מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מתכנסת

גדולי התורה יתכנסו לדון הכיצד ינהגו למול נסיונות הממשלה לקצץ בסעיפים עליהם סוכם ערב הקמתה • וגם: מי ישמש כחבר בועדה למינוי דיינים מטעם 'יהדות התורה המאוחדת'

תמונת ארכיון: מועצת גדולי התורה,
תמונת ארכיון: מועצת גדולי התורה,

על רקע המשבר בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה' תתכנס היום (שני) בשעה 16:00 מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לדיון חירום בנושא דחיית קיצבאות הילדים שדורש שר האוצר משה כחלון וזכה עד כה להתנגדות נחרצת מצד הנציגות החרדית בכנסת – גם משום שדחייה שכזו מנוגדת לחלוטין להסכם הקואליציוני שנחתם לא מכבר.

ישיבת מועצת גדוה"ת של אגו"י הוקדמה בשעה וחצי על מנת לאפשר לחכי"ם לשוב למליאת הכנסת להצביע בעד הממשלה בהצבעת אי האימון שהגישה סיעת 'המחנה הציוני'. הכינוס יתקיים בבית הוועד הפועל העולמי בירושלים.

בישיבה יעלו מספר נושאים שמונחים על סדר היום של הציבור החרדי, ביניהם כאמור סוגיית קצבאות הילדים וההפרה של ההסכמים הקואליציוניים. כמו כן יידונו דרכי פעולה להתמודדות עם הנושא כאשר יש הדורשים 'ללכת עד הסוף' בנושא, ומאידך רבנים אחרים הטענים כי אפשר וראוי להתגמש בדרישות בעת הזאת.

בנוסף יעסקו הרבנים והאדמורי"ם בתפוח האדמה הלוהט של הימים האחרונים הנוגע בשאלת זהותו של מי שיאייש לבסוף את משרת החבר בוועדה למינוי דיינים, מטעם הקואליציה. ככל הנראה, צפוי ח"כ ישראל אייכלר הבעלזאי את תמיכתם וגיובויים המוחלט במועמדותו.

כזכור, בימים האחרונים אירע משבר חמור בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה' בנוגע לאיוש תפקיד החברות בוועדה למינוי דיינים, כאשר נציג 'דגל' ח"כ משה גפני, הגיש אף הוא את מועמדותו, בנוסף לאייכלר – מה שגרם לקרע בין הסיעות ואף להתנגדות אגודת ישראל ל'חוק הנורווגי' שיכול להחזיר את ח"כ לשעבר יעקב אשר לכנסת.

השארת תגובה