תג מחיר: בית הוצת על יושביו בכפר דומא ● ילד נהרג

ילד פלסטיני נהרג וארבעה בני משפחתו נפצעו באורח קשה כתוצאה מהצתת בית בכפר דומא ● המציתים ריססו כתובות בעברית על קירות הבתים "יחי המלך" ● ראש הממשלה: "אני מזועזע מהמעשה הנפשע והנורא הזה. מדובר בפיגוע טרור לכל דבר"

צילום: זכאריה סדא, רבנים למען זכויות אדם

במהלך הלילה נהרג ילד פלסטיני ונפצעו ארבעה נוספים כתוצאה מהצתת בית בכפר דומא, צפונית מזרחית לרמאללה. מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי חשודים הציתו בתים של שתי משפחות פלסטיניות בכפר וריססו כתובות בעברית. כתוצאה מכך נהרג אחד מבני המשפחה ונפצעו ארבעה נוספים. הנ"ל פונו לקבלת טיפול רפואי.

כוחות צה"ל סורקים כעת במרחב אחר המפגעים ועושים כל שביכולתם על מנת להביאם לדין במהירות האפשרית, למען מאמץ זה הוקפצו כעת כוחות בצה"ל.

צה"ל רואה בפעולה זאת פעילות טרור ומגנה בתוקף כל פעילות טרור באזור יהודה ושומרון, לרבות טרור יהודי. צה"ל וגופי הביטחון ימשיכו לפעול למען שמירת הסדר והביטחון באזור יהודה ושומרון.

מפקד מחוז ש"י ניצב שלומי מיכאל התייחס לאירוע בכפר דומא ואמר מזירת האירוע: ״כל צמרת הפיקוד של המחוז נמצאת כאן בזירת האירוע מדובר באירוע חמור ביותר בו נרצח תינוק ומשפחתו נפצעה, משטרת מחוז ש"י תפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה ואת היחידות המיוחדות של המחוז. את החקירה תוביל היחידה לפשיעה לאומנית ביחידה המרכזית. אנחנו נעשה הכל בכדי לתפוס את אותם רוצחים".

הצתה בכפר דומא. צילום: דניאל שניאור

ראש הממשלה בנימין נתניהו: 'אני מזועזע מהמעשה הנפשע והנורא הזה. מדובר בפיגוע טרור לכל דבר. מדינת ישראל נוקטת יד קשה נגד הטרור ולא משנה מי הם מבצעיו. הנחיתי את כוחות הביטחון לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו ללכוד את הרוצחים ולהביאם בהקדם לדין. ממשלת ישראל מאוחדת בהתנגדותה הנחרצת למעשים נוראיים ושפלים שכאלה. בשם אזרחי ישראל אני מבקש להשתתף בצער משפחתו של עלי דוואבשה ולאחל החלמה מהירה לבני משפחתו שנפגעו'.

מועצת יש"ע ומועצה אזורית מטה בנימין מביעים זעזוע ושאט נפש מהרצח הנורא שהתרחש הלילה בכפר דומא. כראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון אנו מחזקים את ידי כוחות הביטחון במרדף אחר הפושעים ומקווים כי הם יתפסו במהרה ויבוא על עונשם עד תום.  זו לא דרכם של תושבי יש"ע שביום יום מנסים להתמודד עם מציאות ביטחונית מורכבת תוך שמירה על מרקם חיים עם השכנים הפלסטינים, ובמקרים רבים אף מצילים חיים באמצעות צוותי הרפואה הישוביים בכל שעות היממה ללא שום הבדל בין יהודי לערבי.

ראש המנהל האזרחי, תא"ל דוד מנחם, ונציגי מנהלת התיאום והקישור באזור שכם, הגיעו לנקודה במיידי וביצעו מפגש עם ראש מועצת הכפר דומא ודודו של ההרוג.

ראש המנהל הסביר לראש מועצת הכפר דומא כי מדובר באירוע חמור וקשה שראוי לכל גינוי. בנוסף הדגיש כי כוחות הביטחון פועלים במלוא המרץ על מנת לתפוס את האחראים לביצוע המעשה. ובנוסף המנהל האזרחי מתאם את העברת הפצועים לבית חולים בישראל.

שר החינוך, נפתלי בנט, בתגובה לאירוע בדומא: "לא פשע שנאה, ולא ״תג מחיר״. זהו רצח. הצתת הבית בדומא ורצח התינוק הוא מעשה טרור מזעזע, שהדעת לא יכולה לסבול. אני קורא לכוחות הביטחון לפעול בנחרצות להגיע לרוצחים על מנת להענישם במלוא חומרת הדין".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בעקבות הפיגוע הלילה בכפר דומא: "ההצתה ורצח התינוק הפלסטיני עלי דוואפשה הלילה בכפר דומא הם פיגוע טרור קשה ביותר שאיננו יכולים לסבול, ואנו מגנים אותו מכול וכול. בשעה זו עושים כוחות הביטחון – צה״ל, שב״כ ומשטרה – מאמץ עילאי ללכוד את הרוצחים. אנו נרדוף אותם עד אשר נניח עליהם את ידנו. לא נאפשר למחבלים יהודים לפגוע בחייהם של פלסטינים ברחבי יהודה ושומרון, נילחם נגדם בחומרה ובכל הדרכים והכלים העומדים לרשותנו, ונפעל ביד קשה גם נגד שולחיהם וכלפי מי שמזין אותם.

"אין לנו כל כוונה להתפשר על כך. אלו מעשים המנוגדים לערכיה של מדינת ישראל, ואין בכוונתנו לאפשר לטרוריסטים להמשיך במעשיהם המתועבים. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת דוואפשה על רצח התינוק עלי, ולאחל החלמה לבני המשפחה הפצועים. אנו מסייעים בטיפול הרפואי של בני ובנות משפחת דוואפשה, והם יועברו לטיפולים בבתי חולים בישראל. אני קורא לשמור על איפוק ולאפשר לכוחות הביטחון לבצע את משימתם ללכוד את הרוצחים".

צילום: זכריה סדא, ארגון רבנים לזכויות אדם
צילום: זכריה סדא, ארגון רבנים לזכויות אדם

20150731015650

הצתה בדומא. צילום: דניאל שניאור
הצתה בדומא. צילום: דניאל שניאור
פינוי הפצועים. צילום: דובר צהל
פינוי הפצועים. צילום: דובר צהל
השארת תגובה