פיצוי לפעילי ימין שנערך עליהם חיפוש לא חוקי

בית המשפט קבע כי המשטרה תפצה ב-37 אלף שקלים, חמישה פעילי ימין שנעצרו ונערך עליהם חיפוש לא חוקי במגרש הרוסים ● איתמר בן גביר: "נמשיך להיאבק למען זכויות הצעירים שלנו"

בית משפט השלום בירושלים נתן תוקף של פסק דין להסדר בין פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי) לבין עו"ד איתמר בן גביר, לפיו תפצה המשטרה בסך של שלושים ושבעה אלף ש"ח חמישה מפגינים, פעילי ימין, שנערך בגופם חיפוש לא חוקי בבית המעצר במגרש הרוסים.

בחודש פברואר 2013 הרסה המשטרה בתים ביישוב מעלה רחבעם והתקיימה הפגנת מחאה נגד ההרס מול משכן הכנסת ובכביש בגין בירושלים. במקום נעצרו חמישה פעילי ימין בהם תושב מעלה רחבעם דני חלמיש ופעילים נוספים שנלקחו לתחנת המשטרה, ולאחר מכן נעצרו.

בכתב תביעה שהוגש על ידי עורך הדין בן גביר, נטען כי במהלך המעצר נערך חיפוש לא חוקי בגופם של הפעילים שהתבקשו להסיר בגדיהם ללא כל סיבה ובמקום לערוך שימוע למי שסירב הודיעו הסוהרים כי הם יפעלו בכוח. בצר להם נאלצו הפעילים לעבור את ההשפלה, וכאמור הגישו תביעה אזרחית.

עו"ד בן גביר הפנה את בית המשפט לפסק דין של לקוח אחר שלו, חנמאל דורפמן, בו נפסק כי המדינה תפצה את דורפמן בסכום כסף בגין חיפוש דומה שנערך בגופו במגרש הרוסים, כאשר השופטת תמר בר אשר צבן קבעה כי שירות בתי הסוהר חייב להפעיל שיקול דעת בעת עריכת חיפושים שכאלה, וחייב להקפיד בחובת השימוע כלפי מי שמסרב לעבור אותם. בעקבות הערות בית המשפט, נערך משא ומתן בין הצדדים וסוכם כי המשטרה תפצה את המפגינים בסך של שלושים ושבעה אלף ש"ח.

עו"ד בן גביר אומר הבוקר כי "טוב עשתה הפרקליטות שהבינה והפנימה שמדובר בחיפוש לא חוקי שאין לעשותו ודאי לא כאשר מדובר בצעירים שכל 'חטאם' שהשתתפו בהפגנה. נמשיך להיאבק למען זכויות הצעירים שלנו, ואני מתפלא מדוע האגודה לזכויות האזרח וכל ארגוני זכויות האדם בשמאל לא הרימו קול צעקה כלפי אותם חיפושים לא חוקיים ופגיעה מתמשכת בזכויות האזרח".

תגובה אחת
  1. איתמר בן גביר אתה עושה עבודת קודש,ואני חילוני

השארת תגובה