדשה.

6 תגובות
  1. תבורך

  2. נפלא חזק אין
    כמוכך הרב יובל
    שמאיר לבריות
    את מצבם האמיתי
    ולא מורח אותם בסיפורים
    במיוחד לדתיים שזקוקים
    להתעוררות

  3. רוצה לטפל בילד שלי נראה לי זו הדרך הנכונה לו

  4. אשמח לקבל חומר לקריאה,,,,והאם יש קליניקה במרכז הארץ,תודה

  5. ניצה אני לא יודע אם זה עוד רלוונטי אבל הנה המספר לקליניקה בפ"ת 0524675226

  6. הודעה חשובה מאוד עבור רפואת הסרטן ורפואת חיסול והריגת כול החידקים והקורונה בגוף ידע חשוב ליפני הבדיקת הקורונה בגרון בישביל לוא להיסגר וליהיות ברי לכטחילה מהקורונה אוכלים שני לימונים ומחמיצים את הגרון והגוף ואז מנטרלים והורגים את כול החידקים בגרון היות ושום חידק לו יכול להיטקים במי לימון או בחומץ היות והוא נהפך לחמוץ ומט ואיםאדם יש לו קורונה בטוך הגוף ישטא מים עים חומץ טפוחים הרבה וישטין ואז הוא יהרוג את הקורורונה בגוףוינקה את עצמוא מהקדורים האדומים המלוכלכים בגוף שזה הנפש המלוכלכת בדם ויבטל אוטם ותיהיה לוא הטעלות רוחנית בנפש שלוה ויבטל את הנגיף והסרטן בגוף קולו החומצייות שהיא אטומה בטוך הגוף הורגת ומשנה קול הטהליך והחומר של החידק והמלפיפון שנהפך לחמוץ שהוה בטוך חומץ והחידקים קולם תודה אני במיקצועי מטכנת מחשבים של קול העולם קולוא אומלואו ועכשב אני מיטעסק בטכנאות החים והפרות והירקות והרפואה קולה בזכות ההרצאות האדירות עבור הרפואה הטיבעית מיפי יובל אשרוב הכוהן תודה לך האדיר הרב היקר לעולם היקר אומלואו שנה טובה לך ולכול העולם

השארת תגובה