מינוי הדיינים: השר שטייניץ נועד עם הרבנים הראשיים

בחודש הבא תתקיים הישיבה הראשונה של הועדה למינוי דיינים ● לקראת הדיונים נועד הבוקר יו"ר הועדה השר יובל שטייניץ עם הראשל"צ הגר"י יוסף ועם הרב הראשי הגר"ד לאו

הרב דוד לאו ויובל שטייניץ
הרב דוד לאו ויובל שטייניץ

שר התשתיות והאנרגיה, יובל שטייניץ שמשמש כיו"ר הוועדה למינוי דיינים, הגיע הבוקר לפגישה עם הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו ודן עמו בנושא מינוי הדיינים. בנוסף לשר שטייניץ, פגש הרב הראשי גם את חברי הוועדה הנוספים: ח"כ הרב ישראל אייכלר (יהדות התורה) וח"כ רויטל סוויד (המחנה הציוני).

במהלך הפגישות עם חברי הוועדה סוכם, כי יש לפעול כדי להביא בהקדם האפשרי למינוי הדיינים הטובים ביותר והראויים ביותר למערך בתי-הדין שסובלים שנים ארוכות מקשיים עקב מחסור בדיינים. הועדה אמורה להתכנס לדיון ראשון כבר בחודש הקרוב זאת בכדי להגיע להסכמה עם כלל חברי הועדה בסוגיית זהותם של הדיינים שיבחרו.

במקביל, יו"ר הועדה שטייניץ נפגש גם עם הראשל"צ נשיא בית הדין הרבני הגדול הגאון הרב יצחק יוסף במטרה לזרז את בחירת הדיינים לבתי הדין הרבניים.לפני כשבועיים נועד הראשל"צ גם עם שרת המשפטים איילת שקד שבסיום הפגישה אמרה: "לעם ישראל יש מספיק אויבים בחוץ ותורת ישראל היא המודל שיכול לאחד את העם הזה", רבני ישראל יכולים להיות שליחים מצויינים לעניין הזה".

יובל שטייניץ והרב יצחק יוסף

ישראל אייכלר והרב דוד לאו

השארת תגובה