FEDEX עיכבו את הטיסה – האשה תקבל את גיטה

האישה פתחה תיק גירושין נגד בעלה, אך הוא סרב להגיע לדיונים בבית הדין שבניו יורק. היא פנתה בבקשה לעזרה מבי"ד בישראל, וכשהבעל הגיע ארצה, הוצא נגדו צו עיכוב יציאה והסכים לתת גט • הבעיה: האישה אושפזה בבי"ח בארה"ב ולא יכלה להגיע ארצה. החשש: שהבעל יתחרט ויחזור בו והאישה תישאר עגונה. הפתרון: המטוס עוכב בחצי שעה לטובת גט שליחות

First FedEx 777F TakeoffK64776-04
First FedEx 777F TakeoffK64776-04

אזרחי ישראל נישאו ועברו להתגורר בארה"ב, במהלך הנישואין דיווחה האישה כי היא החליטה לעזוב את בעלה ולעקור מדירתם המשותפת שבניו יורק לבית אמה שבפלורידה. היא פתחה תיק גירושין בבית הדין הרבני שבניו יורק, ובעלה התנגד לתת לה גט על רקע אי הסכמה בנושא המשמרות של הילדה המשותפת. בית הדין הרבני בניו יורק שלח לבעל שבעה זימונים לדיונים שונים, אך הוא סרב להתייצב. האישה פנתה לבית הדין בישראל בבקשת עזרה, והתיק הועבר לאגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים בהנהלתו של הרב אליהו מימון. הבעל אמר לאשתו כי בית הדין הרבני בישראל לא יכול להטיל עליו סנקציות כיוון שאינו מתגורר בארץ.

הרב אליהו מימון הטיל את הטיפול בתיק בגורם בכיר בהנהלה האמון על דסק ארה"ב באגף. בשיחותיו עם האישה ביקש ממנה להיות ערה להתנהגות הבעל ובמידה והיא יודעת על הגעתו לישראל שתיידע אותו בהקדם. במקביל, קישר אותה עם הארגון 'יד לאישה', על מנת שהעו"ד תפתח תיק בבית הדין בתל אביב.

לפני כשבועיים קיבל טלפון מהאישה, שהבעל מגיע לארץ, מיד עדכן את עו"ד והיא הוציאה כנגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. בית הדין הרבני בתל אביב זימן את הבעל, ושאל אותו מדוע איננו מתייצב בבית הדין בניו יורק. הבעל טען כי הדבר איננו נכון, והוא בקשר עם בית הדין, עו"ד של האישה הציגה בפניו מסמכים מבית הדין שבניו יורק המוכיחים כי איננו נוהג להתייצב לדיונים. לאחר שכנועים רבים התרצה הבעל והסכים לתת גט לאשתו, אלא שבינתיים אושפזה האישה בבית חולים בארה"ב ולא יכלה להתייצב כדי לקבל את הגט.

בית הדין קיבל החלטה לקיים גט שליחות, כדי לא למשוך את הזמן ובכך לסכן את קיומו של הגט במקרה בו הבעל יתחרט. בית הדין פנה לחברת FEDEX המספקת שירותי DAY NEXT, המאפשרים לחבילות להגיע ליעדן תוך 24 שעות. אלא שהתעוררה בעיה בהבאת הגט לנתב"ג, כיוון שנכתב בבית הדין הרבני בתל אביב בשעה 12:15 ואילו המטוס היה צריך להמריא רבע שעה לאחר מכן בשעה 12:30.

לשם כך, החליטו FEDEX לעכב את המטוס על מנת שהגט יגיע ליעדו בהקדם האפשרי, שכן אם המטוס היה ממריא, היה הגט מתעכב לטיסה שלמחרת והבעל עלול היה להתחרט והאישה הייתה נותרת עגונה. המטוס שעוכב בכחצי שעה המריא ועליו הגט, בתוך 22 שעות מרגע כתיבתו נמסר הגט לידי האישה.

מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון: "אני חייב להודות לחברת FEDEX על שיתוף הפעולה וההיענות לפנייתנו שהביאה לזירוז הבאת הגט לארה"ב. אין ספק שאי הגעת הגט בזמן עלולה היתה להביא להתמשכות העגינות ולסיקול יכולתנו לפתור תיק סבוך זה".