דו"ח המבקר הוגש לאדלשטיין: עלייה בתלונות הציבור

מבקר המדינה יוסף שפירא הגיש היום את הדו"ח השנתי בנושא תלונות הציבור ● השנה נשבר שיא במספר התלונות: 15,834 ● במקום הראשון ביטוח לאומי ● הנתונים המלאים – בפנים

מבקר המדינה יוסף שפירא, יו"ר הכנסת וח"כ אמנון כהן
מבקר המדינה יוסף שפירא, יו"ר הכנסת וח"כ אמנון כהן
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

מבקר המדינה השופט יוסף שפירא הגיש לפני דקות אחדות ליושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין את הדו"ח השנתי של המבקר בנושא נציב תלונות הציבור. בדו"ח פורטו הגופים הציבוריים עם מספר התלונות הגבוה ביותר מצד האזרחים. במקום הראשון מופיע המוסד לביטוח לאומי עם 1218 תלונות כשאחריו משטרת ישראל עם 641 תלונות. כמו כן, משרד האוצר עם 611 תלונות. משרד המשפטים עם 488 תלונות, משרד הבריאות עם 452 תלונות, צה"ל עם 283 תלונות ורשות השידור 194 תלונות.

יושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר כי "הדו"ח עוסק בממשק הרגיש שבין האזרח למערכת השלטונית. מספר התלונות אפילו גדל השנה מה שמראה על מודעות הציבור, אבל גם על כך שיש עוד לא מעט מה לתקן. כ- 30% מהתלונות נמצאו מוצדקות וזה אומר דרשני. השילוב בין משרד המבקר לבין הכנסת, יבטיח שהדברים ישתפרו והמדינה תהפוך למתוקנת יותר".

מבקר המדינה השופט יוסף שפירא אמר בדיון כי "בתקופה האחרונה, מאז כניסת יושבת-ראש הוועדה החדשה לתפקידה, אני חייב לציין שהדיונים הם פוריים ביותר. הדו"ח הזה מלמד אותנו שזכותו של כל אדם לקבל שרות והגנה ממשרד המבקר. אנחנו מקבלים פניות רבות ממקומות רבים, גם מחו"ל".

לדבריו, "כל תלונה של אזרח תיבדק באופן יסודי וללא הנחות לגוף הנידון. חשוב להדגיש שאנחנו מגישים היום את הדו"ח בצורה ידידותית יותר והדברים מוצגים כך שכל מתלונן יכול לעיין ולראות את מצבו האישי ולדעת למי לפנות וכיצד".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה חה"כ קארין אלהרר אמרה: "הדו"ח שיצא היום מציף את הקשר החשוב בין האזרחים למוסדות המבקרים ובראשם מוסד מבקר המדינה. מצד אחד, מצער שיש תלונות רבות יותר מאשר בעבר, אך הדבר גם מלמד על אמון שנותן הציבור בגוף מבקר המדינה. אפעל על מנת להגביר את כוח מוסד המבקר עוד. חשוב מאד שיהיה זה גוף חזק ואיכותי", אמרה חה"כ קארין אלהרר.

השארת תגובה