"חוששים לפגיעה בחיי אדם"; מתקפה בבית העלמין בצפון

לאחר חודשיים של שקט, הותקפה עמדת הכניסה בבית העלמין תל רגב שבצפון והושחתו מערכות בשווי כ-50,000 שקל ● הרקע: גביית 'דמי חסות' על ידי כנופיות מקומיות ● השר אזולאי: "אנחנו לא רוצים להגיע חלילה שוב לפגיעה בחיי אדם"

עו"ד פלוס
עו"ד פלוס

לאחר כחודשיים של שקט, חזרו מעשי התקיפה והוונדליזם בבית העלמין האזורי בתל רגב הסמוך לכפר חסידים בצפון הארץ. בלילה האחרון נגנבו והושחתו מערכות השקייה בשווי של כ-50,000 שקל ממתחם בית העלמין, המשרת 7 חברות קדישא באזור חיפה והקריות. "המצב חזר כמו שהיה לפני כחודשיים. תוקפים את השומרים בעמדת הכניסה, מחבלים בציוד ואנחנו שוב חוששים שהצעד הבא יהיה פגיעה בעובדים שלנו", מתריע אריה פרג'ון, יו"ר מינהלת בתי העלמין.

כזכור, בית העלמין האזורי היה נתון במהלך חודש אפריל האחרון, במשך כמה שבועות למעשי ונדליזם וגניבות של ציוד, תקיפה פיזית של שומרים והשיא היה בהשחתת מצלמות האבטחה והשלכת רימוני הלם לעבר חברת השמירה שהוצבה במקום וכל זאת על רקע פיטורי השומרים מהכפר השכן איבטין. בעקבות פניות חוזרות ונשנות למשטרה לנקוט בצעדי מניעה, נעצרו כמה מתושבי הכפר כחשודים במעשים הללו, זאת לאחר שהנהלת המקום השביתה ליממה את הקבורה בבית העלמין.

001

מאז שרר שקט באזור עד שבשבוע שעבר נערך במקום סיור של נציגי חברות שמירה שנענו למכרז החדש שהתפרסם כדי להעניק אבטחה למקום. "בלילה הגיעה חבורה של מתפרעים לעמדת הכניסה, השליכה אבנים לעבר השומר ומכוניתו שנפגעה. הם תקפו אותו מילולית ובמקביל ככל הנראה קבוצה אחרת נכנסה לבית העלמין והשחיתה וגנבה את מערכת ההשקייה", סיפר אבי ביטון סגן יו"ר המינהלת בבית העלמין. תלונה הוגשה גם במשטרת זבולון.

השר לשירותי דוד דוד אזולא מסר בעקבות האירועים: "אני פונה לשר לביטחון פנים ולמשטרת ישראל לעשות סוף לגורמים עבריינים אשר מהלכים אימים על אנשי חברה קדישא בתל רגב ובאזור הצפון. בעבר נרצח יו"ר חברה קדישא בחיפה בגלל מקרה דומה ואנחנו לא רוצים להגיע חלילה שוב לפגיעה בחיי אדם".

עו"ד עודד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת ציין הבוקר כי לא ייתכן שחבורת פורעי חוק תשבש את שגרת העבודה של בית העלמין ושל חברות הקדישא. "אני קורא לגורמי אכיפת החוק לטפל לאלתר במקרים אלו טרם ייגרם חלילה אסון לעובד חברה קדישא ו/או לבאי בית העלמין". פלוס אף הוציא מכתב בהול למנכ"ל המשרד לבטחון פנים רותם פלג.

בית העלמין "תל רגב" המשתרע על שטח של עשרות דונמים, משרת את חברות הקדישא של חיפה וחברות הקדישא של קרית מוצקין, קרית ביאליק, קרית ים והמועצה האזורית זבולון בית העלמין נחשב לחדיש ומפואר. "השקענו כאן עשרות מיליוני שקלים להעניק למבקרים מקום מסודר ונגיש. אנחנו רוצים לשמור על המקום ולא נסכים שישחיתו ויפגעו בו. זה לרווחת האזרחים בכל האזור" סיכם פרג'ון.

השארת תגובה