כחלון קבע פוליסה אחידה בביטוחי בריאות וסיעוד

שר האוצר משה כחלון והמפקחת על הביטוח, דורית סלינגר עושים סדר בביטוחי הבריאות. על פי התוכנית, חברות הביטוח ימכרו פוליסה אחידה לניתוחים פלסטיים וביטוח סיעודי

משה כחלון
משה כחלון

שר האוצר, משה כחלון והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, קובעים כי חברות הביטוח ימכרו פוליסה אחידה לביטוחי ניתוחים פרטיים ולביטוחים סיעודים לחברי קופות חולים.

פוליסה אחידה לניתוחים פרטיים

כיסוי לניתוחים פרטיים הוא המרכיב העיקרי בעלות ביטוח הבריאות הפרטי המשווק באמצעות החברות. ביטוח זה מעניק רובד נוסף על סל הבריאות הציבורי ומאפשר למבוטח לבחור מנתח ובית חולים. כיום, פוליסות ניתוחים בחברות ביטוח אינן אחידות, ולמבוטחים אין אפשרות להשוות בין מחירי המוצרים השונים. כך יוצא שחברות הביטוח אינן מתחרות על המחיר הנמוך אלא מרכזות מאמץ בבידול המוצר באמצעות הבלטת כיסויים שיווקיים שונים שאינם מוסיפים ערך ביטוחי ממשי.

קביעת כיסוי אחיד לניתוחים תעודד תחרות מצד חברות הביטוח על מחיר הפוליסה ועל השירות למבוטח ובכך תגדיל את יכולת המיקוח של הצרכן. לאחר כניסה לתוקף של הפוליסה האחידה, בכוונת אגף שוק ההון לפרסם מחשבון השוואה בין מחירי הפוליסות. המחשבון יגביר את השקיפות וצפוי להוביל להוזלה נוספת בדמי הביטוח.

התקנות צפויות להיכנס לתוקף בתאריך 1 בפברואר 2016.

פרסום התקנות הינו חלק מתכנית להגברת התחרות בתחום ביטוחי הבריאות, התקנות מצטרפות לחוזרים שפורסמו בחצי השנה האחרונה המאפשרים למבוטח לבחור את הכיסוי הביטוחי המתאים לצרכיו, אוסרים התניית רכישת מוצר אחד בשני וכן קובעים התאמת מחירים על פני תקופה על מנת להוזיל את עלויות הביטוח.

פוליסה אחידה לביטוח סיעודי לחברי קופות חולים

ההוראות קובעות כי קופות חולים יציעו לחבריהן כיסוי אחיד לביטוח סיעודי. על פי הפוליסה האחידה, יתאפשר מעבר חופשי של מבוטחים בין קופות חולים ללא פגיעה בכיסוי הסיעודי שלהם. כמו כן, שופרו סכומי הכיסוי הביטוחי המוצעים למצטרפים מבוגרים לפוליסות הסיעוד של הקופות. הפוליסה האחידה תמקד את קופות החולים בשיפור השירות למבוטח.

בנוסף, כחלק מהסדרה כוללת של הביטוח הסיעודי הקבוצתי, יתאפשר למבוטחים מבוגרים שנותרו ללא מענה ביטוחי עקב החלטת החברות שלא לחדש את הביטוח הסיעודי של הקולקטיב שלהם, להצטרף לפוליסות הסיעוד הקבוצתיות של קופות החולים במחיר שלא יעלה על 300 ש"ח לחודש, וללא חיתום רפואי. הכיסוי הסיעודי יעמוד לרשות המבוטחים לכל החיים, בשונה מהביטוח הסיעודי הקבוצתי קצר המועד שסיפקו חברות הביטוח ללא כל וודאות למחיר הביטוח בעתיד ולעצם קיומו. תקנות אלו יאפשרו גם למבוטחים שהחברות לא חידשו להם את הביטוח בחמש השנים האחרונות לרכוש כיסוי סיעודי במחיר זמין.

למרות שניתן לחדש את ביטוחי הסיעוד הקבוצתיים, עד 31 בדצמבר 2015, ישנן חברות שהחליטו שלא לחדש את הביטוחים. החלטה זו מותירה את המבוטחים המבוגרים, ללא כיסוי סיעודי במחיר נגיש. עובדה זו ממחישה את הכשל הקיים בביטוח סיעודי הנערך במתכונת קבוצתית הנוכחית ושאותו מבקשת הממונה לתקן, וכן את הדחיפות שבמתן כיסוי ביטוחי לאותם מבוטחים.

שר האוצר, משה כחלון: "הגיע הזמן לעשות סדר בתחום ביטוחי הבריאות באופן שיביא לתחרות אמיתית, ירידת מחירים, שקיפות וכיסוי ביטוחי מיטבי. הצעדים הללו יביאו להקלה מיידית על הציבור, יבלמו את עליית ההוצאה של משקי הבית  על ביטוחי בריאות, ויבטיחו את חוסנה של מערכת הבריאות הציבורית"

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "קביעת פוליסות אחידות בניתוחים ובסיעוד היא  נדבך חשוב באסטרטגיה של אגף שוק ההון להבטחת מוצרים הוגנים, שקופים וברי השוואה. הפוליסה האחידה בניתוחים היא הצעד הראשון באסדרת הממשקים שבין הרפואה בפרטית לציבורית כחלק מתכניות הממשלה. הפוליסה האחידה בסיעוד תאפשר גם מתן פתרון הולם למבוגרים בביטוחי סיעוד קבוצתיים".

השארת תגובה