משרד האוצר: אלפי יחידות דיור הופשרו בפריפריה

חמ"ל הדיור במשרד האוצר החליט היום על שחרור חסמי פיתוח בפריפריה שיוביל לשיווק של כ-5,000 דירות בנצרת עילית, דימונה וכרמיאל ● התכנית הבאה: 20 אלף יחידות דיור בשנים הבאות

בניינים ובתי מגורים בירושלים. צילום: בעריש פילמר
בניינים ובתי מגורים בירושלים. צילום: בעריש פילמר

חמ"ל הדיור שבמשרד האוצר החליט היום, ראשון, על שחרור חסמי פיתוח באתרים בפריפריה, בהם ישנם חסמים המונעים את היציאה לשיווק, על מנת להגדיל את היצע יחידות הדיור. לשם קידום וייעול תהליכי הבניה חמ"ל הדיור פועל במקביל להחלטה על שיווק הקרקעות במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן" לפתיחת צווארי בקבוק המעכבים את השיווקים.

במסגרת זו, שחרור החסמים, עליהם הוחלט היום, יתאפשר שיווק של כ-1,700 יחידות בנצרת עילית, כ-1,000 יחידות בכרמיאל וכ-2,000 יחידות בדימונה, כלל הקרקעות צפויים להיות משווקים כבר בטווח הקרוב בתוכניות העבודה לשנים 2015-2016. שיווקים בהיקף כזה בפריפריה תורמים למעבר אוכלוסיות חדשות לישובים אלו ולהפחתת הלחץ על המחירים במרכז.

במשרד האוצר אומרים כי החמ"ל פועל להמשיך ולהגדיל את ההיצע על מנת שכמויות גדולות של יחידות דיור העומדות לשיווק יצאו לשוק כבר בחודשים הקרובים. בנוסף, החליט חמ"ל הדיור על תקצוב קידום פתרונות ביוב לחיפה דרום ולאזור גן יבנה. פתרונות אלו בתחום הביוב יתנו מענה לבעיות המקומיות בתחום זה ויאפשרו קידום התוכניות והשיווקים של עשרות אלפי יחידות דיור ביישובים הבאים: חיפה, טירת הכרמל, קריית מלאכי וגן יבנה וסביבתה.

בתוכניות אלו ישווקו מעל ל-20 אלף יחידות דיור, כאשר מנת הקרקעות הראשונה לשיווק  צפויה, אף היא, להיות בטווח הזמן הקרוב כחלק מתכנית העבודה לשנים 2015-2016.

השארת תגובה