אל"מ שרון אפק מונה לפרקליט הצבאי הראשי

שר הביטחון בוגי יעלון, החליט למנות את אלוף משנה שרון אפק לתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי בצה"ל ● אפק יחליף את הפצ"ר המכהן אלוף דני עפרוני, המסיים ארבע שנים בתפקיד ● ההחלטה התקבלה בתיאום עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ובהמלצתו

שרון אפק. צילום: דו"צ
שרון אפק. צילום: דו"צ

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, החליט למנות את אלוף משנה שרון אפק לתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי בצה"ל. ההחלטה על המינוי התקבלה בתיאום עם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ובהמלצתו.

עם מינויו יועלה אלוף משנה שרון אפק לדרגת תת אלוף, ויחליף את הפרקליט הצבאי הראשי המכהן אלוף דני עפרוני, המסיים ארבע שנים בתפקיד.

במסגרת הליך הבחירה קיים שר הביטחון יעלון שורה של התייעצויות עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, מפקדים בצה"ל, פרקליטים צבאיים בעבר ובהווה, אנשי מערכת המשפט וגורמים נוספים אשר היו בקשרי עבודה עם המועמדים לתפקיד.

אל"מ שרון אפק משרת בשנתיים האחרונות כמפקד פו"ם "אפק". בין תפקידיו בעבר: סגן הפרקליט הצבאי הראשי (בשנים 2012-2009), היועץ המשפטי של אזור יהודה ושומרון (בשנים 2009-2007), פרקליט חיל האוויר (בשנים 2007-2004) וסגן ראש מחלקת הדין הבינלאומי בשנים 2004-2002.

אל"מ שרון אפק הוא בעל תואר ראשון במשפטים בהצטיינות ותואר שני במשפטים בהצטיינות יתרה באוניברסיטת תל אביב, תואר שני בביטחון לאומי בהצטיינות באוניברסיטת חיפה במסגרת המכללה לביטחון לאומי ובוגר התוכנית לבכירים בשירות הציבורי באוניברסיטת הארווארד.

שר הביטחון יעלון אמר היום: "אל"מ שרון אפק הוא בעל ניסיון משפטי עשיר ומגוון, אשר יסייע לו לפקד על הפרקליטות הצבאית ולהוביל אותה. אל"מ אפק מביא עימו לתפקיד מקצועיות רבה, יושר, חוט שדרה ערכי וראייה משפטית וצבאית רחבה, תכונות חשובות ביותר נוכח האתגרים המשמעותיים הניצבים בפני הפרקליטות הצבאית, הן הפנימיים והן החיצוניים.

"הזירה המשפטית-צבאית הפכה בשנים האחרונות לבעלת חשיבות רבה, והיא מורכבת, רוויית אתגרים ומחייבת הבנה עמוקה של הדין הבינלאומי. הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, בצורך בהענקת לגיטימציה משפטית לפעילות צה"ל מול ארגוני טרור חסרי מעצורים המסתתרים מאחורי מגנים אנושיים ובמוסדות אזרחיים, בהגנה משפטית על מפקדים ולוחמים מפני תביעות ברחבי העולם ובשמירה על ערכי צה"ל.

"אל"מ אפק בקיא בסוגיות אלו ואחרות, ומכיר היטב את המערך כולו והאנשים המצויינים המשרתים בו, אשר עושים לילות כימים כדי להגן משפטית על לוחמי ומפקדי צה"ל. בטוחני שיידע להמשיך בדרכם של קודמיו ולהביא את הפרקליטות הצבאית אל פסגות מקצועיות חדשות".

 

אלוף-משנה שרון אפק שימש בתפקידים שונים בהם כפרקליט חיל האוויר, היועץ משפטי לאזור יהודה ושומרון, סגן הפצ"ר, ומפקד קורס פו"ם אפק במכללה לביטחון לאומי.

השארת תגובה