ההצתה בדומא: המשטרה תחקור איומים על נשיא המדינה

מחאת ברשת נגד אמירתו של נשיא המדינה רובי ריבלין "בני עמי בחרו בבדרך הטרור" ● המשטרה תחקור התבטאויות קיצוניות וביטויים בעייתים המתפרישם כאיומים על נשיא המדינה

נשיא המדינה רובי ריבלין. צילום: מארק ניימן, לע"מ
נשיא המדינה רובי ריבלין. צילום: מארק ניימן, לע"מ

אחרי מטר הקללות, הגידופים והאיומים שקיבל נשיא המדינה ראובן ריבלין במהלך סוף השבוע בעקות דבריו המקוממים לתקשורת הערבית – כעת ההתלונות עוברות לחקירת המשטרה.

גורמי ביטחון בבית הנשיא פנו היום (ראשון) למשטרה בבקשה לבחון את הנאצות שפורסמו נגד ריבלין. בין היתר נכתב עליו: "בוגד, מסריח, נשיא הערבים, סופך יהיה גרוע יותר משל אריאל שרון".

הקללות והאיומים ששוגרו לעבר נשיא המדינה באו לאחר שגינה בחריפות קיצונית את רציחתו של עלי דוואבשה, התינוק בן השנה וחצי שנשרף למוות בפשע השנאה בכפר דומא.

ריבלין, כמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביקר ביום שישי את בני משפחת דוואבשה המאושפזים. בעמוד הפייסבוק שלו כתב בערבית ובעברית בין היתר: "יותר משאני חש בושה, אני חש כאב. כאב על רציחתו של תינוק קטן. כאב על שבני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש. דרכם אינה דרכי. דרכם אינה דרכינו. לצערי הרב, עד עתה נראה שטיפלנו בתופעת הטרור היהודי ברפיון".

דף פייסבוק חדש נפתח ברשת וקורא להדיח את ריבלין מתפקידו. "חתיכת אפס מאופס. סופך יהיה גרוע יותר משל אריאל שרון אתה עוד תראה", איימה אחת הגולשות. אחר כתב: "אני מתפלל שיקום עוד איזה 'יגאל אמיר שליטא' וינקה אותך ואת אנשי הערב ממדינתנו היהודית, אז שיהיה לך מחלות קשות וכל רע".

"מכרת נשמתך לשטן", הוסיף גולש אחר, שציין כי הוריד את תמונתו מסלון ביתו. "הילדים שלי ראו שאני מוריד את התמונה שלך ושאלו למה. הסברתי בנימוס שהתפטרת ושאתה כבר לא שייך לעם היהודי. אתה נותן אור ירוק לפגוע בעם היהודי. אתה פסול!".

הזעם הרב התבסס בעיקר על המשפט המכליל והמקומם: "בני עמי בחרו בדרך הטרור". הטענה הרווחת היתה כי "בני עמנו לא בחרו בטרור – רק בודדים וספורים מבנינו בחרו בטרור, תכבד את מוסד הנשיאות".

אחרים רבים קראו לו להתפטר – קיללו אותו, ואף כינו אותו "עוכר ישראל". "לך תתאסלם", כתב לו אחד הגולשים בעמוד הפייסבוק. "אתה לא מייצג אותנו". למרות הדברים הקשים האלה, ריבלין נאם אמש בעצרת לקידום הסובלנות ונגד אלימות בכיכר ציון בירושלים.

"אי אפשר לכבות את האש בהדחקה", אמר ריבלין בנאומו. "על מנת לכבות את הלהבות, עלינו להיות נחושים ונחרצים הרבה יותר. להבות פשטו בארצנו. להבות של אלימות, להבות של שנאה, להבות של אמונה שקרית, מסלפת ומעוותת. להבות המתירות שפיכות דמים, בשם המוסר, בשם אהבת ארץ ישראל".

הוא סיפר על החוויה שבפגישה עם בני משפחתו של התינוק שנספה בשריפה. "בבית החולים שיבא בתל השומר, ביקרתי ושתקתי. התביישתי. נחרדתי מכוחה של השנאה", אמר הנשיא. "איננו יכולים להמשיך ולפטר את הלהבות הללו, המאכלות את החברה בישראל, כצירוף מקרים מצער".

השארת תגובה